Nu Online
Momenteel zijn er 293 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wij gaan trouwen :-)

22-2-2011 12:21:26
heykes,

ik en mijn vriend zijn al volop bezig onze trouw aan het plannen
maar officieel nog niet verloofd
(wat wil zeggen hij nog op een speciale manier zijn aanzoek wil doen)
onze trouwdag staat al vast
12 mei 2012

dus hehe nog tijd zat om alles te regelen maar de kriebels zitten overal alles al te regelen
de dag is nu nog zover af en ik mag het nog tegen niemand zeggen tot ik men aanzoek heb gekregen met de nodige ring

wat voor mij heel moeilijk is kan kan zo dinge heel moeilijk zwijgen
je bent gelukkig wilt het van de daken roepen en dan moet je nog even geduld hebben amai
hij stelt me op de proef

ik zit zo wel te denken zou ik trouwkleed kopen of huren
trouwringen voor mij hoeven die niet super duur te zijn dus wie weet een juwelier zijn die toch redelijk is van prijs

allemaal tips en dergelijke welkom
wil niks vergeten of over het hoofd zien
en financieel mss niet veel mensen de dar willen over spreken
maar wat is zo het geschatte prijskaartje bij de meeste

kelly
22-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1841

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-2-2011 12:44:06

Heyhey,

Het belangrijkste nu is het zoeken van een geschikte feestlocatie! Deze zijn immers zeer snel volgeboekt, dus als je een bepaalde datum wil, ben je er best op tijd bij! Nadien is dan de fotograaf, dj, ceremoniemeester en trouwvervoer van belang. Ook gemeente (en ev. kerk) niet vergeten verwittigen! Bij ons kan dit pas 1j op voorhand maar bij jullie misschien vroeger en als jullie een bepaald uur willen, ben je er ook hier best op tijd bij :-).

Wij zitten momenteel aan een geschat totaal budget van 22.000 eur (excl. huwelijkreis). Dit is wel heel ruim geschat dus waarschijnlijk zal het wel wat minder zijn maar dat zien we dan wel ;-). Om aan dit budget te komen hebben we trouwens niet veel moeite moeten doen (hebben steeds gekeken naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding en dus zeker niet het duurste genomen, verre van zelfs!), dus hou er wel rekening mee dat een trouw wel wat kan kosten ;-). Je maakt het natuurlijk ook wel een beetje zelf zo duur of goedkoop als je wilt.

Groetjes!

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik22-2-2011 13:26:45

heykes,

ja bij ons in het gemeentehuis een jaar op voorhand mag je maar gaan reserveren dus 12mei sta ik aan het gemeentehuis
een trouwlocatie hebben we al een idee waar het zou worden
we hebben al wa berekend en inderdaad ni veel nodig om het te laten oplopen

maar aangezien wij er ni te duur willen voor gaan dachten wij een 7000euro(rode kaken als ik na jou budget kijk)
we zouden het intiem houden voor het eten en daarna de vrienden ook uitnodigen zodat we daar wat kunnen in besparen ik denk dit het duurste is het feest

dus zijn we eigenlijk mmoi optijd met de gewenste trouwdatum om alles te regelen

en ceremonie meester wat doet die eigenlijk wan ik dacht die niet te nemen :-s

en wij zouden enkel voor het gemeenstehuis trouwen en niet voor de kerk

merciekes voor je reactie groetjes kelly

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik22-2-2011 13:47:37

ik weet niet van welke regio jullie zijn , maar wij zijn van aan de kust
wat getalletjes :
receptie van 1630 - 1900 met 6 verschillende hapjes, BBQ van 19u , tot .. + feest
all - in per persoon 73 € ( eten, drank,versiering zaal, garcons, enz inbegrepen ) -->
De pier Blankenberge
taart : 5.5 € per persoon, is ijstaart naar ons ontwerp gemaakt door " Droomijsje" Breskens ( leveren tot in Vlaanderen )
DJ all-in dwz, installatie, kenningsmakingsgesprek, eventueel licht, ganse avond geen surplus voor extra uren, geen km-vergoeding en contractje dat DJ wordt vervangen bij ziekte e.d. --> 500 € --> studio Happymusic
trouwkleed van Faragé--> 2200 € inclusief hoepelrok, oorbellen, ketting, armband en schoenen --> Scarpellini Oostende
kostuum van Cossmo --> 1200 € Scarpellini Oostende
uitnodigingen 8€ / stuk --> powerpoint zelf gemaakt met foto's en muziek, wordt proffesioneel op DVD gezet inclusief aangepaste hoes en CD cover --> ecomoda video
fotograaf +-6u ter plaatse --> 500€ inclusief foto's op DVD
als er nog wat ie moet je maar vragen

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik22-2-2011 13:53:21

en euh ... proficiat natuurlijk !!!!

