Terug naar overzicht
Wij kiezen ervoor om geen menukaarten te zetten. Wij vinden het een beetje verloren geld, en ik denk dat het ook leuker is voor de gasten om 'uit te kijken' naar wat de volgende gang zal zijn ipv dat ze het al weten van bij de aperitief. Met kandelaars, bord, bestek, vele glazen, naamkaartjes, tafelaanduiding, zullen de tafels volgens ons al meer dan vol genoeg staan! Moest je ze toch willen ontwerpen zou ik eens kijken of je via Word bv niet een of ander sjabloon zou kunnen gebruiken. Succes!
Bij ons voorziet de feestzaal de menu's (gedrukt op perkamentachtig papier en opgerold met een strikje in kleur naar keuze) Je kan de kaartjes inderdaad zelf maken met word (in zelfde lettertype en opmaak als jullie uitnodigingen). Je kan ze zelf afdrukken of laten copieren in dee copy-center.
hier idem als Yenda - wij maken ook geen menukaartjes .....Vinden dat niet echt nodig op een huwelijk en vinden het ook wat verloren geld ...Mensen nemen dat niet meer mee naar huis en wat doe je achteraf met een menukaartje ...?
Hey Wij maken onze menukaartjes zelf. Mijn vriend is handig met de computer en hij krijgt ook hulp van een collega. Wij gebruiken het thema van de uitnodiging in onze menukaart.We gaan er echter niet al te veel maken.We rekenen op 1 menukaart per 3 à 4 man (zo staat de feesttafel niet vol met menukaarten ;-) maar is er toch een leuke toets naar onze uitnodiging toe) Je kan een menukaart perfect maken met computerprogramma's zoals paint, word en natuurlijk photoshop
Publisher of Powerpoint lenen zich ook uitstekend tot het maken van menukaarten. Wat ik achteraf met die menukaart doe ? In mijn scrapfoto-album kleven, natuurlijk, net zoals de uitnodiging en het tafelnaam-kaartje zodat we er later nog in kunnen grasduinen... Nu hadden wij op de voorzijde van elke menukaart, bovenaan, een medaillon gemaakt waarin de voornaam van de gast stond gedrukt, dus allemaal individuele kaarten. Heus, onze tafel stond daar niet "vol" door, mss omdat onze ronde tafels een grote diameter hadden (?)... Doordat sommige gasten elkaar niet kenden en aan eenzelfde tafel zaten, vonden wij het wel een leuk idee om op die manier het ijs enigszins te breken tussen hen dankzij die feestregels. En wij hadden enkel van een paar jongeren de menukaarten over ; de andere gasten hebben ze meegenomen naar huis .
Bedankt voor de tips, 'k heb ondertussen op vistabprint.be ook voorbeelden van menukaarten gevonden. Het is de bedoeling om op elke tafel 2à3 kaarten te zetten. Ik zou zelf ook graag weten wat de menu is vandaar dat we toch kiezen om menu's op tafel te zetten. Ik ga het ook eens bekijken om eventueel met office publisher te maken.
wij hebben blanco uitnodigingen gekregen van de feestzaal en gaan deze nu laten bedrukken in een copycenter
www.trouwplaza.... aanklikken bij knutselen of zelf doen;;....en hebben een programma voor een menu te downloaden, hebben wij ook gebruikt en wat gepersonaliseerd.