Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even mijn vreugde delen ...

24-2-2011 0:07:35
Voor de meeste bruidjes is een kleed zowat het allerbelangrijkste van heel het avontuur.
Ikzelf was daar (met nog maar 205 dagen!!) helemaal niet mee bezig.
Het feest was veel belangrijker voor mij. Tenslotte zag ik me niet in een echt trouwkleed rondlopen en was ik ervan overtuigd dat ik ook niets zou vinden naar mijn zin. Ik had heel het net al ondersteboven en binnenstebuiten gedraaid op zoek naar een foto die me zou aanspreken maar ... helaas, niets gevonden.
Ik zou "ooit" wel eens een kleedje vinden in een mooie kledingszaak, dacht ik.
Zelf heb ik geen moeder meer, maar mijn toekomstige schoonmoeder -en zus stonden al lang te springen om samen met mij op trouwkleed-jacht te gaan. Eigenlijk had ik daar niet echt zin in, deed het eerder om hen een plezier te doen en het werd ook wel eens tijd om aan een kleed te denken.
Vandaag was die dag waarop ik zonder enkele verwachting met hen een bezoekje ging brengen in de eerste beste winkel die ik op het internet had gevonden. Le Chapeau in Antwerpen. Ik was helemaal niet van plan om al dingen te passen ... gewoon eens snuffelen en een eerste kijkje nemen. Echter werken de meeste winkels enkel op afspraak ... wist ik wel, maar wou gewoon eens rondneuzen, maar ook dat mocht niet. Toen zei de verkoopster dat ze eens ging kijken of er iemand vrij was en een kwartiertje later stond ik in een pashokje waar een eerste kleed werd aangetrokken. Plots werd het voor mij pas duidelijk hoe leuk het wel is om mooi te zijn. Ik was op zoek naar een jong, speels en apart kleed. De ene na de andere jurk kwamen tevoorschijn en mijn schoonmoeder -en zus waren vol lof over hoe mooi ik wel stond met een trouwkleed! (voordien zei m'n schoonmoeder zelfs dat ze mij niet echt in een kleed kon voorstellen, ik ben immers een broekendrager en vrij onzeker over mijn uiterlijk). Ik voelde me plots glunderen! Elk kleed dat ik aandeed was "wauw" ... maar echte liefde op het eerste zicht was er nog niet. Tot plots onze verkoopster naar een andere afspraak moest en ik iemand anders kreeg. Het klikte meteen met dat meisje ... ze keek naar me en vroeg of ik al andere kleuren had geprobeerd want ze had een kleed waarvan ze vrij zeker was dat het iets voor mij was. Het zou een donkergrijs met bruin kleed zijn. Had mijn bedenkingen bij die kleur maar toen ze met het kleed kwam was ik op slag verliefd! Dit was echt wat ik zocht en nergens op het net had ik zoiets gezien! Ik trok het kleed aan en dit was geen wauw maar WOOOOW!! Nadien kreeg ik nog andere kleren maar mijn blik week elke keer af naar het pashokje waar MIJN kleed hing. Dit was pure liefde en van het ene op het andere moment veranderde mijn gevoel over de trouw. Ik was zooo blij!!! Ik kon mijn tranen niet bedwingen en mijn schoonmoeder en zelfs de verkoopster moesten voor zichzelf een zakdoek boven halen. Mijn ECHT trouwkleed is sinds vandaag in de maak en al vind ik de voorbereidingen van ons feest nog altijd even belangrijk dan voordien ... ik sta al te popelen om op onze dag mijn kleed te kunnen showen aan mijn ventje ... die gaat zoooo blij zijn :-)

Een heel opgewekt en blij toekomstig bruidje :-)

Cindy
17-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1078

tima
8-9-2012
 Meld misbruik24-2-2011 0:38:24

krijg zelf bijna tranen na het te lezen
ik ben heel blij voor jou iedere bruid zou moeten glunderen van trots en liefde vind ik

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 7:50:37

amai, mooi verhaal!

geniet maar dubbel en dik van dit onverwachte supergevoel!!

(ook bij mij was het een beetje een soortgelijk avontuur: geen zin om te gaan passen, want vond de traditionele bruidsjurken maar niks voor mij - dus nonchalant een afspraak geregeld in de eerste de beste zaak - en dan, hopla! op enkele uren mijn droomkleedje gevonden )

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik24-2-2011 7:56:41

Wiiiiiii wat kleding allemaal met een vrouw kan doen eh

evy
18-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 8:40:12

oooooh zo heerlijk om dergelijke verhalen te lezen...
super dat je je zo mooi voelt in je kleed, met zekerheid dat je zal stralen en hij heel blij en fier zal zijn..

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik24-2-2011 8:51:49

hey,

Super geniet er nog van! Zeer leuk verhaal trouwens....

Groetjes Ellen

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 9:19:38

geweldig!!!
een trouwkleed aandoen, het doet iets met een vrouw!
Proficiat en geniet ervan!!

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik24-2-2011 9:39:53

Heel leuk!
Het kleed maakt de dag toch ook extra speciaal, je zal zeker stralen!!

karen
31-5-2011
 Meld misbruik24-2-2011 10:12:36

hey Cindy,
Wat een leuk verhaal!!!
Ik was zelf ook niet zo voor een trouwkleed" en ben ook bij Le Chapeau terechtgekomen en daar met behulp van een fantastische verkoopster, Aude, bij mijn droomjurk terecht gekomen. Niets traditioneel, hip en helemaal mij! Fijn dat het voor jou ook zo gelopen is! Geniet ervan!!!

Kenza
17-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 10:32:16

Super! Je gaat zeker en vast stralen op je mooiste dag!

xxx

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 11:27:09

Waauw, echt prachtig om te lezen!
Ik ben héél blij dat je toch een kleed hebt gevonden waar je op slag verliefd bent geworden:-) Ik ben er van overtuigd dat je ventje ook zal overdonderd zijn!
Ik kijk al uit naar waneer ik op trouwjurkenjacht mag gaan!!!!
x

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik24-2-2011 11:40:37

Hallo,
Mooi verhaa en herkenbaar.
Ook ik ben in Le Chapeau terrecht gekomen en heb een hip, niet traditioneel touwkleed gevonden. De verkoopster die ik had was ook super. Erg leuke ervaring was dat.,
Groetjes,

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik24-2-2011 13:15:45

Leuk dat je dit even met ons wilde delen. Hoe een dubbeltje rollen kan, he... Maar één ding is zeker : je zal je supergoed voelen op je trouwdag ! Groetjes.

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 20:06:59

wow super Cindy! Ik had net hetzelfde gevoel bij mijn kleed

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 21:12:37

Bedankt voor jullie reacties ... geeft nog extra kriebels :)

@Karen; ik had het eerste uur iemand anders en dan ook Aude ... het klikte meteen :)
Het eerste kleed dat zij me gaf was raak!

@Jana; leuk eh :)
Onze datum is dus toch nog veranderd ... dezelfde dag als jij dus!
Nadien foto's wisselen eh ;)

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik25-2-2011 11:10:51

Fijn om dit alles te lezen,ik was wel al zelf in de winkel aan het rondneuzen,tja mijn schoonzusje was het hare aan het aandoen,en de verkoopsters waren bezig dus ik en mijn andere schoonzus vlug even in het rek kijken en vond ook een kleedje leuk enb is dan idd ook mijn kleed geworden :-)
eerste keer aangedaan en elke keer bij passen van een ander ging mijn blik ook terug naar het kleedje in de paskamer hahahahaha
Wij trouwen ook op de 17de september :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info