Evelien
1-9-2012
|
23-2-2011 21:06:54
Heyhey,
Volledig herkenbaar!
Hier ook weinig interesse, het zijn vooral de collega's die interesse tonen, familie en goede vrienden weinig of niet, terwijl ik omgekeerd ook superenthousiast zou zijn en vanalles zou vragen...
Gewoon mee leven zeker en verder doen :-).
Nog veel succes!
Groetjes!
|
|
Laura
11-7-2009
|
23-2-2011 21:07:34
Oh das wel jammer! Gelukkig is er hier een forum vol om je proficiat te wensen en samen ideetjes uit te wisselen voor de trouw ;-) Er zijn inderdaad nu eenmaal mensen die jaloers zijn en eer de trouw dichter bij komt zullen de vragen mss wel komen. Zolang het voor jullie maar een onvergetelijke trouw wordt en je een droomhuwelijk zult hebben :-) Groetjes, Laura
|
|
Sarah
30-7-2011
|
23-2-2011 21:09:27
Blij dat het herkenbaar is
Ja inderdaad dit forum is super!
|
|
Cindy
5-5-2012
|
23-2-2011 22:39:04
Hey Sarah,
Dit is inderdaad heel herkenbaar.
Als ik er zelf over begin (en dat doe ik heel vaak) dan stellen ze wel eens een vraag, maar ik denk dan dat ze er gerust op zullen zijn dat het allemaal wel goed geregeld zal zijn en misschien willen ze ook helemaal nog niet teveel weten zodat de verassing er niet vanaf is de dag zelf. Kan ook hé.
Soms denk ik dat ik er zelf teveel mee bezig ben en dat het daarom is dat ze niets willen vragen. Voor mij is het ook nog veraf hé.
Misschien kunnen we ons troosten dat het beter zo is dan dat ze teveel moeien met de voorbereidingen. Dit heb ik op dit forum ook al vaak gehoord en da's dan ook weer niet leuk.
Gewoon verder doen met je voorbereidingen, genieten en de spanning erin houden voor iedereen. De dag zelf zullen ze vast allemaal heel trots op jullie zijn.
Wij als aanstaande bruidjes zijn hier inderdaad heel veel mee bezig en mogen ook niet verwachten dat iedereen hier zo enthousiast in meegaat.
Groetjes en houd de moed erin hé.
Cindy
|
|
Evelien
9-7-2011
|
23-2-2011 23:33:52
Ik heb ook zulke vrienden die niet eens wisten of ze onze datum wel vrij wilden houden...
Nu twijfel ik serieus om ze wel uit te nodigen op ons avondfeest, blijkbaar was dat écht niet belangrijk voor hen!
Gelukkig zijn anderen wel blij en enthousiast :)
|
|
Kim
21-5-2011
|
24-2-2011 0:47:40
Hier was dat in het begin ook zo maar nu toch niet meer .. 't Begint zelfs meer naar de andere kant te hellen, krijg bijna dagelijks wel van iemand de vraag hoe 't staat met de voorbereidingen (en 'k moet zeggen: da bezorgt me stress :p) ..
|
|
tamara
20-5-2011
|
24-2-2011 0:57:36
hier hetzelfde probleem, weinig interesse van de familie zijn kant.
heel spijtig want ik zou dat wel hebben moest iemand anders van de familie trouwen.
maar blijkbaar is het overal hetzelfde dus. tof om te lezen dat ik niet de enige :)
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
24-2-2011 7:38:37
Ik had dat ook tot kort voor kort met mijn mama. Wat ik trouwens heel erg vond hoor ... Toen ik het haar eens duidelijk gezegd heb, ik regelde alles met mijn stiefmoeder en ik hoorde via via dat dat haar pijn deed. Maar ze vroeg zelf wel nooit iets... Nu zei ze me onlangs dat ze ook graag toch IETS als verassing wil hebben, dat ik al alles zeg en toon enz, maar ik heb haar uitgelegd dat dat als ouders bijna niet doenbaar is om "verassingen" te hebben, dat we het wel met iemand moesten delen enz... Ze begreep het. Misschien is het tijd voor een openhartig gesprek ? Trouwens de interesse is bij mij ook maar 3 maanden voor het huwelijk begonnen!
|
|
Evelien
4-6-2011
|
24-2-2011 9:28:44
Ik neem aan dat voor je omgeving alles nog ver af ligt hoewel het voor het koppel dat veel dichter komt. Waarschrijnlijk zullen er wel meer vragen komen op het moment dat iedereen zijn uitnodiging heeft gekregen.
