Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitstelmeid

24-2-2011 11:28:59
Helleuh...

Een tijdje geleden poste ik hier een bericht in verband met mijn ambetante voeten, ik had een hallux valgus en vroeg me af of ik die al dan niet zou laten opereren. Drie weken geleden was het dan zover en ben ik onder het mes gegaan. Met beide voetjes in het verband ben ik nu al evenlang thuis. Goed idee dacht ik, voetjes gerepareerd en ik ga tijd hebben om aan onze uitnodigingen en misboekje te werken!

Niet dus... Ik heb nog nauwelijks iets gedaan. Geregeld kom ik hier eens piepen en lees ik dat anderen zoveel doen en al gedaan hebben! Wat scheelt er toch met mij dat ik er maar niet aan kan beginnen? Ik werk in de communicatie en ben copywriter, het is mijn job! Ik heb een heleboel boeken en teksten om me op te baseren, en toch... Ik wil iets moois en origineels. We zijn al naar zoveel trouwen geweest de laatste jaren dat we alle teksten nu wel al een paar keer gehoord hebben. Voor onze trouw wil ik het anders. Andere muziek, andere teksten. En ik heb het gevoel dat dat niet echt gaat lukken...je trapt zo snel in de val van het cliché!

Onze uitnodigingen willen ook maar niet lukken. We hadden een paar boeken gaan halen bij de drukker, maar vonden er ons ding niet helemaal in. En om een graphic designer in te huren hebben we niet zo een budget... En aangezien ik even fysiek beperkt ben, is het niet zo evident! Ik ben de enige hier die kan rijden en dus naar andere drukkers kan rijden en zo. Grmbl!

Anyway, denk dat ik even dit berichtje nodig had om me ertoe aan te zetten... so thanks for listening!

Groetjes,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 563

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 11:35:50

Komaan, go for it ;-)

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 11:42:59

er komt wel een kantelmoment hoor, wees gerust! bij mij is dit nu gebeurd, ook wel een stuk onder invloed van de andere actieve bruidjes hier op het forum - gezien jij een maand later trouwt, kan je nog evenuitstelmeid blijven . maak je maar geen zorgen! laat je niet ontmoedigen door de zoemende bruidjes, maar inspireren...

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 11:59:44

Ik wou net een gelijkaardig berichtje posten toen ik het jouwe las. Ik moet nog beginnen aan de uitnodigingen, terwijl er al veel bruidjes zijn die later als ik trouwen, die ze al klaar hebben. Ik werk op een reclamebureau en dat waar ik dagelijks mee in aanraking kom, vlot het minste!

Het misboekje heb ik gelukkig vrij snel klaar gekregen doordat ik een 20-tal boekjes had ter inspiratie. Gelukkig zijn er bij ons in de familie nog niet veel huwelijken geweest en klinken de teksten vrij 'nieuw' (voor zover je het evangelie 'nieuw' kan noemen :-).
 wij zitten ook nog eens midden in een verhuis, waardoor de motivatie echt zoek raakt.  En dan hou ik mezelf voor 'na de verhuis vlieg ik erin'. Let's hope ;-)

Veel succes toegewenst en gelukkig kunnen we elkaar steunen op dit forum. 

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 12:10:18

Hey meid!

Ik heb ook last van uitstelgedrag :)! Maar bij mij is dat omdat we het al druk genoeg hebben met andere dingen dat ik denk... "ik heb nog genoeg tijd"

Ik lees vaak van die berichtjes, van bruidjes die na ons trouwen, met de boodschap: "ik ben al met bijna alles klaar", wel ik geef eerlijk toe: "ik heb nog bijna niets gedaan"

Probeer een lijstje op te stellen met wat er nog allemaal moet gebeuren!
Ik heb zo een lijst twee weken geleden gemaakt, ben dan eindelijk in actie geschoten... weet ongeveer wat ik wil, maarja, dat nog uitwerken, hé!

Iedereen vraagt me hoe het met de voorbereidingen staat en telkens antwoord ik hetzelfde: "nog altijd even ver als de vorige keer da je het vroeg"
Vandaag kwam mijn baas me vragen als ik al voor mijn eerste pas ben gegaan... ik had haar gezegd wat de winkelmadam had gezegd :"eind februari mag je nog eens komen passen"... mijn baas maakt zich zorgen dat het er nog niet zal zijn... ik denk "we hebben nog tijd"

De mama's van de bruidskindjes zijn aan het stressen voor de kleren... ik denk "we hebben nog tijd", maar zodat ze niet langer op mijn zenuwen zouden werken, gaan we zaterdag gaan winkelen!

Ik denk dus de hele tijd dat we nog tijd hebben.... iedereen rondom mij heeft meer stress ivm met de trouw dan ik! quotes als "we hebben nog nooit zo een kalme bruid gezien" en "sebiet is het te laat" hoor ik bijna dagelijks!

Doe alles op je eigen tempo! Ik ben iemand die onder stress veel presteerd... eenmaal ik ga doorhebben dat we niet zoveel tijd meer hebben, ga ik wel in actie schieten en zal alles wel in orde komen ... misschien ben jij ook zo :)

Succes!!!

Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 14:37:09

Hela,

Hier hetzelfde, geen uitnodiging naar ons zin in al die boeken van de drukker. Wij zijn sinds januari al bezig met de uitnodigingen en we hebben nog steeds niets!
Maandag zijn we wel naar aan karikaturist geweest die van ons een karikatuur gaat maken ivm de trouw. Woensdag zou deze af zijn en dan kunnen we ermee naar de drukker. Nu hoop ik maar dat die de karikatuur in de uitnodiging kan verwerken zoals ik het wil en dat we binnen de week een proefdruk kunnen hebben. (We willen in maart alle uitnodigingen de duur uit en we zouden de meesten persoonlijk willen afgeven :$)

Hier vraagt ook iedereen en al klaar met alle voorbereidingen? Euhm NEE! We hebben nog tijd (allewel ik dat ook nt altijd denk eerlijk gezegd).

Maar aangezien jullie nog een maand langer de tijd hebben als ons, zal het ook jullie lukken! Veel succes ermee en het komt wel los!

An
9-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:22:02

Wij hebben nog wel effetjes tijd maar mijn stappenplan dwingt me ertoe om 'eraan te beginnen'. En aangezien ik toch ergens een neurotische dwang heb om naar mijn stappenplan te luisteren, zit ik toch mooi op 'schema'.

Maar, als het een geruststelling kan zijn, enkele collega's zijn lastminutepersonen en hun huwelijk was ook af. Dus jullie komen er wel!

Veel plezier!

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:46:33

Oef! Ik ben niet de enige die stress krijgt van dit forum. Iedereen lijkt altijd verder te zitten dan ik. En inderdaad, ook lastminuters komen er wel.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik24-2-2011 16:52:40

Haha, leuk om jullie reacties te lezen. Het zit zo dat ik eigenlijk een plannerke ben. Ik heb event management gestudeerd en leef volgens 'to do' lijstjes. Misschien verbaast het jullie, maar ik heb al van in het begin een 'excelleke' waarin alles mooi uitgepland en uitgedokterd staat. Maar sinds ik thuis zit komt er niet veel meer van in huis... Lijkt of alles wat 'on hold' staat.
Maar vandaag heb ik dus in een paar boeken met poëzie gelezen en paar mooie dingetjes tegengekomen. Ik vrees dat ik het een beetje te perfect wil en niet al te rap content zal zijn. Misschien bestaat er ergens toch een mooiere tekst of een mooier liedje en ben ik het nog niet tegengekomen. Op die manier lijkt de 'te lezen' en 'te horen' dingen een onoverbrugbare stapel waar ik eigenlijk wel wat tegen opzie...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik24-2-2011 19:50:18

Ik ken dat probleem,ben ook zo :(

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik26-2-2011 15:33:26

Hey Tinneke!

Komt allemaal wel in orde! Leg niet teveel druk op jezelf dat het perfect moet zijn, want dat kan soms blokkerend werken. Just go with the flow!
Hoe is het met de voetjes ondertussen? Ik heb zelf ook een ambetante hallux valgus en al gedacht om me te laten opereren, maar heb eerlijk gezegd schrik voor de operatie... Heb je veel pijn? En hoelang mag je der niet op lopen?
Groetjes en veel succes nog!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik26-2-2011 15:55:52

Hey Evelien,

Merci, ondertussen ben ik van start gegaan met de 'misboekjesmissie' ;-)
Met de voeten ça va. Ik kan er ondertussen wat op lopen, al lijk ik juist een oud bommake ;-) De wondjes helen nog niet zo goed, maar dat zal wel loslopen denk ik. Heb nog wat plekken op mijn grote tenen waarin ik geen gevoel heb, maar sinds een paar dagen kan ik ze al wat bewegen. Elke dag gaat beter, maar het heeft idd zijn tijd nodig. Wel leuk om te zien dat mijn voetjes nu al veel smaller zijn, ook al zijn ze nog wat gezwollen. Volgens de dokter ben ik toch een goede cm kwijt aan elke voet!
Als ik je een goede raad mag geven, begin er op tijd mee. Ik zie dat je volgend jaar pas trouwt, das goed! Het enige waar ik me zorgen om maak is dat alles niet in orde zal zijn tegen onze trouw, en dat ik nu niet kan sporten om de nodige kilo's er nog af te krijgen... Had er beter vroeger mee begonnen. Het doet pijn, vooral de eerste paar dagen, maar nadien valt het best wel mee. Wel eens leuk om zolang thuis te zijn ;-)
Als je nog vragen hebt of de knoop zou doorhakken, laat gerust iets weten!

Groetjes,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik26-2-2011 15:58:41

Oei, nog vergeten: eigenlijk heb ik er direct op mogen lopen, zij het wat voorzichtig. De eerste dagen lukt dat niet zo goed, maar je bent er vrij rap mee weg. De dokter heeft me na 2 weken zelfs gefilmd omdat hij er zo van stond te kijken dat ik na 2 weken al zo goed liep. Allé ja, stapte... ;-)
Je krijgt zo van die speciale schoentjes, vree sexy... hum!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...