TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Aurelie
13-5-2011
|
21-2-2011 9:35:23
Ik zou het nog eens benadrukken, hoe stom en erg het ook is inderdaad dat ze zich niet aan jullie "eisen" neerplooien.. Als jullie een normaal feest willen, dan zal het zo zijn! Het is toch jullie dag? Komaan, moed niet opgeven eh!!
|
|
Kirsten
13-5-2011
|
21-2-2011 9:36:42
Hey liselotte, inderdaad altijd zijn er mensen die hun zegje willen doen. Het is niet dat ze zich willen moeien maar ze hebben toch juist dit te zeggen. En nee je moet geen rekening houden met wat ze zeggen maar ja weet toch dat... Ik herken dat levendig. Ik zou eventueel toch zeggen van ik zal meegaan om te kiezen zodat je toch wat inspraak hebt. Of om te grappen zeggen van goh straks denkt iedereen dat onze twee bruidskindjes met elkaar gaan trouwen omdat die het sjiekst gekleed zijn. Ik zou toch proberen op een of andere manier duidelijk te maken dat je het misschien toch niet zo leuk zou vinden als ze zo sjiek gekleed zijn en dat het voor die kindjes misschien toch ook wel leuker is om iets casuals aan te hebben. groetjes en succes! kirsten
|
|
Elke
26-5-2012
|
21-2-2011 10:17:32
Hoi Lieselotte! Ik zou toch proberen om nog eens duidelijk te maken hoe jullie het graag willen! Het is idd tenslotte jullie trouw, je gaat er achteraf misschien spijt van hebben of je er niet goed bij voelen en uiteindelijk kost zo een dag toch wat centjes, of het nu simpel is of niet! Ik denk dat dat probleem wel wat voorvalt bij elk verloofd koppel. Hier is het ook zo een beetje...mijn famillie laat verstaan dat ze allemaal willen kunnen zitten in de feestzaal enzo, en waarom neem je niet dit en waarom neem je niet dat, terwijl ik men eigen ideeen ook wel wat heb...vandaag zijn bij ons ook de afbraakwerken begonnen, wij gaan namelijk verbouwen, dus begrijp wat je wilt zeggen, hier ook die stress dat er bij komt maar ondanks dat iedereen in de famillie wel een mening heeft, laat ik toch nog wel verstaan wat ik wil! Ik zeg er wel steeds bij dat ik het aprecieer dat ze het beste willen met ons maar dat ik mij er goed bij moet voelen want het zijn mijn centen die er in gestoken worden he! Veel succes alvast met de bouw en je huwelijksplannen! Groetjes Elke
|
|
Dorine
|
21-2-2011 10:25:19
Klop maar ne keer op tafel, het is jullie goed recht. Mijn schoondochter moest het ook doen omdat plots één van de bruidsmeisjes haar kleedje niet meer mooi vond. Ze heeft kunnen dragen wat er al gekocht was, ne!!!
Zelfs ik, als moeder, had beter ne keer op tafel geklopt, richting de moeder van de bruid. Het gebeurde is overgewaaid, maar het blijft mij zelfs na een half jaar nog achtervolgen, met spijt.
DUS!!! Zeker je mening zeggen, het is jullie dag!!!
groetjes
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
21-2-2011 10:48:43
Hey Liselotte,
Ik denk inderdaad dat er overal wel eens iets is... daar kan je van op aan :-).
Maar dit wil niet zeggen dat je op een bepaald punt moet beginnen toegeven. Als jij een bepaalde kledingstijl voor de bruidskindjes wil, dan moeten zij dit respecteren!
Misschien in alle vriendelijkheid nog eens wijzen op wat iedereen aanvankelijk zei: 'Het is jullie trouw, etc.'?
Je mag je nu zeker niet laten doen / gaan. Het is jullie unieke feest en achteraf zou je wel eens spijt kunnen krijgen dat je op een bepaald punt te veel over je heen hebt laten waaien...
Het is niet makkelijk, sommige dingen worden voor je geregeld en zijn bijna onomkeerbaar zonde ruzie te krijgen (voorbeeld dat alle mannen al kostuums hebben gekocht). Maar de dingen die nu nog moeten gebeuren, daar zou ik toch even 'mijn poot op gaan zetten'. Gewoon zorgen dat jij en je ventje als één blok / team naar buiten komen met jullie wensen.
Wat de kleren voor de bruidskindjes betreft, misschien kunnen jullie meegaan? Wij hebben dit ook zo gedaan, zo waren we zeker dat we het graag zagen...
Kop op meid, nu komt er veel opeen, maar het zal je wel lukken!