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik22-2-2011 13:53:59

Hey Kelly,
Alvast proficiat met je verloving.
Ja, het klinkt onwennig hé, verloofd! Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij.
Ben ook al (geruime tijd) verloofd maar wacht ook nog op een mooi aanzoek. Wij trouwen op 05 mei 2012 (1week voor jullie dus).
Bij mij is er het één en ander geregeld, maar da's dan weer omdat ik ZEKER wilde zijn van de zaal. Dit moet je zeker nu al boeken, vooral ook omdat mei de communiemaand is.
Ik heb ook een ceremoniemeester, kost voor ons €185, maar daarvoor krijg je heel wat terug. Wij zijn al eens op gesprek geweest bij hem (3uur!) en hij heeft ons massa's gouden tips gegeven om kosten te besparen. Hij heeft zichzelf al vele keren terugverdiend. En de dag zelf natuurlijk leidt hij alles in goede banen. Ik dacht dat een ceremoniemeester veel meer zou kosten, maar ben héél blij dat ik hem heb.
Wij willen ook ons budget in de hand houden. Ik zit nu ongeveer op €10.000, maar er kan ook nog veel van af gaan.
Trouwkleed: €1000, maar ik ga kijken in Outletshops en Brussel en zo om veel uit te sparen.
Kostuum ventje: €750, maar idem trouwkleed
Kids kledij : €500 (3 kindjes, maar zeker in comunniekledij kijken, vb C&A)
Bruidsboeket: €100
Juwelen: €300 (voor ons geen ringen, maar om kostprijs te drukken, waarom niet naar de joden in Antwerpen eens gaan kijken?)
Vervoer : €800 (authentieke bus)
Receptie: €3000 (tussen 100 en 150 personen. Feestzaal Den Oever in Moere-Koekelare)
Ceremoniemeester : €185
Videograag: €700
Uitnodigingen: Hallmark €200
Bedankjes: €100
Avondfeest: €1500 (wij gaan eten met de suite zonder kindjes, 19 personen in een B&B, waar we dan allemaal overnachten en ontbijten. Dus geen maaltijd voor 100 man)
Lingerie: ???
Gastenboek: ????
Kapper : denk €100
Make-up: normaal gratis (heb een home-party geboekt op een huwelijksbeurs en ze doet een proef make-up en als ik tevreden ben doet ze het gratis de dag zelf)
Cadeaus getuigen: €100
Cadeaus ouders : €100
Gouden tip: huwelijksbeurzen en dit forum in het oog houden.
Veel succes,
Cindy

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik22-2-2011 14:30:38

heykes

ik zit nog steeds onder jullie budget
trouw locatie is enkel nog vastleggen dat doien we pas als we naar het gemeentehuis zijn geweest voor datum vast te leggen dus dees jaar 12 mei

mijn kapster en make up is ook mijn zusje dus gratis voor mij :-)
men zusje van beroep kapster ze gaat haar eigen zaak nu opstarten :-)
dus daar kan ik me wel wat in besparen

men kids ga ik inderdaad ook c&a bekijken bij de communie collectie altij wel mooie kledij

maar dit ga ik ni bij het budget tellen voor de trouw wat we dan ok ni bij ons budget tellen is kado voor ouders en voor elkaar

de kleine bedragen zoals gemeentehuis is 200euro da gaan we uit eigen zak nemen en niet van het budget voor de trouw $dat zijn zo kleine bedragen waarvan je toch ni voelt je ze uit eigen zak betaald he

het feest in best ontiem en ni teveel mensen
het eten en reseptie is met familie en dichte vrienden 36personen met daarin 10kids dus best ni veel

daarna komen er een 40 a50tal vrienden en collega's bij voor het avondfeest das zou ons ongveer een 3000euro kosten all in formule
vind ik ok maar zou ni veel duurder gaan

ons vervoer 600euro met een limo hebben iemand gezien die best ni duur is voor 8uur alles inbeggrepen
mijn kleed ja daar ben ik ni uit kopen huren ....
langs ene kant kopen en dan ongeveer 800euro

