Terug naar overzicht
Prentenboekjes: Raad eens hoeveel ik van je hou (haas en hazeltje) Omdat ik altijd bij jou wil zijn (Natja Reider)Saartje zoekt de liefdeEgel vraagt muis ten huwelijkVoor jou (Leendert Jan Vis) Eén kusje op je harentwee kusjes op je mouwdrie kusjes om te zeggenhoeveel ik van je hou!Vier kusjes op je wangen,vijf kusjes in je nekZes kusjes om te zeggen,ik vind je helemaal te gek!Zeven kleine kusjesomdat ik je al zó lang ken,en acht voor al de dingendie ik nog vergeten ben! Vannacht had ik een leuke droom, drie vogels zaten in een boom.Ze tjilpten wat en zongen, ze hupten wat en sprongen.En gek, ik kon ze goed verstaan. Toen ben ik naar ze toe gegaan.Ze hebben me wat toegefluisterd: Ze zeiden:een bruiloft, tjiep wat fijn...!'Wat zullen nele en ... gelukkig zijn. Ze hebben me dit versje geleerdEn het einde is ... wel ... gefeliciteerd!
Twee kleine slakjes,Hielden van elkaar.Ze gingen samen trouwen,Toen werden ze een paar.Ze hebben toen hun huisjes,op elkaar gezet.Nu wonen ze gezellig,Samen in een flat!