Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weeral wat verder

14-2-2011 13:23:45
Met nog 116 dagen begint bij mij stilletjes aan de stress aanwezig te zijn..

Ik maak mij in vanalles zorgen, zelfs dingen die niets met de trouw te maken hebben, maar nu lijkt 4maand ook plots te kort om alles nog gedaan te krijgen.

Wat is er al gedaan:
Zaal Ok (enkel nog afspreken met concierge, maar is iemand dat ik ken dus)
Traiteur OK ( binnenkort eens met die mensen gaan samenzitten)
Kleed OK (eerste pas in april)
Gemeentehuis OK
Kerk OK
Uitnodigingen bijna ok, we hebben ze al gekozen en heb ook het tekstje voor erin. Enkel nog eens goed tellen en dan toch deze maand zeker gaan bestellen.
Bedankjes gekozen en worden mee met de uitnodigingen verstuurd
Fotograaf en dj OK
Vervoer ok, we zijn VW mensen en hebben zelf een T2 waar wss mijn schoonvader ons in gaat vervoeren.

Wat moet ik nog doen:

Lingerie
Schoenen
Ringen
Versiering kerk
Versiering zaal
Bruidsboeket
Cadeau ouders en getuigen
Zaalindeling
Misboekjes afwerken ( eerste versie is wel bijna af waardoor ik bijna afspraak met pastoor kan maken)

Zijn er mensen waar ik mijn misboekje naartoe mag sturen als het af is , voor eens anderen hun mening te horen?

Komen jullie op nog dingen die ik zou moeten doen?

Kim
11-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 936

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:27:20

Hier beginnen de zenuwen ook te komen, ik ken het gevoel! Als het een troost kan zijn: ik ben pas begonnen met het misboekje ;-).

Ons schema is wat gelijklopend eigenlijk... Heb je al iets geregeld voor je kapsel en make-up?

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:30:02

Oh ja, en moet je nog iets voorzien voor de bruidskindjes (kleren + schoenen), als jullie die hebben? Enveloppendoos / -kist?

ria
2-7-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:33:43

ja kim, bij ons is het voor 2 juli en ook ik begin soms al even te stressen, wij hebben 2 weken geleden wel als onze ringen gaan kiezen en ook heb ik mijn schoentjes al gevonden. Volgende week hebben wij afspraak met onze voorganger ceremonie voor ons boekje maar is zo goed als klaar - wel nog deel van onze liedjes kiezen, hebben een zangeres van dso music. Je mag je boekje zeker eens naar ons sturen, zal graag feed back geven dirkvanbever@telenet.be

Alles komt wel in orde op zijn tijd. We moet vooral proberen vooral te genieten, ook van de voorbereidingen.

ria

.

ria

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:47:36

hoi

ik wil je misboekje ook wel nalezen
ph.joke@hotmail.com

niet te veel stressen
alles komt in orde en die stress hoort erbij
voor je het weet ist zover en ben je aant genieten
van je mooie dag

grtjs

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik14-2-2011 13:53:27

stuur gerust je misboekje naar kirstenenwillemtrouwen@gmail.com dan lees ik het met veel plezier na

Bjoke
23-7-2011
 Meld misbruik14-2-2011 14:19:55

Hoi,

Het voorbereiden van zo'n mooie dag neemt idd veel tijd in beslag maar wat je ook beslist of doet, het zal zowieso onvergetelijk worden! Een beetje gezonde stress kan geen kwaad, maar ik zie dat je toch de "grote" belangrijke dingen al gedaan hebt!
Je mag steeds je misboekje doorsturen, ik lees het met veel plezier!
bjoke20@hotmail.com

Veel succes nog!

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 14:26:28

Ik trouw op dezelfde dag als jij en we staan ongeveer even ver.

Wij moeten wel nog onze uitnodigingen doen, maar we zijn dit weekend gaan informeren en de leveringstermijnen zijn zeer kort zodat wij er ons nog geen zorgen in aan het maken zijn.

Misboekje ben ik ook aan bezig.

