Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen: aanspreking hoe?

28-3-2006 21:16:43
Dag bruidjes,

We zijn volop bezig met de gastenlijst op punt te stellen voor de uitnodigingen te versturen. Maar ik geraak er niet echt uit voor de aanspreking bij sommige mensen. Als je nu koppels hebt die nog niet getrouwd zijn maar wel al samenwonen dan schrijf je toch naar mijn mening aan Dhr & Mevr of schrijf je dat anders? En hoe zit dat dan met nichten of neven die nog thuis wonen maar die ook al lange relaties hebben, stuur je dan een aparte uitnodiging aan die neef of nicht met als aanspreking aan de jongeheer/juffrouw X en vriend (in) of stuur je gewoon dan 1 uitnodiging aan de familie X?

groetjes
sofie
15 07 2006

Sofie
22-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 456

Lien
26-5-2006
 Meld misbruik29-3-2006 8:00:36

Hallo Sofie

Ik herken je probleem en heb dan maar de knoop doorgehakt.

dhr en mevr Couckuyt-Callens

familie Callens (als het voor familie met kinderen is).

en voor mensen die alleen zijn of een vriend hebben maar nog niet samenwonen hebben wij :
dhr. S. Couckuyt & partner (als we de naam niet wisten)
of dhr. S. Couckuyt & Mej. L. Callens.

Maar meestal hebben we het allereerste genomen, behalve bij echt heel prille koppeltjes.

groetjes

Lien
26/05/06

Els
1-4-2006
 Meld misbruik29-3-2006 8:24:05

Wij hebben gewoon radicaal gezegd: getrouwde koppels: Dhr en Mevr Janssens-Peeters, ongetrouwde koppels (ook al wonen ze al 10 jaar samen): Dhr Janssens en Mevr. Peeters... Tja, dat getrouwd zijn mag toch nog iets voor zich alleen houden hé?? (we verdienen al minder omdat we getrouwd zijn en zo,...)

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik29-3-2006 8:40:23

Hey

Bij koppeltjes die echt al lang samen zijn (veel van onze vrienden zijn al langer samen dan wij) nemen we gewoon Dhr en mevr...

Voor iemand die met zijn 'huidig lief' komt zetten we de namen apart.

Voor neven en nichten die al lang samen zijn maar toch nog thuis wonen zou ik een aparte uitnodiging nemen, want is de schoonzoon inbegrepen bij 'Familie'. En als het al ouderen zijn is het wel leuk dat ze een eigen uitnodiging hebben.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...