Nu Online
Momenteel zijn er 173 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tijd tussen wet en kerk

13-2-2011 13:19:49
Hallo allemaal,

Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen het gemeentehuis en de kerk? Wij trouwen in het gemeentehuis om 13u en de kerk zou dan voor 14u zijn, maar ik ben aan het twijfelen om te vragen aan de pastoor of de dienst in de kerk niet een kwartier vroeger kan. Het uur van de gemeente kan niet veranderd worden. In het gemeentehuis zeiden ze dat het meestal 15 à 20 minuten duurt, maar je krijgt nog wel een drankje achteraf. Het gemeentehuis en de kerk zijn niet ver van elkaar. Ik denk met in- en uitstappen tien minuten. Wij hebben één bus voor heel de suite en ik heb geen zin om een kwartier te moeten wachten in een hete bus of zo... We kunnen ook te voet gaan van gemeentehuis naar kerk, maar ik vrees dat dat te vermoeiend gaat zijn voor mijn grootmoeder...

Groetjes, Claudia

Claudia
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 562

tamara
20-5-2011
 Meld misbruik13-2-2011 13:28:22

Hey Claudia,
Wij trouwen voor de wet om 11u en de kerk is om 12u.
Bij ons is de afstand tussen die 2 mss nog geen 400m.
Dus is het mss bij ons nog even wachten voor we de kerk binnenkunnen.
Ja ik had gedacht, aan het gemeentehuis worden toch ook nog foto's genomen van de suite enzo, er staan mss nog wat mensen voor de felicitatie's, nog iets drinken, en dan van het zo wat te kunnen rekken tot 12u.
Hopelijk komt het goed :)
groetjes

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik13-2-2011 14:04:03

Dag Claudia, als ik jou was, zou ik niet vroeger beginnen met de kerkdienst. Als ik het goed begrijp zit het eigenlijke huwelijk er op om 13u20 en dan krijgen jullie nog een drankje. Dus zeker nog wel 10 minuten. Dan kan je inderdaad nog een paar fotootjes nemen, nog eens naar 't toilet (als dat nodig is van de zenuwen), nog een babbeltje slaan). En dan nog 10 minuutjes tot aan de kerk. Ik denk dat dat ideaal is. Als er te weinig tijd tussen is, dan denk ik dat je meer stress gaat hebben. Laat alles maar rustig verlopen op die dag.

An
23-7-2011
 Meld misbruik13-2-2011 14:21:30

Wij trouwen om half 1 voor de wet en om 2 uur voor de kerk.
Ons gemeentehuis en kerk liggen ook op 10 minuten van elkaar en aangezien de wet bij ons zo'n 10 a 15 minuten duurd is dit perfect haalbaar. De pastoor wist wel al te zeggen dat als we iets later zijn dat het nie zoveel uitmaakt.. voorlopig waren we de enige die trouwen op 23 juli dus..

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik13-2-2011 14:22:52

Bedoel je een halfuur tussen of anderhalf uur?

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik13-2-2011 15:02:53

Claudia,

ik zou het tijdstip ook niet veranderen. Het is idd zo dat de fotograaf meestal buiten aan het stadhuis nog een reeks foto's maakt. Zelf zou ik liever 15 min. teveel hebben dan 5 te weinig. Veertig minuten tussen beide diensten is weliswaar ruim maar toch, de tijd vliegt voorbij hoor. Het is natuurlijk wel wat anders mocht het weer tegenvallen, dan kan je best een noodplan voorzien. Maar bij mooi (droog) weer : een terrasje ofzo in afwachting van de kerk ?

kelly
3-9-2011
 Meld misbruik13-2-2011 18:16:41

Hallo

Wij trouwen om 14u in het gemeentehuis en om 15u in de kerk .Dus een uur tussen . We zouden na de gemeente alleszins nog foto's nemen.
Tis inderdaad beter wat tijd over dan je haasten.
Veel succes nog

groetjes kelly

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 9:15:07

Wij trouwen voor de wet op 14u, voor de kerk om 14u30.
De kerk en het gemeentehuis zijn gescheiden door een klein weg... we staan er dus op 2 minuten lopen... Als we de kerk om 15uur hadden geplaatst, dan zouden we wss ook niet weten wat doen...
Velen gaan foto's nemen met de suite tussen wet en kerk, wij doen dat na de kerk

succes :)

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 12:15:48

Persoonlijk zou ik het niet veranderen. Ik heb het nog wel vaker geweten dat de persoon die het huwelijk moest inzegenen een beetje later was... dus als je dan moet beginnen stressen hierover...
Ook zijn er altijd mensen buiten de suite die het gebeuren op het gemeentehuis ook wat volgen / bijwonen. Dan wordt er nog een woordje gebabbeld, een fotootje genomen, enfin, je kent het!

Op zo'n dag beter alles rustig, denk ik dan, in plaats van tot-op-de-minuut-time-management. Dat moeten we in het dagelijkse leven al genoeg doen ;-).

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:04:40

Ik ben het helemaal eens met Charlotte.

Bij ons liggen de uren op 14u30 en 15u30. De kerk is ook maar tien minuutjes van het gemeentehuis, maar ik heb er ook rekening mee gehouden dat je niet zomaar weg geraakt en ik wil mij ook niet afjagen.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik14-2-2011 16:52:23

Hallo,

Ik heb het advies van onze fotograaf gevraagd die dit al zo vaak gedaan heeft. Het gemeentehuis en de kerk liggen welgeteld 1 minuut te voet uit elkaar dus gaan we uiteindelijk langer bezig zijn met in en uit de huifkar te stappen dan met de eigenlijke rit
Wij trouwen om 13u30 voor de wet en om 14u voor de kerk. Nu moet ik zeggen dat de wet in onze gemeente op speed tempo wordt afgehandeld. Om 13u20 staan we volgens de fotograaf alweer buiten.
Tussen de kerk en de start van de foto's zullen we wel een rustmomentje hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...