Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech

16-2-2011 12:34:40
Hallo

toen we laatst een afspraak hadden bij de dj vroeg deze ons wie van de 2 zou gaan speechen na onze
binnenkomst, wij keken beide veelbetekend naar elkaar en wisten meteen dat geen van 2 daar ne held
in was. De dj maakte duidelijk dat het niet verplicht was maar ergens toch van het koppel verwacht werd.
Wat nu? Mijn verloofde doet dat zeker niet, en ik ben wel een babbelkous maar niet voor zoveel volk, doen
jullie allemaal een speech? Mag ik weten wat jullie er in vermelden?
O my god ik denk dak sterf van de zenuwen als ik daar zo voor iedereen moet gaan staan, en je hebt wel de
cliché dank je wel aan ouders en getuigen maar er moet wel wat meer gezegd natuurlijk pffffffff
iemand ideetjes ???

joke
13-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 963

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik16-2-2011 13:40:09

Zelf zijn we daar ook niet zo'n fan van, geen van beide zijn echt mensen die graag voor een zaal spraken maar op je eigen huweljik kan je het eigenlijk niet maken dit niet te doen.

Bij ons melde de DJ dat het tegenwoordig zowel bruid als bruidegom het woord nemen. Ik zou zeker een speech voorbeiden want ik denk dat de genodigden dat toch ech wel verwachten.

Spreek anders een kort tekstje af met je man dan zijn jullie er samen snel vanaf.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik16-2-2011 14:08:13

Hey!

Tegenwoordig wordt dat echt wel verwacht.

Wij gaan tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht waarschijnlijk speechen!
Mijn toekomstige is nen durver, voor hem dus geen probleem, maar ik ben nogal verlegen tgo een hele grote groep mensen... brrr als ik er maar aan denk krijg ik rillingen!

Ik denk dat in onze speech grotendeels uit een dankwoord zal bestaan. Iedereen bedanken dat hij hier is, mama's en papa's bedanken, getuigen bedanken.

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik16-2-2011 14:34:56

Hey,

Wij gaan ook een dankwoordje doen na het dessertbuffet en dus net voor het dansfeest.
Onze ouders en getuigen krijgen dan een geschenkje en op dat moment zijn alle genodigden ook gearriveerd.
Ik ben ook niet zo'n prater voor een groot publiek maar ik hoop dat na een paar glazen wijn de stress wel zal wegebben.

Veel succes ermee!

Joke

Patricia

Meld misbruik16-2-2011 14:50:50

Hallo Joke,

Ik zing regelmatig op bruiloften en niet elk bruidspaar doet het. En het wordt naar mijn mening ook niet echt verwacht van de gasten dat ze het doen. Dus als je je er echt niet prettig onder voelt, moet je het gewoon niet doen. Het is jullie feest en het niet de bedoeling dat je de hele avond denk aan die speech die je nog moet gaan houden. Maar...als jullie het wel willen doen, gewoon jezelf zijn. De mensen bedanken die je wilt bedanken en daarna iedereen bedanken voor het komen en alle hulp van te voren en als het feest nog niet afgelopen is, iedereen nog een prettige avond wensen en zeggen dat de dj weer verder gaat. Meer is er niet nodig.
Succes en geniet ervan he.

Groeten,
Patricia

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-2-2011 15:02:53

Wij deden het wel (wordt idd ook verwacht, want er werd meteen een micro onder onze neus geduwd) net bij de intrede in de zaal als iedereen aan tafel zit. Mijn man bedankte iedereen voor de komst en dat het al een fijne dag was geweest met iedereen erbij, maar dat het nog leuker ging worden. Ik bedankte dan onze ouders en getuigen, wenste iedereen nog smakelijk eten en een fijne avond toe. Daarna gaven we de bedankingen aan de ouders en getuigen en begonnen we met het voorgerecht.

Rieke
5-2-2011
 Meld misbruik17-2-2011 8:24:26

Ik vind het beste moment bij de intrede...
Zo heet je de mensen meteen welkom op je avondfeest (en hoef je niet te stressen tot aan het dessertbuffet).
Mijn vriend zei niks, durfde niet.
Ik heb de micro genomen (had ook zenuwen) maar heb het heel kort gehouden.
Bedankt aan ouders en familie, de getuigen (voor de toffe vrijgezellen, dan kwam er wat gegiechel in de zaal) en dan nog kort over onze praatpaal (dat we de filmpjes zeker niet op youtube gingen zetten, de mensen schoten allemaal in de lach), de sfeer zat er direct in...

Ook had iedereen bij de intrede al een glas gekregen, zo konden we toosten !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...