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
21-2-2011 11:09:50
Ik hou hout vast, bij ons voorlopig nog geen zulke problemen. Als ik je berichtje kan ik echt bijna niet geloven hoeveel lef sommige mensen hebben om je dingen op te dringen! Kijk, het is jullie trouw, jullie moeten er gelukkig van worden, en er is niemand die moet zeggen hoe hij of zij het wil doen, behalve jullie! Ik zou er zeker iets over zeggen!
Wij hebben niet voor bruidskindjes gekozen (we trouwen enkel voor de wet, dus vinden we dat sowieso wat overbodig), omdat we verwachten dat dat voor problemen zou zorgen...
Zeg hen nog eens duidelijk dat jullie het mooier vinden op jullie manier, als ze daar lastig over zijn, de boom in... Voor de goede vrede zwijgen weegt niet op tegen jij die je ongelukkig voelt!
Succes!!
|
|
Annelies
2-10-2010
|
21-2-2011 12:00:33
Liselotte, Soms moet je iets durven toegeven om dan aan de andere kant iets te krijgen. Als zij voor de bruidskindjes een kostuumpje willen huren en dat zelf betalen, zou ik ze gewoon laten doen. Niks verbied je om mee te gaan kiezen. Binnen het geheel is dat toch niet zooo belangrijk. Dan kun je zeggen, "we hebben daar toegegeven", bij iets anders, kan je dan eisen dat zij zich naar uw wensen schikken. Allé, dat is de theorie die wij hebben toegepast, en alles is mooi in de plooi gevallen en uiteindelijk was iedereen tevreden!! Veel details waar je u als bruid zorgen over maakt, worden niet eens opgemerkt. Dat is toch mijn ervaring.
|
|
joke
13-8-2011
|
21-2-2011 12:09:23
hoi meid,
ik heb een beetje met je te doen , je wordt duidelijk overompeld en weet met je
gevoelens geen blijf meer, praat er eerst eens rustig met je ventje over wat jullie
beiden echt willen, en kom er dan ook samen voor uit, als je kan leven met de
bruidskindjes in kostuum, ga dan mee om ze te kiezen, wil je dit echter absoluut niet
dan moet je dat met de steun van mannekelief duidelijk maken, het is jullie dag, jullie
moeten die dag compleet gelukkig zijn, je hoeft geen ruzie te maken maar wel duidelijk
zeggen wat je echt niet wil en wat wel kan.
Kop op meid, het is 1 dag in je leven, vecht er maar voor dat hij word zoals jij het graag
wilt.
veel succes
|
|
Fleur
17-12-2011
|
21-2-2011 12:18:04
Hey,
Bij mij is het precies het omgekeerde . Mijn toekomstige schoonouders trekken zich niks aan van onze trouw. Wij zijn aan het verbouwen, en dat is blijkbaar het enige wat telt, vooral omdat mijn schoonvader zich daar ENORM mee moeit. Er gaat geen dag voorbij of hij komt langs, ook al zijn we niet thuis... En hij belt ook wel een stuk of vijf keer per dat. Mijn vader, gaat de zaal betalen. Hij heeft maar 1 dochter, dus hij wil het wel sjiek. Bij mijn vriend hoeft niks. Ze vragen nooooooit iets. En als we dan zeggen: we hebben de zaal vastgelegd, we hebben een fotograaf,... daar reageren ze gewoon niet op. Ze hebben alleen duidelijk gezegd dat ze ons niet zoals mijn vader gingen sponsoren . Zn zus, getuige van mn vriend, heeft nog niks gevraagd. Ze heeft enkel gezegd dat ze zn vrijgezellen al zeker niet ging organiseren omdat ze dat niet kan En zn oma wil alleen dat we voor de kerk trouwen, anders krijgen we geen kado... Is da wel normaal???
Een tijdje geleden waren mijn vader en zijn vriendin, samen met mijn vriend zijn ouders bij ons thuis om de verjaardag van mn vriend te vieren. Iedere keer als mn vader het onderwerp trouw aansneed, viel er een stilte en werd er toen maar over iets anders gepraat.
Ik wil maar zeggen, het kan ook anders hé. Ik zou het inderdaad ook niet leuk vinden als ze op alles commentaar zouden hebben. Maar het is wel een teken dat ze het leuk vinden dat jullie gaan trouwen, ook al komt dat misschien niet zo over. Maar ik begrijp echt wel je frustratie hoor. Zoals al velen gezegd hebben: trek je er niet van aan, zeg eens goed je gedacht en onthou dat op jullie trouwdag mensen naar JOUW kleed zullen kijken, en niet naar dat duurdere suitekleed van je schoonzus :-)
|
|
Sofie
6-8-2011
|
21-2-2011 12:19:00
Ik heb ook het gevoel dat iedereen enorm in de weer is met onze trouw, terwijl wij het ook rustig aan doen.
