Nu Online
Momenteel zijn er 365 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tegendraadse schoonpa en ambetante schoonzus

19-2-2011 18:04:03
Dag bruidjes,

Moet mijn hart toch even luchten!

Mijn toekomstige schoonpa is zo egoïstisch dat alles wat er gebeurt in het leven in zijn kader moet passen en iedereen zich daar moet aan aanpassen! Jullie kunnen jullie dus al voorstellen hoe het gaat met de voorbereidingen voor onze trouw...

Meneer heeft op mijne verjaardag nog wel, boel zitten stoken omdat hij niet in een huurkostuum wil naar de trouw gaan. 'Niemand kiest in mijn plaats wat ik ga aandoen en legt mij dit nog minder op' In dienen trend van die dingen...
Gewoon voor een doodnormaal niks tralala huurkostuum, omdat wij graag hebben dat elke man van de suite gelijk is omdat de vrouwen OOK al niet overeenkomen en in ruzie liggen.

gisteren heeft mijn vriend ook boel gemaakt met zijn pa. Al een jaar ligt het vast dat hij de avond voor de trouw bij zijn ouders gaat slapen omdat wij dit wel traditioneel vinden en ons hier ook in vinden.
Het was aanvankelijk goed, maar nu wil meneer dit niet meer en wil hij op zijn gemak zijn en mag mijn vriend niet meer thuis gaan slapen.

De opstelling van de suite is ook zo een ding, mijn ma wil niet met mijn ambetante schoonpa in de suite omdat hij altijd moeilijk doet. voor hem is het goed om met mijn ma te gaan maar ik wil de dag zelf niet moeten mijn hoofd breken over zijn grilletjes en dat de pastoor dan ook niet weet dat hij bv dan NIET meer wil in de suite met mijn ma. Ik ken hem al goed genoeg!!! Tzou niet den eerste keer zijn dat hij zou veranderen van gedacht!
Daarmee ben ik superkwaad en zal mijn toekomstige alleen gaan naar voor, en ik alleen gaan naar voor.aanvankelijk wou ik graag dat mijn pa mij weg gaf maar dat gaf dan problemen in de suite....

We zijn vanmiddag de huurkostuums gaan passen (weliswaar ZONDER schoonpa omdat die wederom te koppig was om samen met de schoonfamilie te gaan en die wellicht met een zeker kop zat van gisteren teveel te zuipen en een zere rug heeft van alle dagen met zijn lege kloten in zijne zetel te zitten om dat hij te lui is om te werken!)

Mijn schoonzus is dan nog helemaal een geval apart. Zij was vandaag ook mee bij de kostuums omdat mijn broer een kostuum moest passen. Zij is ook te lui om te werken en heeft allerlei 'zogezegde kwaaltjes' terwijl ze wel elke dag van de week kan weggaan en uitgaan in het weekend.
Ze trok de hele namiddag de aandacht van mijn ouders naar haar toe ivm haar zoontje, haar kwaaltjes, refereren naar haar trouw geweest.... Ipv dat het een leuke namiddag zou worden waardat wij eens over onzen trouw zouden kunnen keuvelen... Tenslotte heeft zij haar portie aandacht wel genoeg gehad!!!!!

Irri irri irritant!!!!!
Hebben jullie raad?

Moet nog de tafelschikking doorgeven aan de zaal maar heb eigenlijk veel zin om NIET naast deze ambetante mensen te zitten aan tafel want mijn hele mooie dag is om zeep!
Heb al veel zin om ons aan een tafeltje apart te zetten en als ze erover iets vragen hen gewoon vlakaf te zeggen dat ik hun gezever en gekanker en geleuter op één van de mooiste dagen van mij en mijn ventje ons leven nu eens NIET hoef te aanhoren!!!!!

Els
4-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1273

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik19-2-2011 18:46:22

Echt niet leuk, als ik je verhaal zo lees.
Het is inderdaad de dag van jou en je toekomstige en dan moeten jullie er het harst van kunnen genieten. Ook van de voorbereidingen en dat is blijkbaar nu niet het geval.

