Nu Online
Momenteel zijn er 479 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem: stadskledij?

14-2-2011 22:47:15
Frustratie!!! (sorry, het moest er even uit)

Net mijn mama gebeld om te melden dat het trouwkleed (met bontje en handschoenen) besteld is, ze was blij... dan ging het over mijn broers (en vader). Ik had haar op zaterdag (de bruidsjurk-shoppingdag) gezegd dat ik op de uitnodigingen 'avondkledij' (ik bedoelde stadskledij) ging vragen, en in een mailtje had ik daarna gezegd dat ik wil dat mijn broers in 'een degelijk kostuum (das of strikje hoeft voor mij niet)' wou zien. Opeens nemen mijn mama en papa daar aanstoot aan.
Met de familie kan ik ergens nog akkoord gaan (niet iedereen kan zich volledig in 't nieuw zetten voor een feest) en dus ga ik op de uitnodiging 'feestelijke kledij' ipv 'stadskledij' zetten. Maar mijn vader en broers, hoe zit dat? Nu gaan zij sowieso al niet op hun gemak zijn, maar hoe kan je nu op de trouwdag van je dochter/zus opdagen in een gewone jeansbroek en een sweater?

Frustratie!!!

Rebekka
11-11-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2629

Darline
23-7-2011
 Meld misbruik14-2-2011 23:05:04

hallokes,

Ik heb dat opgelost door voor alle mannen die in de suite gaan lopen een kostum te gaan huren en een hemd en een das te kopen.
Ik moet wel zeggen dat mijn familie daar direct achter stond.
Ik vind ook niet dat je op de trouw van u dochter of zus in jeans kunt komen. zou ook slecht gezint zijn zenne.
Misschien eens persoonlijk naar u ouders/ broers gaan en dat uitleggen want heb al gemerkt dat via mail dingens anders gelezen worden dan dat ze bedoeld zijn

Hopelijk begrijpen ze u standpunt dan
groetjes Darline

Rebekka
11-11-2011
 Meld misbruik15-2-2011 0:20:31

Hallo!

Ik heb er nog over nagedacht (met behulp van google, uiteraard) en ik heb de oplossing gevonden: casual!! (op http://www.trouweninderegio.nl/artikelen/000122/) Ik zeg aan mijn papa en broers dat ze voor een 'geklede broek' met hemd moeten gaan en zet op de uitnodiging 'classy casual' zodat de familie/vrienden/buren/collega's/... weten dat formeel niet nodig is maar dat een jeansbroek toch wenkbrauwen zal doen fronsen ^_^

Ah, het internet, een oplossing voor alle problemen!

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik15-2-2011 7:32:30

Mijn pa is ook zijn kostuum gaan huren. (Was trouwens zijn eigen voorstel) Ik moet zeggen hij zag er piekfijn uit en voor maar weinig geld.
Bij mijn schoonpa hebben we er wel op moeten hameren dat hij echt niet in jeans kon komen. Een kostuum hoefde voor ons ook niet maar allé jeans op het huwelijk van zijn enige zoon kon volgens ons toch ook niet. Na lang zagen heeft hij dan toch toegegeven. In zijn kast had hij blijkbaar toch nog ergens een geklede broek en een vest gevonden.
Je ziet je bent echt niet de enige, hé.

Veel succes nog.

Groetjes,
Kathleen

fatimma
18-6-2011
 Meld misbruik15-2-2011 9:08:00

Rebecca 1 tip ;-) als jij straalt dan maakt de rest niet uit hoor ;-)
Bij ons geen dresscode iedereen komt waar hij zich goed in voelt en ja daar gaan een paar jeansbroeken tussenzitten maar een mooie jeans en leuk hemd of trui kan iemand veel meer doen stralen dan hem gans de dag in een kostuum te laten rondlopen waar hij het echt niet voor heeft.
Mijn vader heeft nog nooit andere stof aangehad dan jeans we gaan nu zoeken naar een mooie zwarte gekleede jeans voor hem een leuk hemd en misschien een das die kan hij op het feest nog uitzwieren. der zal waarschijnlijk toch geen kat zien dat het jeans is... (nu mijn ma nog overtuigen dat ze hem echt niet in een kostuum moet duwen !) trouwens Cossmo het bruidegom merk bij uitstek.... maakt ook jeanspakken voor de bruidegoms hoor mijn man had er zo eentje aan en het was schitterend (maar wat te prijzig :) )
dus wat de 'mensen' denken daar moet je niet mee inzitten als jij het niet erg vindt dat je broers geen kostuum aandoen dan zal daar geen haan over kraaien hoor. Natuurlijk als jij echt wil dat ze er eentje aantrekken dan is idd huren zeker een optie maaaaaaar Wij vonden op onze zoektocht naar mijn man's kostuum een zeeeeeer leuk en betaalbaar jong merk Anthony Morato voor 220euro heb je al een vest broek en hemd het is onder andere te vinden in Pierrot Fashion in Liedekerke en zelfs gezien in een gewone boetiek voor mannen in Aalst ook . Of eens naar Style Tailors daar hebben ze klassepakken om te verhuren ook
Hopelijk komt het allemaal goed voor je en veel succes in jullie overleg :-)
groetjes
Fatimma