M'n toekomstige heeft ook nog geen kostuum terwijl de gehele suite ook op eigen initiatief op pad is gegaan. Gelukkig heb ik op het laatst nog wat kunnen bijsturen en zal het nu enkel mijn papa zijn die grijs heeft ipv zwart. Maar mijn papa staat totaal niet met zwart en met grijs is hij wel knap. Dus is dit voor mij geen probleem.
Ook de vrouwelijke kant van de suite is me niets anders bezig dan met hun kleren.
Nu ik bekijk het zo. Wij hebben duidend en één dingen te regelen en zij hebben zich slechts daarover druk te maken.
Ik had niemand opgedrongen bepaalde kledij te kiezen, maar had stiekem toch wel gehoopt dat de schoonmoeder en schoonzus voor suitekledij zouden kiezen. Blijkt dat ze dit niet gekozen hebben. Nuja kga er mij ook niet meer druk over maken. Mijn stiefmoeder en stiefmoeder zijn wel in suite en we gaan zien wie er zal afsteken hé.
M'n toekomstige zegt ook, 'maak je er niet meer druk in, als jij maar straalt die dag'
|
|
rafa
6-5-2011
|
21-2-2011 12:36:09
bij ons is er ook nog niet zoiets opgedoken van moeien.. uiteindelijk bedoelen ze het allemaal goed... kwa kledij van de mannen, bij ons draagt ook iedereen wat die wil dragen, hoeft niet perse allemaal zwart kostuum, wij hebben ook maar een simpel feestje dus dan verwacht ik dat ook al zeker niet, het enige, wij werken met de kleur turkoise, dus we hebben wel al laten vallen dat het fijn zou zijn als ze ergens een turkoise tint hebben, maar doen ze dit niet, ook geen probleem... kwa kledij van bruidskindjes vind ik wel dat je op tafel zou kunnen kloppen als jij dat echt niet ziet zitten... dat is iets wat ze moeten respecteren, uiteindelijk heb je hun kind al als bruidskindje gekozen, is toch ook al een fijn iets...dus laat eens merken wat je zelf wil, of eventueel mee gaan kijken voor een kostuum, zodat het toch beetje bij jullie past... nog veel succes groetjes
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
21-2-2011 12:50:05
Hey Ladies!
Dankjewel! Ik ben al aan de positieve kant!
Mijn collegatje neemt me deze middag mee naar de C&A, volgens haar hebben ze daar superleuke communiekledij... dus gaan we eens kijken, helpt ze me naar mijn schoonzus te sturen en laten we hopen dat dit van de baan is!
Ach ach, zwart denken is niet goed... maar het gaat zo gemakkelijk!
Dankjewel ladies om mij er terug bovenop te helpen :)!
|
|
evy
18-6-2011
|
21-2-2011 12:58:44
het is zo jouw dag!
Soms zal je de fut idd ontbreken, maar het zooo belangrijk om gewoon te duiden dat het jouw huwelijk is, jouw dag en dus jouw keuze...
veel fun met het winkelen in de c&a, hopelijk vind je iets leuks!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
21-2-2011 14:39:54
Oooohh!! Supergoed nieuws meiden!
Ik ben net terug van de C&A en ze hadden er echt een superensemble voor de twee jongetjes!
Ik heb het niet gekocht, heb er wel foto's van getrokken en heb direct naar de schoonzus gestuurd om dit weekend naar de C&A in haar buurt te gaan!
Echt super! Kben blij dat ik hier mijn verhaal heb geschreven en dat jullie allemaal steunende woorden hebben gegeven!
|
|
Babs
13-8-2011
|
21-2-2011 19:18:13
Hoi, bij ons doen ze ook wat ze zelf willen ook al hadden wij het anders aangegeven (vooral qua kostuums van de mannen). In het begin heb ik mij hier gigantisch druk om me gemaakt, maar uiteindelijk wat heeft het voor zin? Zolang jullie maar gelukkig zijn, volgens mij verdwijnen de dingen waar we ons nu druk om maken op de dag zelf in het niets!
|
|
Katleen
24-9-2011
|
21-2-2011 20:45:05
Zoiets is inderdaad niet leuk, maar probeer er het positieve van in te zien... Het feit dat ze er zo mee bezig zijn, is alleen maar omdat ze er voor jullie een mooie dag van willen maken. Ze denken waarschijnlijk dat jullie niet durven vragen om chique, dure kleren aan te doen maar het eigenlijk toch wel leuk zouden vinden en beseffen dus ook niet dat ze jullie daar juist eerder mee op de zenuwen werken.
Leg het gewoon nog eens rustig uit en benadruk dat je het heel lief van hen vindt, maar dat het echt niet hoeft...
Ik hoop dat je schoonzus de kleertjes van C&A mooi vond en jullie toch een compromis hebben kunnen vinden.
Hopelijk kan je toch wat genieten van de voorbereidingen, ondanks de werk- en bouwstress!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|