Wat zegt je toekomstige ervan? Kan hij zijn vader niet overtuigen om voor jullie huwelijk wat meer moeite te doen?

Probeer het je niet te hard aan te trekken. Doe het zoals jullie het willen,want het is jullie dag!

Gelukkig heb ik geen problemen met mijn schoonfamile. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn al mee naar mijn trouwkleed gaan kijken. Ze gaan met mijn vriend zijn kostuum zoeken en mijn schoonmoeder zorgt voor het altaarstuk en heeft al mee versieringen gaan kiezen.

Ik wens je nog veel plezier met de voorbereidingen en laat niemand jullie dag verprutsen.

groetjes Vanessa

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik19-2-2011 22:17:26

als het zo'n ambetante mensen zijn, hoefden ze niet op mijn trouw te komen ... Wij nodigen alleen maar de mensen uit die we er écht bij willen, geen schijn .. Dat wil zeggen dat onder andere mijn broer niet is uitgenodigd of andere leden van mijn familiekant.Eigenlijk alleen maar mijn moeder en mijn vader met zijn vriendin.Langs mijn kant zijn dat de enige mensen die we de rest van het jaar ook eens zien of horen Wij hebben beslist dat we deze dag willen delen met de mensen die ook de rest van de dagen met ons delen. Is onze mening natuurlijk...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik19-2-2011 22:31:15

ik zit helemaal in dezelfde situatie ik nodig die mensen nog liever niet uit maarja je kan natuurlijk niet anders he :-(

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik19-2-2011 23:34:19

zit dan met je beste vrienden aan tafel
en jouw ouders met hun familie

vraag aan de getuige van je verloofde als hij bij hem/haar mag slapen

tima
8-9-2012
 Meld misbruik20-2-2011 9:30:05

ja vind ik ook wel een mooie oplossing en voor het eten jullie als koppel en de 2 getuigen met hun partner zo sta je tenslotte ook voor het altaar

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik20-2-2011 19:47:51

Hallo,

Ik zit net met dezelfde situatie (of toch ongeveer). Heb ook liever dat schoonfamilie niet komt, net zoals mijn vriend maar mijn ouders blijven maar zagen en zeggen dat een trouwfeest toch met 2 families moet gevierd worden.

Nu gaan mijn ouders `bemiddelen` en we zullen wel zien. Sowieso verwacht ik serieuze excuses van hen maar die gaan we natuurlijk niet krijgen.

Waarschijnlijk gaan wij ze uitnodigen (om achteraf geen gezever te hebben), heb liever dat ze afzeggen maar ze zullen wel komen denk ik. Mijn schoonzus komt al zeker niet dat weet ik ook.
Het is te zien hoe zij nog doen maar anders zet ik ze ook apart, ze moeten dat maar begrijpen en daar gaan mijn ouders ook niks op moeten zeggen want dat beslissen wij zelf!

Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is en allesbehalve leuk maar ik zou dit vooral met je vriend bespreken, als hij ook vindt dat ze niet moeten komen, dan nodig je ze toch gewoon niet uit? Ofwel zet je ze gewoon apart.

Sterkte!

Groetjes,
Kendra

patricia
10-3-2012
 Meld misbruik25-1-2012 0:52:21

hey,

Ik zit met hetzelfde probleem.wat 'onze' dag moet worden, gaat nu al in ruzie uit draaien (ik ken mijn familie!)
ik heb me voorgenomen om me er niets van aan te trekken maar das ni simpel ze!

en die mag niet naast die zitten, want dan is er ruzie,
als er geen dessertbuffet is, dan kom ik niet...

't is altijd wel iets, maar we gaan prberen ons er niets van aan te trekken :)

Ik zie dat je intussen al getrouwd bent.
hoe is alles verlopen?

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...