Jessica
24-6-2011
|
21-2-2011 16:37:14
Hey Joke,
wij hebben ook niks speciaals gevraagd aan onze suite om zich te kleden.
Als ze zich maar goed voelen in hetgeen ze aan doen. Voor mijn part komen ze gewoon in en jeans en een deftige t-shirt. Ik trek mij daar niks van aan.
Trouwens, de meeste mensen van de suite doen wel iets degelijks aan zoals een pak, of een mooi kleedje.
Als je dat echt niet wilt dat ze suitekleren dragen, moet je dat niet vragen.
Groetjes,
Jessica
|
|
Peggy
18-6-2011
|
21-2-2011 16:38:33
wij hebben zelfs geen "suite". Wij gooien de "tradities" wat overboord. Iedereen komt zoals hij/zij wil komen. OOK de mama's, papa's, getuigen ....
minste kans op problemen en grootste kans dat iedereen zich goed voelt die dag , dat is (denk ik toch ) 't belangrijkste,niet ?
|
|
joke
13-8-2011
|
21-2-2011 16:39:01
het is niet zo zeer dat ik dat niet wil , maar ik wil niet bepalen wat anderen moeten kopen
of dragen, ik wil dat iedereen zich goed voelt in wat hij draagt .
|
|
joke
13-8-2011
|
21-2-2011 16:41:18
Valla Peggy
zo bedoelde ik het dus ook, mijn mama en schoonmama gaan ook geen suitekledij kopen
en ik vind dat ook niet nodig, ik weet dat ze net gekleed zullen zijn maar wij zijn ook niet
echt bezig met suite en zo.
We volgen wel de volgorde om kerk binnen te gaan maar that's it ieder in zijn eigen stijl.
|
|
Eva
31-10-2011
|
21-2-2011 16:54:40
mijn mama heeft iets van de H&M een mooi rokje met een blousje dat ze nadien nog kan blijven dragen en was ook niet te duur ik vindt dat mensen zich goed moeten voelen en als zij er zelf veel geld aan uitgeven is dat voor hun goed.
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
21-2-2011 17:00:05
Wij bepalen ook niet wat ze moeten kopen, sommige ouders willen dat ook gewoon eh! Wij vroegen "feestelijke kleding". T'kan ons niet schelen vanwaar het komt, als ze er deftig uitzien. Wij zijn wel bezig met de suite omdat vooral onze ouders dan het super vinden om bv. ons naar het gemeentehuis te doen, ook omdat er een video aanwezig zal zijn ...
|
|
Tinnie
15-4-2011
|
21-2-2011 17:34:28
Bij ons moeten ze niet in suitekledij komen. Het enige wat ik hen opdraag is KLEUR. Ik wil allemaal verschillende kleuren op de trouwfoto's zien....en zwart is natuurlijk geen kleur ;-)
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
21-2-2011 17:38:03
Wij stellen ook geen eisen, mijn mama heeft een supermooi kleedje liggen dat ze al een paar keer heeft gedragen, ze moet van mij echt niks nieuws kopen! Als mensen echte suitekledij willen kopen, no problem, maar ik ben niet van plan om mensen iets op te dringen om te dragen... Zolang er geen vrouwen in witte kleedjes toekomen, ben ik content!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
21-2-2011 18:23:43
Onze mannen hadden allemaal een huurkostuum, maar dat was eerder omdat onze broers geen pak hadden en ze onderling wel vonden dat ze in kostuum moesten komen.
Onze vrouwen hadden we vrij gelaten, het enige wat niet mocht waren donkere kleuren. We trouwden midden in de zomer, dus het mocht wel fleurig zijn. Het is geen begrafenis, hé. En ze hebben zich daar goed aan gehouden, elk in zijn eigen stijl en volgens eigen budget. Het ene kwam van C&A, het andere van Esprit en dat van mijn mama van een boetiek uit het dorp.
|
|
Annelies
7-8-2010
|
21-2-2011 18:56:08
Hallo,
Dit is natuurlijk hoe je zelf het liefste wilt. Wij hadden gekozen om dit wel te doen (in samenspraak met de suite). Er waren maar twee dames (de mama's) en de heren hadden allemaal hetzelfde kostuum. Ik vond dit persoonlijk heel mooi. Ook voor de foto's, je ziet dan dat de hele suite samenhoort. Het is een keuze die jullie zelf moeten maken. Voor sommigen is dit belangrijk, voor anderen niet....
Groetjes
Annelies
|
|
Babs
13-8-2011
|
21-2-2011 19:10:20
Hoi,
Wij doen dit ook niet hoor, zolang iedereen deftig gekleed is, is dat voor ons voldoende. Ze kunnen beter iets kopen dat ze later nog kunnen dragen dan een duur suitekleed dat nooit meer uit de kast komt.
|
|
Kim
27-8-2011
|
21-2-2011 19:14:39
wij doen dit ook niet, hou niet zo van dat stijf gedoe. Het is ook spannend om te zien wat iedereen die dag draagt, je familie staat toch in het nieuw, lelijk kan het toch niet zijn en zoals Joke zegt, iedereen moet zich goed voelen die dag!
|
|
sarah
17-12-2011
|
21-2-2011 19:54:07
Ik heb eigenlijk ook niet veel opgelegd, heb enkel geformuleerd geen wit en geen zwart.
