Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling...

16-2-2011 22:29:38
Dag iedereen,
Met nog 513 dagen op de teller heb ik nog héél ruim de tijd om alles te regelen. Hoewel... Er blijken zelfs nu al, anderhalf jaar voor datum, enkele opties niet meer mogelijk. Twee weken geleden legden we een zaal vast die tegen nu ergens wel al helemaal volgeboekt is voor 2012. De kerk zou geen probleem mogen zijn. Maar de gemeente... Toen ik vandaag belde om de datum van ons huwelijk door te geven bleek dat ik nu al een uur moest kiezen, en ik had enkel nog keuze tussen 12u30, 14u00 en 14u30! Al de rest stond dus al volgeboekt! Nu valt daardoor mijn planning in het water (I know, bridezilla speaking...). Ik had namelijk gehoopt rond 11u voor de wet en rond 12u voor de kerk te kunnen trouwen, want we zouden ongeveer van 14u00 tot 16u00 een receptie willen houden, rond een uur of 17u00-17u30 gaan uiteten met de suite en het avondfeest openen vanaf zo'n 20u30.
Ik heb een beetje schrik dat als alles pas anderhalf uur later kan beginnen, er te weinig tijd is voor de fotoshoot (die tijdens de receptie zou gebeuren) en dat het avondfeest pas later zou moeten beginnen. Wat is jullie dagindeling zo ongeveer? En hoeveel tijd moet je incalculeren voor bv. de kerk, de fotoshoot, een viergangendiner...
Groetjes!

Lilabluestar
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 926

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik16-2-2011 22:49:10

Hoi

Wij hebben vandaag de gemeente ook vastgelegd..dus da's het enige uur dat momenteel echt definitief is (met nog 485 dagen op de teller ook nog heel veel tijd hier). Onze planning ziet er voorlopig zo uit...maar moet allemaal nog doorgesproken worden met fotograaf, feestzaal, .... dus kan nog helemaal veranderen.

11.30u Burgerlijke trouw (Definitief uur)
11.45u – 12.00u Kleine receptie na burgerlijke trouw
12.00u – 12.15 Naar rijden restaurant voor kleine lunch met Suite
12.15u – 13.45u Kleine Lunch
13.45u – 14.15u Vervoer naar fotolocatie
14.15u – 16.15u Foto's trekken eerste deel met Suite - Tweede deel enkel wij tweetjes(Suite kan na hun foto’s doorrijden naar onze feestzaal om zich wat op te frissen/te relaxen)
16.15u – 16.25u Wij tweetjes naar feestzaal (vervoer)
16.25u – 17.00u Nog enkele foto’s op het domein van de feestzaal (in tuin)
17.00u – 18.00u Opfrissen + uitrusten in onze bruidssuite (feestzaal heeft ook eigen hotel)
18.00u – 19.00u Persoonlijk viering in tuin feestzaal
19.00u – 19.30u Aperitief
19.30u – 22.00u Voorgerecht – Diner – Dessert
22.00u - 23.00u (ingecalculeerde tijd voor als er iets uitloopt...Openingsdans kan vroeger of later beginnen afhankelijk van de timing dag zelf)
23.00u Openingsdans
23.10u Feest!!

Wij hebben dus geen kerk te regelen, maar we doen een viering in de tuin van de feestzaal met aansluitend het aperitief en feest (zo is iedereen er al en is er ook veel volk op de viering aanwezig).

ria
2-7-2011
 Meld misbruik16-2-2011 22:55:03

Wij trouwen op 2 juli 2011. Om 13h voor de wet, om 14h30 huwelijksceremonie in tuin waar we onze feest doen. Tss wet en ceremonie onderweg nog even stop voor een paar foto's. Na de cerenmonie bubbels voor de aanwezigen, terwijl kunnen zij even poseren en zijn er nog wat foto's voorzien in de mooie tuin (zoeken nog mooie binnenruimte indien het regent voor de foto's). De eigenlijke receptie start om 17h tot 18h. Voorgerecht, soep en hoofdgerechtenbuffet tussen 18h30 en 21h00. Extra genodigden vanaf 21h voor dessertenbuffet en dansfeest. Ja, dat is het ongeveer. Onze fotograaf wil ook nog foto's maken na de bruiloft op een andere dag bv aan de zee dan mag je kleed iets vuiler worder dan op de dag zelf. Ja misschien is dat wel leuk, we denken erover na.

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik17-2-2011 6:52:42

Hellow Lilabluestar

Wij hopen ook de trouwen op 14/07/2012, onze locatie ligt nog niet vast maar we hebben met het zoeken inderdaad ook al gemerkt dat er een aantal locaties niet meer boekbaar waren.
Wij hopen binnen 2/3 weken onze locatie vast te leggen en blijkbaar dan maar ineens de gemeente als we wat keuze willen hebben :) 14/07/2012 is precies een populaire datum maar is ook logish als je weet dat er maar 3 weekends zijn in het bouwverlof en 1 van die zaterdagen 21/07 is!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik17-2-2011 9:55:00

misschien de fotoshoot ervoor doen?

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik17-2-2011 9:56:36

hoi
wij hebben een 4 gangenmenu en moeten ongeveer 3 uur daarvoor voorzien. Informeer bij je zaal hoelang zij uittrekken voor menu's enzo

duur van een kerkdienst, hang af of je eucharistie erbij doet of niet; Wij doen het zonder eucharistie en de pastoor had ons aangeraden een anderhalf uur te rekenen. De dienst zelf zou ong 40 min duren, maar je moet vooral extra tijd hebben voor de mensen die je na de dienst op staan te wachten en foto's willen trekken, ook verlies je veel tijd bij het binnen en buitengaan van je suite,.....

voor een fotoshoot hebben wij 2u: 1u voor familiefoto's en 1u voor individuele foto's(op aanraden van onze fotograaf). Hier hangt t af van de fotograaf en wat jij precies wilt van foto's, voorzie ook hier genoeg tijd want je bent snel een half uurtje extra kwijt.

stel ook niet teveel op voorhand een planning op, er is nog te veel dat je eigenlijk moet bespreken: fotograaf (fotolocatie of niet,wat voor foto's,...), zaal, menu (bepaald de duur van je diner), kerk ( wat de pastoor al dan niet wenst dat je doet bepaald ook veel, en kerk en gemeente mag je niet omgekeerd doen(ik wil zeggen de gemeente moet eerst)),

leg vooral eerst je gemeente vast, dat is je beginpunt waarond je alles kan organiseren!

Veel succes nog

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik18-2-2011 7:42:41

Wij kunnen de gemeente maar max een jaar op voorhand vastleggen, hier in Haacht. Dus dat is nog even wachten.
Onze zaal ligt al vast van november vorig jaar.

Veel succes met de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...