Terug naar overzicht
hey,wij hebben aan die van ons vorig jaar 25 euro betaald!grtjs jessie
Via www.kapaza.be vind je er al voor 10 euro het koppel :-) succes!
Misschien een stomme vraag... maar wat gebeurt er nu eignlijk met die duiven? Je laat ze los, en dan? Vliegen ze terug naar hun baasjes? Of zijn' t vanaf dan vrije beestjes....?
je moet eens gaan kijken op de vogelsmarkt in antwerpen, daar heb je er die terug naar de eigenaar vliegen en anderen die terug naar jou thuis komen (als ze er lang genoeg op voorhand zitten natuurlijk)
deze duiven vliegen idd terug naar hun hok (als vriendin van duivenmelker weet ik dat). Misschien kan je eens gaan vragen bij een duivenmelker, of hij geen witte heeft zitten...
Bedankt voor jullie toelichting :-) Nu is mijn dierenhart weer gerust!
Hey, De diertjes vliegen enkel naar hun hok als ze bij een duivenmelker geleent zijn (moet je meestal niet voor betalen,). Als je een koppeltje koop in de winkel, of dierenmarkt zijn dat sierduifjes. Deze diertjes zijn dan verloren. Zij hebben geen eigen hok en zijn in gevangenschap opgegroeid en zullen enkel overleven in de natuur als mensen aan de kerk zaatje blijven gooien. Persoonlijk zou ik dus reisduifjes van bij een duivenmelker navragen (sommige hebben ook witte reisduiven) is beter voor de diertjes. Veel Groetjes Ellen
dag damens bedankt voor de info. Nu op zoek gaan rond het Gentse naar de witte duiven.
wij hadden onze duiven dus via de ceremoniemeester, dus ze vlogen terug naar hun til! :-)
Wij hebben ook duifjes die terug naar huis vliegen voor wanneer we het gemeentehuis uitkomen (we trouwen enkel voor de wet), via http://www.wittebruidsduiven.be geregeld.