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
24-2-2011 9:29:30
Niet leuk, hé meid? Mijn familie en schoonfamilie zijn heel erg enthousiast, maar diegenen die ik beschouw als mijn goeie vriendinnen zijn echt niet enthousiast... Nog geen mailtje of telefoontje hoe het staat met de voorbereidingen enzo, stelt mij echt teleur. Tant pis, ik heb besloten mij er niet druk in te maken, ik concentreer me op diegenen die wél superenthousiast zijn!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
24-2-2011 9:59:45
Herkenbaar hoor. Enkel mijn getuige was echt mee laaiend enthousiast. Familie echt het minste.. Nu het was dichter bij komt, beginnen ze meer mee te praten, maar moet er wel zelf over beginnen...
Enkel vrienden vragen achter de voorbereidingen momenteel.
Ni leuk he.
|
|
kelly
3-9-2011
|
24-2-2011 10:19:50
Ik herken het ook. Men toekomstige schoonma begint er nooit zelf over ben onlangs alles beginnen uitleggen hoe ver we stonden,maar we zouden dan wel heel haar familie moeten vragen.Ze heeft nog 5 zussen en 1 broer en die hebben dan ook nog een deel kinderen. Op men werk vraagt er ook niemand meer iets tenzij ik er zelf over begin .Maar zijn dan einderdaad andere die echt wel enthousiast zijn hoor. Ja best is nemen zoals het komt zeker. Hier kunnen we ook nog eens ons hart luchten over onze voorbereidingen.
veel succes nog iedereen groetjes kelly
|
|
eline
20-5-2011
|
24-2-2011 10:47:53
hoi hoi
ik herken hier vele reactie
mijn schoonfamilie vraagt ook nooit iets, tenzij ik er zelf over begin en dan krijg ik amper reactie terug.
ik had mijn trouwschoenen gaan kopen in roeselare en ging nog even langs bij mijn schoonmama maar ze vroeg er zelfs niet naar! koppig als ik ben, heb ik ze dan ook niet uit de auto gehaald en er ook niet over begonnen
financiëel krijgen we dan wel weer een grote steun
ik voel me er zelfs ambetant bij
mijn mama is wel geïnteresseerd en beste vriendin (=getuige) ook
mijn papa en zijn vriendin ook
maar ja, daar blijft het bij hoor :(
groetjes
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
24-2-2011 11:24:57
heel herkenbaar! heb ook een tijdje met dit gevoel rond gelopen... zelf ben ik altijd geïnteresseerd in anderen, maar nu blijkt dit niet zo fantastisch wederkerig te zijn :-)
dit vind ik dan ook net het leuke aan het forum: je kan hier alles vragen / zeggen / delen... zonder dat er ook maar ene je de indruk geeft niet geïnteresseerd te zijn, integendeel! bij deze dus ook een dankjewel aan allemaal!
trek het je maar niet te veel aan, leef je eigen trouwvoorbereiding en geniet...
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-2-2011 11:53:35
Zoals hierboven al gezegg: voor velen is jouw trouwdag nog veraf! Eenmaal de datum nadert, zullen er wel veel vragen en zo komen, hoor! Geen paniek!
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
24-2-2011 11:57:33
Wel ik moet zeggen dat dit onderwerp me geruststelt. Ook bij ons héél herkenbaar. Gelukkig bestaat dit forum. Ik heb hier al véél informatie van gehaald. Bedankt iedereen.
We trekken het ons niet al te erg aan, maar we vinden het wel vreemd. Er komt natuurlijk wel eens een vraag, maar weinig.
Groetjes,
|
|
elke
|
24-2-2011 12:18:20
Onze trouw is zelfs al binnen zeven weken, en geen haan die er naar kraait. ach, zolang wij het maar oké vinden hé
|
|
Joy
18-6-2011
|
24-2-2011 12:40:38
Hier ongeveer hetzelfde verhaal.
Van sommige kregen we maar een lauwe reactie, maar we zijn dan ook al 2 jaar verloofd ondertussen.
