TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Véronique
31-7-2009
|
24-2-2011 15:48:45
Ik zou zeggen, bel eens naar de mannen van Basta! :p
Voor de kerk betaalt de kerk SABAM, dus jij hoeft dat niet meer te doen. Idem voor de feestzaal! ;-)
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
24-2-2011 15:49:26
Voor het liedje in de kerk weet ik niet zeker, maar volgens mij met je dat niet aangeven aan Sabam.
Voor het avondsfeest is het de dj die sabam moet betalen.
Elke profesionele dj heeft een contract met sabam, daar moet jij je normaal niets van aantrekken... als je zeker wil zijn, vraag het nog eens na aan je dj!
|
|
dagmar
8-7-2011
|
24-2-2011 15:50:22
ik wou dit ook wel graag weten en heb er enkele maanden geleden voor naas sabam gebeld
ze hebben mij toen gezegd dat voor elk feest waar meer dan enkel familie aanwezig is je sabam moet betalen
maar in het geval van een huwelijk mmaken ze een uitzondering
voor een huwelijksfeest moet je geen sabam betalen
|
|
Celesta
22-10-2011
|
24-2-2011 16:32:49
Hoi allemaal,
Sabam hoeft niet betaald te worden voor het dansfeest! (voor huwelijken is een uitzondering, het is namelijk geen openbaar evenement). Ook voor de muziek in de kerk hoeft dit niet (valt ook binnen de uitzonderingen)
Groetjes,
Celesta
|
|
B.
|
24-2-2011 18:06:07
Eigenlijk hebben jullie, op dagmar na, het allemaal mis. 1. Een dj moet nooit SABAM betalen, het zijn de organisatoren die moeten betalen. Als een dj echter met copies draait moet hij daarvoor een licentie hebben en die moet hij bij SABAM aanvragen. 2. Kerken betalen SABAM maar dat wil niet zeggen dat ze betalen om mechanische dragers te gebruiken, daarom dat veel kerken CDs weigeren. Echter ... zie punt 3. 3. Voor een huwelijksfeest moet je geen SABAM betalen, een uitzondering zoals Celesta correct correct weet, alleen heeft dat niks te maken met geen openbaar event. Een verjaardagsparty is ook geen openbaar event en daar moet in principe wel SABAM betaald worden. 4. Veel feestzalen hebben idd contracten met SABAM, meestal zijn dit echter contracten voor het afspelen van achtergrondmuziek, er een fuif organiseren al dan niet met inkom val je in een pseudo grijze zone waar je wederom SABAM zou moeten betalen.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
24-2-2011 18:48:41
Beste B.,
Als het gaat om een verjaardagsfeest op uitnodiging (in familiale kring) waarbij geen inkom moet betaald worden, moet ook geen sabam betaald worden.
Groetjes,
Celesta
|
|
B.
|
24-2-2011 22:10:24
Zoals je zelf zegt ... in de familiale kring ... dat wil zeggen dat de buren, je vrienden, zelfs je eigen vriend mag niet aanwezig zijn op dat feest, want dan begeef je je buiten die familiale kring. Of zoals ze zelf formuleren : Echter dienen er wel auteursrechten betaald te worden voor
huwelijksjubilea, verjaardagsfeesten, bedrijfsfeesten, .... Wanneer u dus een
(al dan niet gratis) fuif, optreden, festival organiseert of muziek gebruikt op
een beurs, in een café of in een winkel moet u inderdaad voor het gebruik van
de werken uit het SABAM-repertoire (via vinylplaten, CD's, radio,
live-optredens,... ) auteursrechten betalen.
Dit geldt zowel voor de muziek afkomstig van belgische-
als van buitenlandse auteurs. SABAM heeft immers wederkerigheidscontracten met
haar zustermaatschappijen in het buitenland, die op hun beurt optreden indien
werken van belgische auteurs in het buitenland gebruikt worden. LeBart
|
|
Celesta
22-10-2011
|
24-2-2011 23:08:14
LOL dan weet SABAM het dus zelf niet echt... Toen ik, welliswaar bijna 6 jaar geleden, een feetsje dacht te geven voor de vrienden enzo voor mijn verjaardag heb ik bij hen geïnformeerd. Toen zeiden ze dat ik niet moest betalen als het enkel op uitnodiging was en niet openbaar...
En ik denk wel dat er ook een beperking was op het aantal genodigden toen... Maar dat weet ik niet meer zeker.
Achja wie weet zijn ze al van gedacht veranderd aangezien dat toch aanzienlijk mer geld in het laatje kan brengen. ;)
|
|
Ellen
9-7-2011
|
26-2-2011 11:38:05
Het is wat met SABAM...
Laat ons allemaal fuifjes van 0,99m² organiseren zoals Basta ;-)
Heeft iemand de gegevens van Kimberley Clarks of Ken Woods? Ik zou die artiesten graag laten optreden in onze tuin ;-) Véronique misschien?
|
|
Party
|
17-3-2011 11:24:35
Het komt hier op neer:
Vanaf dat het een openbare plaats is (niet in familie kring, thuis dus) altijd sabam aanvragen.
In de kerk, receptie, avondfeest.
Veel dj's hebben een dj licentie en rekenen dat door aan jou, geen probleem dan voor het avondfeest maar voor de receptie en de kerk sabam aanvragen en betalen.
Boetes beginnen vanaf 500€.
Ken collegas die het meegemaakt hebben.
|
|
Tiffany
|
24-3-2011 8:41:44
Beste Ellen,
Sabam wordt niet betaald voor huwelijken, daar dat niet openbaar is maar in familiekring. Geen zorgen dus voor huwelijksvieringen.
Muzikale groeten,
Tiffany
www.art-times.be
|
|
Party
|
6-4-2011 20:04:30
Vroeger diende er geen sabam betaald te worden op huwelijken, nu dus wel. Op alles vragen ze tegenwoordig sabam, neem het van mij aan. In het restaurant, Sabam. Hebben ze in de keuken muziek opstaan, Sabam apart betalen. In de toiletten muziek, appart Sabam betalen, ... Huwelijk is voor Sabam geen familiekring niet meer blijkbaar ...
|
|
Nele
28-4-2012
|
2-6-2011 13:42:54
Bon veel wijzer zijn we hier ook niet van geworden ... Morgen mss maar best is bellen naar sabam ...
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
7-6-2011 20:22:29
Ik heb net een mail gestuurd naar Sabam om te horen hoe of wat, want we willen graag zelf muziek afspelen op ons huwelijksfeest en geen DJ laten komen.
Dus zodra ik iets hoor, zal ik het hier posten
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|