Terug naar overzicht
Hoi Cynthia, Dat hangt er vanaf van waar je ze gaat halen! FDO en dergelijke hebben een paar maanden levertijd geloof ik. Ik ben zelf mijn trouwringen gaan halen bij Riki Diamonds in Antwerpen, een van de vele Joodse goudwinkeltjes, en we hadden ze op een week :)Het hangt er ook vanaf wat je wil: eigen design, een standaard model, wel of geen diamantjes... Wij hadden een normale gouden voor mijn verloofde en eentje met een aantal diamanten voor mij --> ongeveer 1 week later mochten we ze gaan ophalen!
Hey, Wij hebben onze ringen van Aurodesign en zij hebben een zeer snelle levertijd. Binnen de 2 weken mochten we de ringen passen. Nu nog een weekje wachten op het graveren en klaar is kees ;-)
Standaardmodellen bij een juwelier hebben meestal een levertijd van 2 weken. Wij hebben onze ringen via een juweelontwerpster besteld en dan mag je toch zeker een maand of 3 rekenen. Wij hebben onze bestelling rond Kerst gedaan en wachten vol spanning af voor de eerste pasbeurt.
Ohja! Bij de ringen zat ook een gravering en dat duurde bij ons helemaal niet extra, dat zat er allemaal bij op de 1 week levertijd!
Wij trouwen in september en hebben nu 19 feb onze ringen besteld.We zouden ze al binnen de 3 weken hebben en ook gegraveerd.De juwelier zei wel dat het goed was dat we vroeg waren omdat het goud kan omhoog gaan van prijs en dan betaal je meer natuurlijk .
het valt echt te zien waar je gaat ik heb er al gehoord 3 maand en bij ons was het op een week geflikt dus ja
Wij hebben onze ringen al in dec 2010 besteld. Omdat, zoals Kelly al zei, de prijs van het goud kan omhoog gaan. Ik had in okt 2010 al eens naar enkele modellen gekeken. In dec waren de 2 modellen wie we wilden al 40 EUR duurder. We hebben onze ringen besteld de laatste week van dec en vorige week zijn ze al binnengekomen.
Onze ringen zijn besteld bij Wim Meeusen/Antwerpen. Leveringstermijn is 6 tot 8 weken. Indien je toekomstige man jouw touwring zelf wil maken, moet je wel tijdig reserveren. Kijk maar eens op de website van Wim. Groetjes, Ingrid
Wij zijn onze ringen gisteren gaan kiezen en trouwen op 17 september, de reden daarvoor is dat het deze week bij verschillende juweliers "trouwdagen" zijn, waardoor je kan genieten van een korting .
Wij hadden onze ringen ook al na een week. En dat van die goudprijzen die omhoog gaan, ik weet het niet hoor... Ik zit hier nu toch al 2 jaar op dit forum en hoor niet anders dan 'we hebben nu gekocht, want de goudprijzen stijgen...' Maar uiteindelijk kostten ringen nog altijd evenveel dan 2 jaar geleden... Dus ja...
de goudprijs kan ook naar beneden gaan eh. Dat zijn verkoperspraatjes.
Hallo, Wij hebben onze ringen een dik jaar op voorhand besteld, wij hadden echt gevonden wat we zochten en hadden geen reden om te wachten. Bij een ontwerper/ster zal je ook wat langer op voorhand moeten bestellen dan als je ringen neemt uit een stadaard collectie. Groetjes Annelies
Geen reden tot paniek dus, ik kan blijkbaar nog wat maandjes wachten... Aangezien ik nog mijn zwangerschapskilo's aan het kwijtgeraken ben (en uit ervaring weet dat mijn vingers wat versmallen) is het goed dat er geen haast achter is:p Mercikes voor de info!!!
Wij hebben onze ringen besteld bij Elke Smellenbergh en moeten 4 maanden wachten... maar ik denk als het echt niet anders kan, het ook wel sneller kan... Succes met je keuze
Hey, Mijn ring kwam van bij goudsmid Gerda De Vrij in Antwerpen. Ik geloof dat de levertermijn 3à4 weken was. Wij hebben wel pech gehad met de goudprijs. Wij hadden in maart ofzo al gaan zien voor een trouwring maar toen zeiden ze ons dat we nog tijd genoeg hadden. In juni gaan bestellen en toen bleek dat de goudprijs zo sterk gestegen was dat de goudsmid genoodzaakt was geweest om haar prijzen ook aan te passen (doen dat niet veel hun prijs aanpassen maar op een gegeven moment wordt het toch onhoudbaar geworden hé). De ring bleek ineens een kleine 100 euro duurder geworden. Maar ja ik was toen uiteraard al lang verliefd op die ring dus ga je ook niet meer van gedacht veranderen hé. Al goed dat wij maar 1 ring moesten hebben. Groetjes, Ilse
Raar dat Veronique zegt dat de prijzen van ringen al jaren dezelfde zijn want als je de grafiek van de goudprijs bekijkt is er toch een sterke stijging en dit heef echt heel wat effect op de prijs van je ringen. Of je met deze stijging rekening wil houden bij je aankoop is een eigen beslissing maar voor de besteltijd heb je wel nog wel even tijd. Uiteraard kunnen de prijzen ook dalen maar als je de trend bekijkt van de laatste jaren lijkt het eerder onwaarschijnlijk dat op korte termij er een wezelijk verschil te zien zal zijn.
@Evelien: zo raar is dat niet, moest je weten hoeveel winst ze maken als er het woordje 'trouw' voor komt te staan... ;-) Dan maken ze sowieso wint, hoor! ;-)