Terug naar overzicht
Hoi Katrien wijzelf zijn vorig jaar op Curaçao gehuwd en onze trouwringen waren over een bamboestok geschoven... als je wil kan ik een foto hiervan doormailen. Het was én origineel én prachtig om zien.
wij hangen de ringen rond de nek van een beertje. Een vrouwjes beer en mannetjes beer. De bruidskindjes brengen dan elk een beertje naar voor.
Het was niet echt een bamboestok maar eerder een mooi gerold blad
Onze ringen zullen in een lolly zitten. De lolly is in hartvorm en gemaakt van rode snoep. Het midden van de lolly wordt verwarmd en daar worden onze ringen dan ingeduwd, zodat we ze er ook makkelijk weer uitkrijgen. Dat is een idee van onze ringenontwerper zelf. Wij vonden het wel een leuk idee. Wij geven voor vertrek naar de kerk onze getuigen elk een lolly (mijn getuige met mijn ring, zijn getuige met zijn ring). Zij brengen dan de ringen aan en geven daarna hun lolly aan de bruidskindjes (zijn ook hun eigen kindjes).
Wijzelf gaan ringen aan beertjes van bruidskindjes hangen (bruid en bruidegom eendje, vastgemaakt aan een ballon)Maar wat ik heb gezien tijdens bruidsboeket-jacht was ook wel leuk: ze maken een "bloemstukje" op bv een stuk schors en daar worden de ringen mee in verwerkt. Als je dan een bruidsjongetje zou hebben, kan hij dat nemen, is niet zo "vrouwelijk" en bruidsmeisje geef je een mini-versie van uw bruidsboeket
Hallo, Wij gaan ze aan een beertje hangen die in een speciale ballon zit voor bruidsparen en dan moeten we deze ballon prikken voor we aan de ringen kunnen,is eens iets anders.ons dochter zal dan de ballon brengen.
Er zijn ook van die ring-roosjes te koop: