Terug naar overzicht
Hallo Katrien, 'Comptine...' speel ik ook heel dikwijls in trouwmissen en dat is keer op keer best passend. Je speelt het best wel op een moment dat er aandachtig wordt geluisterd, bijvoorbeeld na 1ste lezing. Iets van Wim Mertens of Enya kan ook heel sfeervol zijn. Veel plezier! groetjes, Sanderijn
Wij nemen het tijdens de communie dit liedje :) Piano creëert zo'n sfeer een beetje.. Zou het niet echt triestig vinden Yiruma is ook wel prachtige muziek, zoek maar eens op youtube.. Vooral river flows in you en kiss the rainGroetjes en succes!!
Claire de lune van Debussy?:)
'Nocturne voor piano nr.2 in E flat major - op. 9/2, B. 54/2' (of kortweg 'Nocturne in E flat major') van Chopin vind ik erg mooi - maar jij wil liever modern? Een pianoversie van 'Lady in Red' of zo? In dat opzicht kan ik zeggen: mijn vriend heeft de CD-box 'SimplyPianoMoods' en daar staan veel mooie liedjes in pianoversie op.
Zoals Rebekka zegt : F. Chopin heeft heelwat mooie muziekstukken geschreven. Er is ook nog het Pianoconcerto n° 21 - Andante van W.A.Mozart (ook bekend als de filmmuziek van Elvira Madigan).
Wij hadden ook dat liedje van Amélie Poulin tijdens de mis, live op piano. De tranen springen terug in mijn ogen als ik er aan denk, zo een ontroerend liedje.
Ikzelf twijfel enorm over: elvis presley - can't help falling in love with you - pianoversieWel modern vind ik...