In het begin vond ik het ook erg, maar nu niet meer.
De belangrijkste mensen voor mij hebben er interesse voor en dat is wat telt.
Alhoewel ik van sommige mensen toch iets of wat meer belangstelling had verwacht (zoals sommige familieleden), maar ja.
Misschien zijn ze te hard bezig in hun eigen wereldje.
Zelf ben ik ook van het enthousiaste type die altijd meeleeft met wat er in een ander zijn leven gebeurt. :)
|
|
lilacx
17-9-2011
|
24-2-2011 13:05:20
Inderdaad heel erg herkenbaar. Veel mensen willen er zelfs helemaal niets over weten want ze willen dat het een verrassing blijft. Wat bij mij wel hielp om de nieuwsgierigheid aan te wakkeren was om voor elk item één persoon te kiezen om dat te delen en dat was dan iets wat zij alleen mochten weten en niemand anders, een primeurke zogezegd (mama jurk, schoonmama eten, zus kerk enz.)
Nu de tijd wat verstrijkt krijg ik zo de indruk dat iedereen wel erg begaan is met zijn eigen "specialiteit". Zo wil mijn mama op de hoogte gehouden worden over elk detail en elke pasbeurt van de jurk, mijn schoonmama is dan weer heel bezorgt over de menu en mocht ik mijn zusje laten doen dan heeft ze al de volledige kerkdienst geregeld.
|
|
Hilde
23-6-2011
|
24-2-2011 13:27:48
hier ook een beetje hetzelfde .....Vrienden die ik beschouw als één van mijn beste vrienden, hebben ons gezegd dat we er een drukke periode uitgekozen hebben, dat er dan al vanalles te doen is en dat ze nog niet goed weten wat te kiezen ....ik was daar toen echt van geschokt ! En we hebben save-the-date kaartjes verstuurd, 10 maanden voor de trouwdatum, met de gedachte dat iedereen dan zééééker de datum zal vrijhouden ....
Mijn schoonfamilie vraagt nooit, maar dan ook nooit iets !!! en ik vertik het om er zelf over te beginnen ...Ze hebben nog niet eens gevraagd of ik al een trouwjurk heb en we trouwen binnen 3 - 4 maanden ....godzijdank heb ik wel een super-familie die vraagjes stelt :)
|
|
Ellen
9-7-2011
|
24-2-2011 16:09:23
Idem hier: alleen interesse van collega's. Die maken me zelfs stressy. Maar de vrienden vragen er niets over! Ik vermoed echt dat het jaloezie is (daar mijn ene vriendin nog nooit een vriendje had en de andere vriendin twijfelt aan haar vriend). Daarom trek ik het me ook niet zo aan.
Mijn schoonfamilie vraagt ook niets. En dat vind ik soms storend. Ze vinden dat ik alles te vroeg regel, maar ik vind het nu WEL het moment om kostuums uit te zoeken enzo.
Nu ik lees dat vele bruidjes dit gevoel hebben, ben ik wel enigszins gerustgesteld.
|
|
Els
10-9-2011
|
24-2-2011 22:28:55
Is idd herkenbaar.
Zoals hierboven gezegd: datum lijkt nog veraf, dus het is voor hen nog een beetje een ver-van-mijn-bed-show :)
En vriendinnen tsjaa... wrs diegene die jaloers zijn / slechte relatie hebben / niet trouw-minded zijn ;)
|
|
lizzy
20-5-2011
|
25-2-2011 12:34:13
Ook hier herkenbaar!!! En ben ook zo blij met deze forum!!! Misschien ligt er het er ook aan dat heel veel mensen niet meer geloven in trouwen. Tenminste veel van mijn vrienden en vriendinnen en collega's geven aan niet te gaan trouwen omdat ze daar geen meerwaarde in zien!
Soms loopt bij mij de emmer gewoon over en loop ik een hele hoop tegen een collega te vertellen terwijl je ziet dat het degene gewoon niks interesseert.
@ Evenlien:
Ik heb gelukkig nog geen reacties gehad dat ze niet zeker weten of ze de datum wel vrij willen houden, dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen en valt voor mij niet onder echte vriendschap en ik zou ze daar ook op aanspreken. En zou ik ook twijfelen deze mensen uit te nodigen.
Groetjes Lizzy
|
|