Terug naar overzicht
de homilie (preek) van de priester is gebaseerd op je keuze van tekst van het evangelie daarom is die keuze wel belangrijk je hebt niets te zeggen over wat hij precies zal preken
De homilie is eigenlijk het deel waar de priester vanalles verteld, over het evangelie, maar ook is dit een beetje zijn 'wens' naar jullie toe. Hoe hij jullie toekomst ziet. Dit is dus het persoonlijke woordje van de priester. Ik zou hem hierin dan ook alle vrijheid laten. Je hoeft heus niet alles 'voor te kauwen', dan hoef je geen priester, hé... Bij ons ging dat niet over Jezus, hoor! In tegendeel, best wel grappig: het ging erover dat hij op reis was geweest en in de bergen een marmottenfamilie had gezien. Hij vertelde hoe hij zag dat die allemaal voor elkaar zorgden en dat dat ook onze taak was binnen ons huwelijk (nu heel kort uitgelegd). Ik heb nog naar mijn man gekeken van 'marmotten?!?'. Grappig moment! En heus, ik had dat niet in onze priester gezien! Het ziet er een héél ernstige, grijze man uit. ;-)
Onze pastoor wil ons enkele weken voor het huwelijk nog eens zien en dan gaat hij een paar dingen vragen over ons om dan in zijn preek te verwerken. Dus hij maakt er iets persoonlijk voor ons van. Dan moeten we ons niet meer moeien hé. Ik vind dat wel leuk!
Ok toch al geruststelling! Ben benieuwd en dan laat ik me maar verrassen die dag:p Bednakt!!