men ventje draagt nooit een kostuum dus wil daar ook ni te duur in gaan

trouwringen heb er geen idee van hoeveel dit ga kosten

nu ik zie nu 2maal die ceremoniemeester staan dacht eerlijk gezegt ook veel duurder was
wat doet die dan voor jullie als bruidspaar
en dan toch beter eens kijken om dit toch ook beter te doen met ceremoniemeester erbij amai het is me wat he zo een trouw voorbereiden haha
alvast bedankt voor jullie reacties en he jullie toekomstege bruidjes en bruidegommekes ook proficiat he :-)

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik22-2-2011 15:33:25

Proficiat!!! Ik ben een tweetal maanden verloofd, en ik begin eraan te wennen. Ivm kleed: ik heb eigenlijk nooit getwijfeld tussen huren en kopen, ik heb het mijne gekocht bij clair de femme (www.clairdefemme.be), je moet maar eens op de site kijken, prijzen staan erbij... Voor de rest: wij doen het ook zo low budget mogelijk, enkel vervoer voor ons, suite in eigen wagens, plaatselijke brouwer komt drank leveren, veel goedkoper als een zaal waar dat voorzien is, eten is heel beperkt, maar idd, het kost allemaal snel meer dan je denkt. Wij zijn in onderhandelingsfase met een niet-professionele fotografe, gaat ook een pak minder kosten...
Wij gaan geen ceremoniemeester nemen, hoewel ik begin te twijfelen als ik hier op het forum zoveel positieve dingen lees...

En idd, op't moment dat mijn verloofde me ten huwelijk vroeg had ik noooit kunnen denken dat er zoveel bij komt kijken!

Succes ermee!

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik22-2-2011 15:41:07

Hoihoi!

Welkom! Hopelijk zijn je kriebels nog niet te erg haha! De tijd gaat snel hoor :)
Als je niet teveel gasten hebt op het avondfeest liggen de prijzen vaak al wat lager... Dat is echt onze grootste kost!

Fotografie hebben wij Leentje Schoofs, echt een zalige madam! www.leentjeloveslight.com , ze is vrij goedkoop en levert echt prachtige foto's! Je kan altijd eens mailen voor te vragen hoeveel het zou kosten, ze antwoordt meestal snel en héééél vriendelijk!

Goedkope jurken kan je geloof ik bij Youniek Bruidsmode laten maken of kopen? Daar ben ik zelf niet geweest maar mijn jurk was dan ook 1200 euro dus dat is al een megahap uit je budget als dat 7000 euro is uiteraard :)

Onze ringen komen van bij Riki Diamonds, een winkeltje buiten aan de ingang van Antwerpen Centraal: 600 voor een gewone gouden ring en een gouden ring met 11 diamanten. Geleverd in 1 week! Het kan uiteraard goedkoper met bv 1 diamantje ofzo maar ik had een beeld in mijn hoofd haha!

Hopelijk ben je iets met die tips? :)

joke
13-8-2011
 Meld misbruik22-2-2011 16:08:19

hoi

met zo een klein aantal op je feest ga je er zeker komen met jullie budget hoor,
wij hebben een pak meer volk en liggen er zelf niet veel boven, je bent ruim op tijd
dus kan je rustig uitkijken naar goede prijzen.
Wij zitten met 150 man op receptie en avondfeest en doen bbq met een traiteur
dit kwam veel goedkoper uit dan buffet, fotografe hier ook leentje heel budgetvriendelijk
mijn kleedje komt met onderrok en zo bij op 700 euro, kostuum op 800 euro.
dj betalen we 450 voor hele avond met installatie
ceremoniemeester doen wij niet, met een beetje hulp van vrienden heb je dat niet nodig,
wij vragen een vriend om de mensen voor ons de kerk in te sturen, de mis boekjes uit te delen, enz .. dit kan makkelijk door familie of vrienden
goed uitkijken en vergelijken dan bespaar je een hoop gekke kosten voor 1 dag
grtjs

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-2-2011 17:39:24

Heyhey,

Ja het avondfeest is inderdaad de grootste kost, dat is bij ons al zo'n 12.000 eur voor een receptie van 100 man en dan een 2de receptie van 110 man + dinner + avondfeest, dus dan loopt het snel op! Wij doen het wel heel uitgebreid dus al je het beperkt houdt qua gasten en een buffet of BBQ geeft, kan je al heel wat uitsparen :-). Ook een parochiezaaltje kiezen ipv een feestzaal, kan al veel schelen!

