Nu Online
Momenteel zijn er 293 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf rijden of gereden worden?

24-2-2011 12:43:43
De vraag is simpel... zelf rijden of gereden worden?

Wij mogen van iemand een old timer kever gebruiken.
Hij wil ons rijden, maar we mogen er ook zelf mee rijden!

We hadden gedacht, we gaan dat zelf doen, dan zijn we ook alleen als we ergens naartoe moeten MAAR een collega van mij, vertelde me dat dat allemaal niet zo simpel was:

Als je naar het gemeentehuis moet, dan moet je zelf parking zoeken, uitstappen, de auto sluiten... als je gereden wordt, dan stap je uit voor het gemeentehuis en dan trekt de chauffeur zijn plan.
Hetzelfde als je naar buiten komt.... je moet naar de je auto stappen, instappen en terug parkingplaats zoeken voor de kerk... als je gereden wordt dan stap je gewoon in en stap je terug uit bij de kerk...

Ik had daar helemaal niet aan gedacht!

Wat doen jullie?

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1029

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik24-2-2011 12:48:08

Ik zou toch zelf rijden. Er is maar 1 huwelijk tegelijkertijd op elke locatie, dus dan moeten de gasten die (eerder) komen maar zo hoffelijk zijn om het dichtstbijzijnde parkingplaatsje voor het bruidspaar te reserveren, niet? Eventueel kan je op voorhand gaan kijken waar er parking is en zelfs een bordje hangen ofzo (weet wel niet of dat zomaar mag). In het slechtste geval kan je nog altijd vragen als je aankomt aan je getuige bvb om de auto even weg te zetten.

Hangt er natuurlijk wel vanaf voor wat je de auto allemaal gebruikt. Als je een hele dag huurt om ook naar de feestzaal enzo te gaan is het handig om zelf te rijden denk ik. Als het enkel voor kerk en gemeentehuis is en korte afstanden betreft, kan een chauffeur wel handig zijn mss. Minder 'privacy' maar ook minder zenuwen :-)

Succes ermee!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:02:58

hoi Liselotte,

wij rijden zelf
bij ons zet de ceremoniemeester de auto op de parking en zal hem voorrijden als we buitenkomen...
we twijfelden ook eerst, maar door een aantal leuke tips (o.a dat dit bijna de enige moment is, waarop je met je tweetjes alleen zal zijn) hebben we er toch voor gekozen om zelf te rijden

en zo kunnen we zelf naar onze fotolocatie rijden om nog wat foto's met onze wagen te nemen.
wij hebben ook geen ceremoniewagen gehuurd, maar een witte mini cooper cabrio bij een verhuurbedrijf, veel goedkoper, en we hebben de auto een heel weekend ipv maar 4uur ofzo

groetjes
Joyce

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:07:42

hoi naamgenootje!
wij denken dat we zelf rijden... wij trouwen niet voor de kerk, maar bij ons op de gemeente worden plaatsen voorbehouden voor een huwelijk... Misschien kan je dat bij jullie ook vragen, denk niet dat dat een probleem is...

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:11:57

Hey,

Wij huren beige/bordeaux VW kevertje en een goeie vriend van ons zal de hele dag rijden. Dan is ons de stress van het verkeer, in en uitstappen, parkeerplaats zoeken, ... bespaard. Hij heeft al meerdere keren gereden voor bruidsparen en is fan van VW kevers. Ik denk wel dat hij ons voldoende privacy zal geven.

Succes met de voorbereidingen

Groetjes Nathalie

Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:38:25

voor het stadhuis lijkt mij dat allemaal niet zo nodig om een chauffeur te hebben

maar bij de kerk lijkt het mij wel gemakkelijk
dan moet niemand om parking zoeken
en komt de suite mooi samen aan om de kerk binnen te gaan
als je iedereen zelf laat rijden, dan komt de ene van links, de andere van rechts, nog een andere vind nog geen parking (want jullie komen als laatste aan)

wij konden ook zelf rijden of met de chauffeur
geen prijsverschil
dus wij hebben geen seconde getwijfeld om de chauffeur te nemen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2011 14:13:29

Wij lieten ons ook rijden (kon moeilijk anders, want hadden een huifkar! :-) ) en ik zou daar ook voor opteren, dan kan je ten volle genieten. En zeg nu zelf: wanneer krijg je nog eens zo'n kans?

Ik zou het trouwens niet durven uit schrik... Stel dat er iets aan de wagen komt?!

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 14:19:55

ik zou ook niet zelf rijden:)
je moet tenvolle genieten van je dag en laat je maar eens bedienen door iemand anders
en dan heb je idd niet de stress van het zoeken naar een parkeerplaatsje en zo....

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 14:21:50

Als die vriend voorsteld om voor jullie te rijden zou ik zijn aanbod aannemen.

Ik denk niet dat mensen er aan zullen denken dat het dichtste parkeerplaatsje voor het koppel is en zels als de genodigden er aan denken kunnen andere mensen die plaats innemen. Het is ook gewoon makkelijker om geen rekening te moeten houden met parkeerplaatsen, kleding die niet altijd even makkelijk zit bij het rijden, auto veilig achterlaten, ...

Tinnie
15-4-2011
 Meld misbruik24-2-2011 17:05:07

Wij hebben een limousine dus rijden er natuurlijk niet zelf mee....

Ik zou sowieso op die dag niet zelf rijden. Ik weet dat de champagnekurken al van 's morgends zullen knallen en zoals Mieke zegt...op die dag mag je iedereen eens het werk voor jou laten doen!!!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik25-2-2011 10:01:31

Hallo,

Wij hadden een cabriootje en moesten dus zelf rijden. Ik persoonlijk vond dit heel leuk, zo had je even een moment om met jullie tweetjes alleen te praten.

Wij hebben hier eigenlijk geen problemen mee gehad. Wij mochten wel de auto voor het gemeentehuis laten staan. Wij zijn aan het gemeentehuis gestopt en uitgestapt. De ceremoniemeester heeft dan (als wij binnen waren) de auto omgedraaid zodat als wij buitenkwamen onmiddellijk konden vertrekken. En aan de kerk was dit voor ons ook geen probleem, konden gewoon voor de kerk staan....

Bij jullie denk ik, als jullie zelf rijden, dat jullie best iemand zoeken die de auto kan gaan parkeren. Je kan misschien ook aan de gemeente/stad vragen of je een parkeerplaatsje mag reserveren... moet normaal wel mogen denk ik hoor.

Groetjes
Annelies

Evelyne
2-9-2011
 Meld misbruik25-2-2011 11:36:54

Wij huren ook een kevertje en mijn vriend is superenthousiast omdat hij er zelf mee mag rijden! Kvind dat dat zijn charme heeft ...

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik25-2-2011 15:47:54

Wij rijden zelf met onze eigen cabrio!

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik27-2-2011 20:58:35

Mijn vriend heeft zelf een oldtimer. Dus hoe we naar de kerk zullen rijden ligt al langer vast dan de trouwplannen :)
Natuurlijk zal hij daar zelf mee rijden. We mogen van de priester een bordje hangen bij de dichtsbijzijnde parkeerplaats van de kerk.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...