Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op een kasteel

24-2-2011 13:39:20
Hallo,

Ik ben nog op zoek naar een locatie voor mijn trouwfeest.
Bedoeling is een locatie te vinden waar ik de kerkelijke ceremonie buiten kan houden en eventueel ook de trouwfoto's op dezelfde locatie kan nemen zodat we alles op 1 plek kunnen realiseren.

Ideaal hiervoor zou een kasteel met domein errond zijn, maar ik sta ook open voor een hoeve, herenhuis,...
Belangrijk is dus een mooi domein/ tuin met vijver/....

Hebben jullie tips voor mijn ideale locatie?

Heeft iemand eveneens tips waar wij een priester kunnen vinden die ons kerkelijk huwelijk wil zegenen maar wel buiten zijn kerkgemeenschap moet komen en de ceremonie in de open lucht houden? Ik heb al gehoord dat de meeste priesters hier niet zo happig op zijn.?

Alvast bedankt! Adriana

Adriana

Adriana
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2363

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:52:48

In welke streek zoek je?

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:52:53

Hey Adriana? Kan je misschien je regio opgeven? Dat kan andere bruidjes helpen om tips te geven...

Ik dacht aan Kasteel Blauwhuys in Izegem en Kasteel d'Aertrycke in Torhout.

dagmar
8-7-2011
 Meld misbruik24-2-2011 13:55:27

ik weet niet van waar je bent maar in stabroek in het kasteel ravenhof lijkt mij een leuke locatie
daar worden veel huwelijksfeesten gedaan en is ook een mooie locatie voor foto's om binnen in het kasteel zelf te gaan moet je wel even toelating vragen maar dat is meestal geen probleem

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2011 14:10:35

In Stekene: Kastelenhof!

Zo'n vieringen worden meestal door Rent-a-Priest en zo gedaan, maar die worden niet officieel in de kerkregisters genoteerd...

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik24-2-2011 14:19:22

Boechout: Kasteel fruithof

Adriana
28-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 15:11:07

Inderdaad! Ik realiseer met net dat ik de streek vergeten ben, oeps

Ik ben van Vilvoorde (Vlaams Brabant), dus alles rond de Brusselse ring is zeker oké. Verder is alles tussen Brussel en Antwerpen ook zeker mogelijk.
Een Brussel - Leuven kan ook nog.

We voorzien maximum 40-tal minuten rijden vanuit het noorden van Brussel...

Bedankt voor de tips!
Adriana

kathy
4-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:32:11

Kasteel de Rozerie in Aalst! voldoet aan al je eisen en ligt niet zo ver van Vilvoorde....

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik24-2-2011 15:57:21

Rubenskasteel in Elewijt
Kasteel De Bunswyck in Leuven
Salons De Venkel in Kortenberg (herenhuis)
Hof ten As in Melsbroek (vierkantshoeve)
Den Ast in Kamenhout (oude brouwerij)
Salons Van Dijck in Mechelen
Hof de Merode in Mechelen
Salons de Romree tin Grimbergen
Kasteel Steytelinck in Wilrijk (regio Kontich zijn er verschillende)

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik24-2-2011 22:19:03

Kasteel de Rozerie in Aalst = een voltreffer!
park, vijver, mooie oprit, kapel......................lekkere keuken!

Echt een aanrader! Gastvrouw is zeer vriendelijk!

kirsten

Meld misbruik25-2-2011 10:08:46

In Steenhuffel (Londerzeel) is er ook nog kasteel Diepensteyn.

Adriana
28-7-2012
 Meld misbruik25-2-2011 10:42:25

Omdat ik via dit forum zo veel goeds gelezen heb over het Domein Martinus (Halle Zoersel) ben ik toch eens gaan kijken op de site.

De locatie is wel wat verder maar het ziet er wel prachtig uit. Het is nu zo dat die zaal vol zit voor volgend jaar mei en juni.

Kent er iemand een soortgelijke locatie?? Het is dus geen kasteel, maar eerder een moderne zaal in een mooi domein met veel groen!

Zijn er tips voor dergelijke locaties?

Bedankt!

ERIC

Meld misbruik25-2-2011 11:18:45

Beste Adriana,dan zou ik toch eens gaan kijken in het S'Graevenhof in Schilde,word super vriendelijk verder geholpen en hebben mooie tuinen en heel grote parking.
Die keuken is ook werkelijk top en dan het dessertenbuffet.
Prijzen zoals overal maar wel in toplokatie!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info