Terug naar overzicht
Dag, Gewoon een idee, waarom neem je geen contact op het het bisdom van jullie en stel de vraag. Veel kan je niet verliezen denk ik..
hey Lindsay, in welke regio trouw je? Ik weet dat de priester van Grimbergen zeer openminded is, en in het verleden ook al in een bos in de Ardennen een trouw heeft begeleid. Misschien wil hij ook wel met jullie samenwerken... Als je wil zoek ik wel even achter zijn naam... Via via kan ik daar wel achterkomen denk ik.
en anders rentapriest.be?? Groetjes
hoi van waar ben je, onze priester wou ons ook eender waar trouwen. grtjs
Hallo Wij trouwen ook buiten maar in de tuin van de kerk. De priester vertelde ons dat hij enkel op openbaar domein een huwelijk mag voltrekken om kerkelijke grond... Rentapriest enz. mag dat wel maar priester van jouw parochie of andere kan daar moeilijk over doen. Succes
@ Karen: is dat niet Jan Lagae?
@sara @lindsey : het is een zekere pater Gereon, te contacteren via de abdij van Grimbergen...
beste allen, Wij zouden onze feest doen te Grimbergen. Ik heb al met de abdij van Grimbergen gebeld en ze vertelde me dat de hele gemeenschap dat niet wou doen. Ik ben natuurlijk wel welkom in de kerk te Grimbergen. Het is echt niet makkelijk om een echt pastoor te vinden die dat wilt doen. heb ook al naar de Bisschop van mechelen een email verstuurd maar nog geen antwoord Gr, lindsay
vreemd dat die pastoors dat niet willen, onze stelde dat zelf voor, hij zei ik trouw u overal heeft zelf al mensen in hun feestzaal getrouwd zei hij en ook iemand in een tent. Maar ja limburg is voor jullie wat ver uit de richting, hopelijk vind je een oplossing. grtjs
beste Joke, Zou ik mogen vragen of u toch de gegevens hebt van deze pastoor? Wie weet wilt hij wel zover rijden voor ons. je weet maar nooit. Gr, Lindsay
Hey lindsay Het zal ervan af hangen of je echt het sacrament wil of enkel een viering. Het sacrament mag inderdaad enkel binnen een kerk of op geweide grond gebeuren...
Hi Lindsay, Wij zitten inderdaad met hetzelfde probleem. Ook wij zouden heel graag met een 'echte' priester willen samenwerken voor de viering in openlucht... het is inderdaad niet zo eenvoudig om die persoon te vinden... Omdat het net zo moeilijk is om een priester te localiseren naar een domein van een feestzaal, denken wij eraan om een abdij te zoeken waar de plechtigheid dus ook buiten zou kunnen doorgaan. hierbij heb je dan ook (denken wij toch) de mogelijkheid bij slecht weer om naar binnen te gaan in de kapel van de abdij... dat heb je bij slecht weer bij een gewone feestlocatie niet... Kent er iemand abijen met een tuin en eventueel een kapel die we kunnen gebruiken bij slecht weer?