Ceremoniemeester is niet echt nodig, maar wij wouden hem er graag bij aangezien we ook auto's nemen voor de suite en dan is het het mooiste als er een ceremoniemeester bij is om alles te regelen. Bovendien bezorgt die je ook heel wat tips en denkt hij aan dingen waar jijzelf nooit had aan gedacht ;-).

Groetjes en veel succes!

Sarah
1-6-2012
 Meld misbruik22-2-2011 19:37:20

Dag kelly,

Leuk om jouw verhaal te lezen. Ik zit met het zelfde senario. Mijn vriend heeft mij ook nog niet officieel gevraagt. Maar hij heeft wel al de datum gekozen wanneer we gaan trouwen => 1/6/2012 dus dat ligt ook in de buurt ;-).

Bij ons ligt nog niks vast maar we hebben wel al contact gehad met voor verschillende dingen zoals fotograaf en feestzaal. Volgende week zouden we willen de feestzaal volledig vast leggen als ook de fotograaf.

Best wel spanned he. Kheb nu al stress en we zijn nog maar juist begonnen.

Maar doe het wel graag. Succes verder

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik22-2-2011 21:16:46

heykes allemaal

super blij met al de reacties die hoor toestromen

ik wl wel een ni te hoog budget maar wil er wel wa mooi's van maken

ik weet zaaltje huren is mss iets goedkoper maar de dag erna wil ik ni staan kuisen hoor dus hierbij wordt het zeker eenfeestzaal met ezten en drank bij etaal je iets meer
maar ben ik zeker alles netjes versierd zal zijn en daarna ni hoef te staan kuisen

zonder kids is het in oud salon wichelen bijna 3000euro
kids was aan 30procent dus pak nu iets boven de 3000euro
in die prijs zit ook al het fortfair van de nakomers voor hun drank
dus denk echt dit wel super goe meezit
de zaal wordt ook verbouwt dus die zal wel ok zijn hihi

ik heb een tip gekregen voor fotograaf verschoot van zen prijs jef celen

vervoer zou een 600euro zijn een limo voor ons samen met
(of ouders of getuigen ben er nog ni uit)

dit zijn zo al de dingen waar we een geschatte prijs van weten
komen er nog dingen bij zeker hihi maar we hebben zo een planning vanuit de boek for lovers vin ik wel intresant

groetjes kelly

de kriebels zitten al goe ze ma ga toch proberen niks te overhaasten en dan te bedenken iets toch liever anders te kunnen doen zo een bbq vint ik ook wel iets maar in feestzaal oud gemeentehuis doen ze dit gelijk niet ga me eens informeren

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik22-2-2011 21:37:00

hey lieselot

amai i ben naar die site wiste kijken vran die trouwkleren
das echt spotgoedkoop als je da zo ziet
dus ik ga daar zeker eens een kijkje nemen en zal waarschijnlijk dan ook kopen zijn heb al wel wa trouwjurken gzien waar ik van wegsmelt

amai zo mooi echt super bendakt voor deze tip

groetjes kelly

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik23-2-2011 8:34:52

Hey Kelly,
Welkom op het forum.
Als ik van jou was zou ik je zaal toch al vastleggen hoor. Die is het belangrijkste. Ik zou daarmee niet wachten tot je in het gemeentehuis geweest bent. Je zou ervan schrikken hoe vroeg die zalen allemaal al volgeboekt zijn.
Nu op zich heb je tijd genoeg hoor, ik heb mijn trouw geregeld op 5,5 maand ongeveer. Perfect mogelijk. (als je geluk hebt dat de zaal van je voorkeur nog vrij is tenminste)
Onze trouw heeft all in 7500 euro gekost ongeveer (inclusief bedankjes voor de ouders enzo). Mijn kleed was zo'n 800 euro (eentje uit de suitecollectie). Mijn make-up deed een tante van mij en mijn nonkel was fotograaf (is enkel amateur maar heeft dat zeer goed gedaan)
Wij zijn enkel voor de kerk getrouwd. 's avonds zijn we met de suite (14 personen) in een heel deftig restaurant gaan eten (Reigershof in Berendrecht) en daarna hadden wij een trouwfuif voor een man of 80 in Club Le Cirq in Hoogstraten. Wel zonder eten, enkel broodjes rond middernacht.
Voor trouwringen daar kan je zo duur in gaan als je zelf wil (zoals met alles trouwens hoor). Fede di Oro wordt op dit forum zeer veel aangeraden omwille van zijn prijs. Zoek een keertje op internet, op hun site staan er al prijzen bij. Je kan ook voor staal gaan (bijvoorbeeld van Amici).
Als je een klein intiem huwelijk wilt, is een ceremoniemeester volgens mij echt wel overbodig. Je kan dat geld beter aan andere dingen spenderen.
Het voordeel van trouwen tegenwoordig is dat echt alles kan en mag en je volledig je zin kan doen.
Groetjes,
ilse

