TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
9-7-2011
|
21-2-2011 21:21:32
Ik ken het probleem :) Oude vriendinnen waar je minder contact mee hebt? Schoonzus die vaak nogal pruilerig doet omdat ik trouw en zij niet? Pfff.... Wat een gedoe! Ik ga gewoon voor een select groepje (circa 10) en proberen zo weinig mogelijk mensen te kwetsen :) Maar ik vind niet dat ik iedereen moet uitnodigen die ik via via eens gezien heb of iemand die mij uitgenodigd heeft! Het is jouw vrijgezellen :)
|
|
|
marjan
16-7-2011
|
22-2-2011 8:27:05
Ik heb 13 vriendinnen + mijn zus en mijn nichten...19 man in totaal
In principe nodig je helemaal de mensen uit die je zelf wil maar om je een idee te geven: meestal worden de vrouw(en) van de getuige(n) van de man wel meegevraagd en iedereen die op de vrijgezellen komt, zeker op het feest ook... collega's wordt minder gedaan....
Veel plezier ermee! Ben benieuwd wat ze voor mij in petto hebben :-)
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
22-2-2011 9:15:46
Hey!
Ik heb er al over nagedacht en zal het zo doen:
* Mijn zus is mijn getuige en organiseert, dus das zeker...
* Mijn twee toekomstige schoonzussen! Ik kom heel goed overeen met de ene, de andere is nog niet zo lang in de familie dus ken ik haar niet, maar ik denk dat ik ze tegen juni wel zal kennen :)
* Mijn dichtste vriendinnen --> Vaak komen we gewoon met het koppel overeen, dan nodigt mijn vriend die haar vriend ook uit, want dan is het ook een vriend :)!
Maar bv; ik heb 1 collega die ik er zeker bij wil! Haar man is een leuke man, maar daar hebben we niet zoveel contact mee, die zal dus niet uitgenodigt worden op mijn vriend's vrijgezellen, maar natuurlijk wel op het avondfeest :)
Wij zullen met een 10-tal zijn, allesinds niet veel meer... hoe kleiner de groep, hoe knusser denk ik :)!
Mijn vriend had zoiets van, ik ga iemand uitnodigen en die gaat niemand kennen, dan moet hij maar een vriend meenemen... maar ik heb hem gezegd dat hij dat niet moet doen! Vrijgezellen vier je met je dichtste vrienden, niet met vrienden van vrienden!
Daarbij, je vrienden leren elkaar wel kennen :)!Alcohol helpt vaak, haha!
|
|
evy
18-6-2011
|
22-2-2011 10:35:20
oei ik hoopenal met 4 met echt close close vriendinnen,
maar kweet er zelf niks van
men getuige zet op touw en nodigt uit en ik trek me er nul van aan...
zij regelt wie komt, wa we doen...
dus we shall see, geen zorg voor mij!
trouw is al genoeg zorg!
:)
|
|
rafa
6-5-2011
|
22-2-2011 10:45:34
wij zijn met 17 dacht ik wie heb ik.. mijn zus, zijn zus, mijn nicht. 2 vriendinnen van school vroeger maar waar ik ngo altijd heel veel contact mee heb mijn vriendinnen uit mijn carnavalgroep, en de vriendinnen uit de carnavalgroep van mijn vriend (ja klinkt raar maar we zijn ieder bij zijn eigen carnavalgroep gebleven, aangezien de planning ong 90 percent het zelfde is op een jaar) en meer niet dus geen collegas (vond ik moeilijk omdat toen mijn zus bezig was met regelen ik op zoek was naar ander werk, en in november dus op ander werk zat en ik aar dus nog niemand van ken, maar als ik die ookg a vragen, komen er plots 10 bij...) uiteindelijk kan je best kiezen waar je het meest mee optrekt, en wie je er heel graag bij wilt hbb, ik zou een grens stellen van max 20.. anders word het teveel vind ik persoonlijk succes
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
22-2-2011 11:16:46
Hoi!
iedereen kent het gevoel dus... Ik heb mijn lijstje gemaakt, maar heb er ook een beetje op gezweet. Ik neem mee: zus en twee schoonzussen, twee jeugdvriendinnen, mijn beste vriendin, en vijf vriendinnen van in mijn studententijd... dan nog twee vriendinnen die ik via hubbie-to-be ken (waarvan de mannen ook mee op vrijgezellen gaan, met de mannen dus), en dan nog drie vriendinnen die ik ken via mijn schoonzus, ik ken die nog niet zo lang, maar die zijn echt leuk gezelschap.
Ik heb één collega die ik er graag bij wilde, maar ze gaat niemand kennen, dus ik heb haar dat gewoon uitgelegd en ze apprecieert dat...
Vriendinnen van mijn verloofde zijn vrijgezellen zijn al een hele tijd zwaar aan't solliciteren om mee te gaan, maar er zijn er een paar bij die voordien amper naar mij keken, laat staan iets te zeggen, dus die gaan niet mee. De mannen zijn daar heel content mee: er is opvang voor hun kinderen.
Dus met mij erbij zijn we met 17...