Maar ik ken de dames in de suite zeer goed, en ze zijn nu al volledig aan het uitkijken wat te dragen en dit zijn toch allemaal kleedjes /jurkjes in de zin van suite.
En vind ik eerlijk gezegd wel leuk dat ze zo met je huwelijk bezig zijn.
Enkel over de schoonmoeder maak ik me wat zorgen ... Maar zal wel snor komen zeker
|
|
Evelien
9-7-2011
|
21-2-2011 20:49:35
Wij vragen eigenlijk niets speciaals... Ik zou wel graag de mannen in kostuum zien, maar als ze dat niet willen hoeft dat niet. Mijn mama wil zelf iets moois dat niet iedereen heeft dus is ze al wel aan het zoeken :)
|
|
AN
10-9-2011
|
21-2-2011 21:23:07
Aangezien mijn toekomstige man ongeveer een grijs kostuum zal dragen zou ik aan de mannen vragen van de suite om een zwart kostuum aan te doen....had zelfs gedacht om ze allemaal dezelfde flashy das aan te doen....wat denken jullie daarvan?......de dames moeten geen echte suitekledij kopen maar moeten gewoon feestelijk zijn wat ze daarna nog kunnen afdragen.....
|
|
ilse
7-8-2010
|
22-2-2011 7:31:22
Hey,
Aangezien ik een kleedje uit de suitecollectie had, heb ik wel gevraagd om niks uit een suitecollectie te kiezen. Nu ik ken mijn ma en schoonma die zouden dat toch sowieso niet gedaan hebben. Wij zijn allemaal van de mening dat het zotte kosten zijn en je het achteraf toch niet meer kan aandoen. Voor de rest heb ik geen eisen gesteld. Iedereen mocht aandoen wat hij wou en vooral ook in de kleur die ze wou.
Mijn ma en schoonma hadden gewoon deftige kledij aan die ze achteraf nog konden aandoen. De mannen waren zelfs niet allemaal in kostuum (mijn pa gewoon sportieve broek, hemd en vest).
Het was een zééééér kleurrijke familiefoto en dat mag wel in de zomer vind ik
Groetjes,
ilse
|
|
joke
13-8-2011
|
22-2-2011 8:50:44
bedankt dames
nu weet ik dat ik niet alleen zo denk
veel plezier op jullie dag met of zonder suitekledij
grtjs
|
|
joke
13-8-2011
|
22-2-2011 8:55:24
@ Kim
ik had je een prive bericht gestuurd maar het lukte niet dus via deze weg
ben jij toevallig van houthalen of kwam jij vroeger in de katastroof, ik meende
dat ik je op je foto herkende maar dan ben ik zeker
groetjes joke
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
22-2-2011 9:25:00
Nope... ik heb onze suite gezegd dat ze konden aandoen wat ze wouden...
Achteraf gezien had ik dat misschien niet moeten zeggen... de kostuums zijn van uiteenlopende kleuren en ik denk dat het op foto verschrikkelijk zal zijn!
Voor de kleedjes: de ene heeft 1 van Linea, de andere heeft een kleedje laten maken in thailand, de ander een gewoon kleedje uit een mooie winkel in Lille en de laatste heeft nog geen kleedje :)!
Ik heb hen gezegd dat ze iets moesten kopen dat niet te duur was, maar dat ze achteraf zeker nog konden aandoen...
|
|
Peggy
18-6-2011
|
22-2-2011 20:42:20
op onze uitnodiging staat " come as you are " . mijn mening, mensen zijn het meest op hun gemak als er niets wordt "opgelegd". Ligt aan mijn rebelse karakter denk ik :-) als de briudjes en de gommetjes hun dag maar verloopt zoals ze gehoopt hebben , dat wens ik iedereen toe
|
|
joke
13-8-2011
|
22-2-2011 21:29:01
das nu eens een super zinneke se
|
|
Ellen
2-4-2011
|
25-2-2011 9:32:28
hier komt ook iedereen hoe ze willen
men papa en broer (getuige) zullen zeker geen kostuum dragen
dragen dit nooit, dus v erwacht het niet
en men mama een kleed, dat ook niet, wss een gewone mooie rok
hoeft toch allemaal niet
als de bruid en bruidegom maar mooi zijn en de bruidskindjes
|
|
Sofie
6-8-2011
|
28-2-2011 21:32:31
Mijn stiefmoeder is in het zwart, maar bij haar staat dat prachtig, ze is er echt het type voor. Als ze zwart draagt is ze super glamoureus. Bij kleurrijke foto's had ik nog niet echt stilgestaan. Van m'n stiefzus zal het iets blauw zijn.
Naar de schoonfamilie heb ik het raden, nuja. t'is zeker geen suite. Maar ik maak er me geen zorgen in,
Zoals m'n ventje zegt 'als ik (de bruid) maar schitter ' en gelijk heeft hij
|
|