Nu Online
Momenteel zijn er 295 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen mensen uit de buurt

23-2-2011 14:46:10
Hallo,

het is al een paar keer aan bod geweest hier op het forum maar wat doen jullie met mensen die niet uit de buurt zijn, en dus niet over en weer kunnen gaan tussen plechtigheid en avondfeest? Wij zelf houden ook nog eens een grote receptie voor kenissen, collega's, vrienden van de ouders,...

Wij wonen zelf in Vlaams-Brabant maar mijn familie is afkomstig van west-vlaanderen, mijn vrien zijn familie van Antwerpen en Limburg, en heel wat van onze vrienden komen uit Antwerpen, Brussel, Limburg,.... Het volk komt dus uit heel België

Nu hadden wij gedacht om het volgende te doen:

voormiddag of rond de middag burgerlijke trouw met suite. Die zou daarna terug mee kunnen naar ons huis, waar ze dan iets kunnen eten. Mensen die niet zoooo ver wonen, kunnen misschien wel terug naar huis gaan dan.

Daarna, rond een uur of vier in de namiddag grote receptie met DAARNA een korte ceremonie (om 17u30-18u) in de feestzaal
Na de ceremonie kleine receptie (19u) en avondfeest (19u30).

Op die manier komen eigenlijk alle mensen samen bij de ceremonie. Mensen die voor de receptie gevraagd zijn, kunnen dan ook de ceremonie bijwonen en de mensen van het avondfeest ook. Indien het omgekeerd zou zijn, eerst ceremonie, dan grote receptie en dan kleine receptie, kun je toch moeilijk de gasten voor het avondfeest twee uur wandelen sturen? Ons huwelijk is trouwens in de winter .

Vinden jullie dat een goed idee? Zijn er nog mensen die dit zo hebben gedaan? Of hebben jullie andere ideetjes?

Groetjes

Fleur
17-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 588

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik23-2-2011 15:07:05

Hoi,

Wij trouwen enkel voor de wet. Dit zal om 10u10 reeds zijn aangezien dat hier in de namiddag niet kan.
De mensen die daarvoor komen, kunnen daarna op ons appartement broodjes eten e.d.
Zij mogen hier blijven of kunnen even wandelen in het park vlakbij of even de stad in.

Maar het feest begint pas 's avonds.

We zeggen dan ook dat het zeker niet verplicht is er 's morgends te staan, ik vermoed dat enkele getuigen, oiuders, broers en zussen en enkele vrienden uit de buuret er 'smorgends zullen bij zijn.

Bij ons komen heel veel vrienden en de meeste famillieleden van erg ver, dusja...

Groetjes,
Celesta

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik23-2-2011 16:34:47

wij trouwen ook enkel voor de wet maar de burgemeester komt ons op de trouwlocatie huwen.(het officiele doen we de dag voordien vlug effe op het gemeentehuis... ) Dat is rond 16u30u, daarna receptie en eten + feest. We hebben ervoor gekozen om geen aparte receptie te houden. Alles of niets. Het zijn da nook enkel de mensen die we meermaals per jaar zien of waar we een goede band mee hebben die zijn uitgenodigd ( 70 personen ong ) We hebben ook familie die vanuit Deventer moet komen ( ja, NL ! ) :-) en uit Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Zelf wonen we aan de kust . Dus heb ik een deal gesloten met het dischtsbijzijnde hotel, gasten die daar boeken en ons huwelijk vermelden krijgen korting ...

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik23-2-2011 23:26:19

Of een B&B zoeken in de buurt voor wie niet terug wil/kan rijden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...