Nog iets: ik ben ooit gevraagd voor de vrijgezellen van mijn nicht, maar dat was eigenlijk om de hoop te vullen, die had niet zo veel vriendinnen, maar ik ga haar zelf niet vragen...
Veel succes ermee!
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
22-2-2011 11:17:31
Trouwens Kathleen, wij trouwen op dezelfde dag!!! Weinig te vinden hier op't forum...
|
|
Evelien
9-7-2011
|
22-2-2011 11:37:55
Nog een vraagje: Mijn zusje is 17 maar vrij jong voor haar leeftijd (ik ben trouwens 22 en ouder voor mijn leeftijd hehe). De rest van de vrijgezellen zal allemaal rond de 22-27 zijn. De zus kent niemand en ik vraag me af of ik haar mee moet vragen? Ik weet niet of ze het echt leuk zou vinden om met zoveel ouderen mee te gaan. Haar vrienden zijn allemaal 15 of 16 jaar...
|
|
Véronique
31-7-2009
|
22-2-2011 11:56:21
Ik heb mijn écht goeie vriendinnen gekozen, want uiteindelijk moet je daar toch wel op je gemak zijn, hé! Je moet daar vaak een apenpakje voor aantrekken en opdrachtjes doen, dan wil je dat toch wel doen met mensen die je kan vertrouwen.
Bij mij waren dat mijn nicht, mijn schoonzus (vriendin van mijn broer), enkele vriendinnen en vriendinnen van de hogeschool.
Ik nodigde niet per sé vrouwen uit van mannen die met mijn man mee op vrijgezellenavond gingen... Logisch, want wat heb ik aan de vrouw van een collega van mijn man, bv. Dan zou ik me pas geremd gevoeld hebben!
Mijn ervaring is dat +/- 10 personen toch een mooi aantal is. We hebben eens een vrijgezellenavond gehad met 4 personen (vrijgezel inbegrepen): gezellig, maar je bent snel uitgepraat, zeker als je elkaar dan ook niet zooo goed kent... Meer dan 10, dan bestaat het 'gevaar' dat er kliekjes worden gevormd en iedereen wat verspreid 'zijn ding doet'. Is ook niet zo fijn...
|
|
kelly
3-9-2011
|
22-2-2011 12:55:35
@evelien men zus is ook bijna 17 op men vrijgezellen.Ik ging haar alleszins mee vragen.Ik verschil Tien jaar met haar dus zullen er ook allemaal mensen zijn van rond mijn leeftijd.Maar denk van zowie zo men nichten ook te vragen dus die zijn wat rond men zus haar leeftijd,maar als ze inderdaad niemand zou hebben dat ze kent zou ik haar inderdaad nie direct mee nemen.Ik moe nog men lijstje maken.
Veel succes nog iedereen
|
|
Cindy
5-5-2012
|
22-2-2011 14:16:44
Goh, is voor mij nog veraf, maar had daar helemaal nog niet aan gedacht.
Ik denk persoonlijk ook dat je niet moet gaan overdrijven.
Collega's gaan het zeker niet erg vinden dat je hen niet uitnodigd voor je vrijgezelle, tenzij er iemand bij zit die je er ECHT wel bij wil, maar dan zulllen je collega's dat toch ook begrijpen zeker.
Zoals ik hierboven al heb gelezen, groepje niet te groot en niet te klein, maar vooral zorgen dat je je nog op je gemak voelt.
Ik zou me ook niet persé verplicht gaan voelen om iemand uit te nodigen waar jij ook naar haar vrijgezelle geweest bent, gewoon omdat je je verplicht voelt.
Vrouwen/vriendinnen van genodigden van je partner: njet. Tenzij je er ook een heel goeie band mee zou hebben.
Al deze mensen zou ik dan eerder voor de vorm uitnodigen naar de receptie. Dan hebben ze toch ook het gevoel dat ze welkom zijn.
Kortom : hou het gezellig voor jezelf. 't is per slot van rekening JOU vrijgezelle.
Grtz
Cindy
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
22-2-2011 18:21:36
Hoi! Ik ben ook al op vrijgezellenavonden gevraagd geweest waarvan ik de bruid niet zo goed kende, van vroeger, maar al heel lang niet meer. Ik heb mij toen op de vrijgezellenavond heel erg geamuseerd en vond het heel tof dat we elkaar 'teruggevonden' hadden. Op de trouw was mijn teleurstelling echter groot toen ik merkte dat zij echt geen tijd voor ons vrijmaakte. Achteraf hebben we nog één keer afgesproken, maar dan niet meer. Eigenlijk vind ik het achterafgezien dan een beetje dom dat ik daar was. Mijn beste vriendin plant mijn vrijgezellenavond, dus wie er bij is, weet ik niet. Ik vind dat wel gemakkelijk zo, dan kan je niemand teleurstellen, maar toch heb ik ook een beetje schrik, dat ze er misschien te veel mensen bij wil en dan ook onbekendere. Als ik zelf zou mogen kiezen: mijn twee zussen, één van mijn schoonzussen, vier goede vriendinnen en één goede vriend (hij mag er bij omdat hij ietwat vrouwelijke trekken heeft). En dat zou het dan zijn voor mij.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|