Wat ik mij wel afvraag : wanneer moet je je schoenen en lingerie kopen??? Voor de eerste pas (die ik ook in april heb) of nadien? Probleem is dat ik niet meer weet hoe laag mijn rug komt, dus als ik er op moet letten dat mijn lingerie niet hoger dan mijn jurk komt...

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik14-2-2011 14:37:22

Naar mij mag je het ook altijd sturen om na te lezen. vanessadaelemans@hotmail.com

Wij trouwen op 2 juli en onze misboekjes zijn zo goed als af. Enkel nog de muziek en dan laten bekijken door de pastoor. Hopelijk moet er niet te veel aan verandert worden.

Wij hebben de volgende dingen al in orde gebracht:
kerk, gemeentehuis, feestzaal (eten hebben we vorige week gaan bespreken), vervoer, dj, fotograaf, trouwkleed, lingerie en schoenen (heb ik in de bruidswinkel gekocht toen ik mijn kleed ging kiezen, zo ben ik zeker dat het allemaal goed bij elkaar past), juwelen, trouwringen, kleedjes bruidskindjes, enveloppedoos, uitnodigingen gekozen, bedankjes gekozen

Bij ons zijn het de afwerkingen nog:
versiering kerk en feestzaal, schoenen kindjes, wensboom, bedankjes kerk, bruidsboeket,...

Nog veel plezier. Het komt allemaal wel tijdig in orde!

Liselotte
20-8-2011
 Meld misbruik14-2-2011 14:41:51

Hoi Kim,
ik heb zelf nog 186 dagen te gaan (zie ik hier onderaan) en ook voor mij lijkt het soms alsof het nooit allemaal op tijd klaar zal raken...

Mbt de bedankjes: je schrijft dat de bedankjes mee verzonden worden met de uitnodigingen, maar ik veronderstel dat dat een foutje is? De bedankjes zijn toch voor nadien hé?

Mbt je vraag of je zaken vergeten bent: eventueel oorringen en/of ketting als afwerking van het kleed? Wat met de suite, concrete afspraken omtrent dresscode? Ceremoniemeester?

Mbt je vraag over de misboekjes: stuur maar door, heel graag zelfs! llotje@gmail.com
(daar moet ik trouwens nog aan beginnen, en heb geen idee hoe, dus het zou wel interessant zijn om ergens een leidraad te hebben)

Veel succes met de verdere voorbereidingen!
Groetjes, Liselotte

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 14:56:32

Hey ik trouw een weekje voor u en dit is mijn checklist:

Te doen

Richt-datum

Voltooide datum

Feestzaal gereserveerd

Ok

Fotograaf

Ok

Videograaf

Ok

Bruidsjurk

Ok

Kostuum Bart

Ok

Vervoer

Ok

Trouwringen

Ok

B&B boeken

Ok

Afspraak DJ

1/2/2011

Ok

Dansles 1

6/2/2011

Ok

Bestellen uitnodigingen

10/2/2011

Ok

Schoenen Kelly

12/2/2011

Ok

Schoenen Bart

Lingerie Kelly

11/02/2011

Ok

Kledij bruidskindjes

19/2/2011

Schoenen bruidskindjes

Speelgoedje bruidskindjes

13/2/2011

Ok

Huurkostuums mannen suite

Bruidsboeket

12/2/2011

Bloemen kerk

12/2/2011

Bloemen auto’s / Corsage

12/2/2011

Enveloppen kopen

Februari

Afspraak pastoor

15/2/2011

Afspraak gemeentehuis

Februari

Afspraak notaris

Proefsessie make-up

26/2/2011

Enveloppen schrijven

Dansles 2

20/3/2011

Opsturen uitnodigingen

Eind maart

Huwelijkskaars bestellen

Maart

Kostuum Bart opmaak laten zetten

April

Misboekjes drukken

April

Bedankjes kindjes maken

April/mei

Bedankjes gasten maken

Bedanking ouders

Vervoer verder bespreken

April

Afspraak met de zaal

Begin mei

Afspraak ceremoniemeester

Half mei

Afspraak fotograaf

Half mei

Afspraak videograaf

Half mei

Kelly naar kapper voor kleuring

3de week mei

Tasje voor bruid maken met praktische dingen

Contant geld afhalen

30/5/2011

Naar B&B toegangscode halen

30/5/2011

Nagels laten doen

2/6/2011

Bart naar kapper

3/6/2011

Bruidsboeket afhalen

4/6/2011

Kelly naar kapper

4/6/2011

Visagiste aan huis

4/6/2011

kathy
4-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 15:16:27

Hey, Ik trouw een week voor u en dit heb ik al gedaan:

Zaal: ok
Menu besproken: ok
Kleed: ok
gemeentehuis: ok
ceremoniemeester : ok
kerk: ok
uitnodiging: besteld
bedankjes: ok
fotograaf: ok
dj: ok
vervoer: ok
lingerie: ok
schoenen: ok
ringen: ok
versiering zaal en kerk : veel gekocht al
eveloppedoos: ok
ringkussen:
strooimandje + rozenblaadjes :ok
zaalindeling: ok
misboekjes: ok (nog wel laten drukken)
visagiste / haarstyliste /nagels: ok ( iemand geboekt voor proef en dag zelf) - heb hier heel hard naar moeten zoeken om iemand te vinden die nog vrij is.
kledij bruidskindjes: ok
speelgoedje bruidkindjes: ok

nog te doen:
huwelijkskaars
bruidsboeket
cadeau's

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik14-2-2011 15:35:31

@Stefanie: finale lingerie en schoenen hebt je best al voor de eerste pas zodat het kleed er kan aan aangepast worden

Wij trouwen op 2 april en gaan dan 5 maand verloofd zijn, dus geen paniek als je nu nog 4 maand over hebt.

Evelyn
9-7-2011
 Meld misbruik14-2-2011 18:38:03

Ik wil jouw misboekje heel graag nalezen dus je mag het altijd doorsturen naar eveke_0204@hotmail.com
Groetjes

Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 19:26:15

Wij trouwen een dagje voor u en ik begon ook te vrezen met nog maar 4 maand te gaan...
Bij ons zijn de uitnodigingen absoluut nog niet in orde. Nog niet 100 % gekozen en de tekst is helemaal nog niet in orde! Dus hier begin ik wel stress te krijgen.
Wij hebben een persoonlijke viering en onze teksten zijn bijna in orde, wij werken samen met uvv dus in dat opzicht is het nog een beetje wachten. Eind maart hebben we terug een afspraak en tegen half april zou ik de hele viering in orde willen hebben dus daar hebben we nog tijd.
In maart zou ik graag de ringen gekozen hebben en de lingerie gekocht hebben.
Schoenen heb ik dit weekend gevonden, maar ik moet er dan ook snel bijzijn aangezien ik geen al te kleine voeten heb...
Voor de rest ben ik alles nog eens aan het nagaan of iedereen ons effectief op hun agenda hebben staan.
En vanaf maart-april beginnen we hopelijk aan de afwerking!

Nog veel succes en als je nog graag hebt dat uw boekje wordt nagelezen: stephanieputs@hotmail.com

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik14-2-2011 20:15:51

@charlotte: make-up weet ik wie dat het gaat doen, we gaan in april een proef doen.
Een kapster heb ik ook, maar ik heb van de zomer mijn haar kort laten knippen en nu ben ik toch aan het twijfelen voor extensions...
Bruidkindjes hebben we niet, maar enveloppedoos had ik idd nog niet aan gedacht!

@Liselotte: ik heb me idd vergist, ik bedoelde worden gelijk met de uitnodiging bestelt ;)
Ketting en oorringen zijn ook ok. Geen ceremoniemeester.

Allemaal bedankt voro de reactie, zodra mijn misboekje af is ( hopelijk dan deze week), stuur ik het jullie door!

Jesse
22-10-2011
 Meld misbruik15-2-2011 22:42:45

Hoi!!
Spannend, maar het wordt sowieso een prachtige dag! Het zal je allemaal wel lukken!
Ik wil ook heel graag feedback geven op je misboekje, heel graag zelf! jessevos.jv@gmail.com

liefs !

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik18-2-2011 19:47:26

Ik zou ook héél graag je misboekje lezen: jade.forever@hotmail.com
Heel veel succes en volgens mij sta je echt al ver hoor in je planning:-)
Nog veel succes en veel groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...