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik23-2-2011 9:07:02

jullie zijn echte schatjes

ben al naar die site van trouwkleren wiste zien echt intresant en voor da geld wil ik zelf niks huren amai

kopen is dus beslist

en dan die trouwringen de prijzen vallen ook daar heel goed mee
en heb wel iets moois gezien voor 880euro per paar

ik denk mss volgende week eens naar een trouw winkel te gaan en dan ook een beslissing te nemen van zaal nu hebben ze 1boeking voor 2012 en dat is januari

ze zegt we zeker nog tijd hebbe
nu de maand mei is een drukke periode voor feesten enzo he

ik hou jullie op de hoogte

en zal op jullie denken mercikes allemaal

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik23-2-2011 10:58:10

ja, ik was ook heeeeel content met de tip van die trouwkleedjes. dit forum is de max!!

komt wel goed, je bent er vroeg bij!

ik ben benieuwd of je je goesting vindt!

Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik23-2-2011 11:55:30

Hoi,

ik denk dat je bedoelt: salons 't oud gemeentehuis in Wichelen (ipv 't oud salon).
Ik heb ergens anders gelezen dat je in Wetteren woont, wij hebben dit weekend onze ringen besteld bij juwelier Eric De Waele (in Stationsstraat, schuin tegenover Jo Schutte, de fotograaf). Het zijn zilveren van het merk Amici en dus zeker niet te duur. Hij heeft veel keuze in stalen/zilveren ringen van Amici dus misschien wel een aanrader. Als je zou gaan voor gouden ringen, zou ik eerder Kris Baele (in Flor. Leirensstraat, rechtover Delhaize) aanraden, zij hebben mooie eigen ontwerpen, maar niet voor onze portemonnee jammer genoeg.
Veel succes.

joke
13-8-2011
 Meld misbruik23-2-2011 13:27:01

hey

wij hebben ook een parochiezaal maar moeten niet kuisen hoor
dit zit in de prijs van de zaal inbegrepen en het opruimen van de
zaal doet het personeel van de traiteur dus toch nog eens overdenken
zo een zaal is veel goedkoper en wij doen ook niets van opruim of poets
en zelf voor deco van de zaal zorgt traiteur even bevragen zou ik zeggen
je hebt nog wat tijd.

grtjs en veel plezier

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik23-2-2011 14:59:41

Idem! Onze zaal is ook geen doorsnee zaal met traiteur, opkuis wordt gedaan door mensen van de zaal, maar decoratie gaan we zelf doen... Voordeel is dat je op vlak van eten en drinken SERIEUS kan besparen!!!

grtjs!!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik23-2-2011 19:40:44

Hey Kelly,
Wij trouwen ook op 12 mei 2012!
Hoewel wij hier het gemeentehuis ook maar max een jaar op voorhand kunnen regelen, hebben wij toch onze zaal vorig jaar in november reeds vast gelegd. Fotograaf is ook reeds in orde en volgende week enkele gesprekken met DJ's. Een ceremoniemeester gaan wij niet nemen. Wij trouwen enkel voor de wet en rijden zelf. Diner zal enkel met de dichte familie en getuigen zijn (30 personen), aansluitend dessertenbuffet met dansfeest (trouwfuif). 's avonds zouden er zo'n 100 personen bijkomen (dat zijn neven/nichten, vrienden en kennissen, buren, collega's,...
Vanaf juli zal ik mijn zoektocht starten naar een kleed, ik zal waarschijnlijk ook wel kopen.
Het is nog wel even wachten, maar ik geniet van die voorbereidingen en lekker veel tijd om ideetjes op te doen.
Succes!

Groetjes,
Sonja

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...