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-2-2011 9:15:33

Hier ook wat problemen gehad omtrent de kledij van de mannen in de suite. Mijn verloofde en ik hebben dan beslist: huurkostuums die wij betalen. Het is ook niet 100% wat ik wou, maar je moet compromissen vinden natuurlijk. Ook zijn niet alle mannen hier even gelukkig mee, maar ze zijn wel van het principe: 'we doen het zoals jullie het willen'.

Het belangrijkste is dat jij en je verloofde achter een bepaald idee staan en jullie misschien aan de anderen proberen duidelijk te maken dat het jullie unieke dag is en vragen of ze voor één keer bepaalde principes wat willen opzij zetten...

Succes alvast!

Elke
13-8-2011
 Meld misbruik15-2-2011 10:04:15

ik zou ook graag iets op mijn uitnodigingen zetten om te vermijden dat er afgebleekte jeansbroeken of sneakers komen opdagen maar das nie altijd gemakkelijk.

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik15-2-2011 10:25:03

Ik heb gewoon op de uitnodigingen gezet: avondkledij gewenst.
Dit komt niet zo verplichtend over maar is volgens mij toch duidelijk dat een oude jeans en sportschoenen niet echt de bedoeling zijn.
Ik was onlangs nog op een trouw waar de dresscode voor de mannen kostuum verplicht was en ik heb er daar ook in jeans zien rondlopen (een chique jeans weliswaar).

Rebekka
11-11-2011
 Meld misbruik15-2-2011 10:34:51

@ elke: inderdaad. Heb eens met mijn vriend overlegd (en ook gezien de reactie van fatimma hierboven, die overschot van gelijk heeft) en ik ga niks op de uitnodiging zetten. Als ze dan opdagen in iets zoals een oude jeansbroek (sneakers heb ik minder problemen mee, sommige mensen hebben voetproblemen + ben een fan van sneaker-dragende House MD ^_^) dan frons ik gewoon mijn wenkbrauwen en betuig stil misprijzen.

@ fatimma: dank je voor je reactie, je hebt helemaal gelijk! Ik zou door mijn ideaalbeeld van het trouwfeest nog vergeten dat iedereen zich toch best op zijn/haar gemak voelt. Ik zal dan ook niets op de uitnodiging zetten (allez, toch geen expliciete dresscode)

@ charlotte: mijn vader en twee broertjes zijn steenezels, ik denk dat ik het beste af ben als ik plooi. Spaart me vele drama's. Dus geen kostuum, maar geklede jeansen (zwart of grijs) met hemd. Da's nu wel het minste dat ik kan vragen...

Ach, ze zeggen 'laat er je slaap niet voor' maar het werkt op mijn zenuwen. Heb je eindelijk het Kleed (jaja, met hoofdletter!), dan beginnen mijn lieve vader en broers moord en brand te schreeuwen over mijn idee voor een dresscode... Nu heb ik een mailtje gestuurd naar mamalief met de mededeling 'vergeet de dresscode maar, ga ik niet doen, maar die drie wil ik toch deftig gekleed zien want ik trouw maar één keer': duimen dat dat de storm bedaart...

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik15-2-2011 12:00:45

wj hebben "come as you are ! " op de uitnodiging gezet... volgens mij is het het belangrijkste dat iedereen aanwezig is die je hebt uitgenodigt en dat iedereen zich op zijn gemak voelt.. Wat heb je aan een vriend(in) / familielid met een wolk boven zijn / haar hoofd omdat ie zich niet prettig voelt in de kledij die hij /zij aanheeft ???

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik15-2-2011 13:31:53

@ Joke, oppassen met 'avondkledij' als dresscode te zetten! in de strikte zin is dit smoking voor de heren en (lange) avondjurk voor de dames... 'stadskledij' is dan een betere uitdrukking (is kostuum voor de heren, in tegenstelling tot wat velen misschien denken bij deze dresscode). kan dus best voor verwarring zorgen!

wij hebben geen dresscode (ook niet voor onze gasten), de mannen van de suite hebben allemaal wel een kostuum, maar we leggen geen kleur ofzo op.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...