Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen enthousiaste mama

25-2-2011 17:56:49
Hallo lieve bruidjes,

Ik wil even mijn verhaal kwijt. Mijn mama kan helemaal niet blij en enthousiast zijn over mijn trouw.
Ze vindt alles teveel, bijvoorbeeld ze moet zich verplaatsen van Limburg naar Antwerpen ( wij wonen in Antwerpen).
Ze wil niet op hotel maar dan kan mijn papa niet drinken want zij rijdt niet met de auto. Ze geeft me constant het gevoel dat alles te moeilijk is voor haar. Soms zegt ze letterlijk dat ze tegen de dag opziet. Ze toont geen interesse bij de voorbereidingen van de trouw, dus zeg ik maar zo weinig mogelijk. Maar ze wilt wel inspraak hebben over de genodigden en het feest.
Ik heb er al veel ruzie over gehad. Zij wilt alles hoe zij het wilt en daardoor kan ze niet blij zijn denk ik.

Ik hoop dat ze mijn trouwdag wat enthousiaster kan zijn.
Mijn dag zou een beetje verpest zijn.
Ik had altijd gedacht dat de moeder van de bruid heel trots zou zijn en zou meeleven.

Sara
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1382

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik25-2-2011 18:05:04

Hier ook niet zo gelukkig: iedere € dat ik uitgeef vindt ze teveel maar in hun leven ist om ter duurst (wij betalen alles zelf).
Al mijn beslissingen hangen af van: amaai zo duur, zou je dat wel doen??? En geloof mij het is nochtans budget.
Als ik dan zeg: zou je graag in schaamte komen? Dan ist wel rap gedaan :-))

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik25-2-2011 18:06:09

ik bedoel dus doordacht budget...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik25-2-2011 18:37:09

Hier tzelfde.

Geen enthousiasme en alles wat "hoort" zegt zij van 'da wordt allemaal nimeer gedaan' in de hoop dat we het dan ook niet zouden doen want elke moeite is teveel (broodjes voorzien smiddags, in de suite lopen, in een haag staan bij ontvangst van de gasten in de feestzaal,...) .

Ik dacht ook dat je als moeder van de bruid supertrots zou zijn maar dat is ze dus niet en DE reden hiervoor is omdat ze dan mijn pa moet zien (terwijl zij de scheiding 4 jaar geleden ingezet heeft en ondertussen al hertrouwd is...).

Als ik er met haar ambras over maak, begint ze gewoon te wenen en zegt ze dat ze wel heel enthousiast is... Er valt dus geen land mee te bezeilen...

Maarja we doen gewoon voort zeker, veel succes allesins!

Sanne
9-4-2011
 Meld misbruik25-2-2011 19:38:50

ooh.. dit vind ik ZO jammer voor jullie! Natùùtlijk verwacht je van jouw mama dat ze enthousiast is voor jullie trouw en dat ze plezier beleefd/meeleeft aan het meeregelen van de trouw. Vooral jammer dat er niets aan de situatie veranderd als je jouw hart hierover lucht (omdat het excaleert tot ruzie). Ik hoop dat het misschien toch ongezonde stress is of dat het een probleem is dat bij jouw mama ligt wat van voorbijgaande aard is (misschien zit ze in een dipje, misschien heeft ze negatieve gevoelens over jullie trouw omdat ze bang is jou te verliezen?...).
Probeer toch nog te genieten van de voorbereidingen, samen met de partner. Het allerbeste gewenst!

Sanne

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-2-2011 21:01:13

Bij mij is het mijn schoonmoeder...

tamara
9-4-2011
 Meld misbruik25-2-2011 21:14:04

hier dus ook herkenbaar , zo wou ik eerst een sluier maar mijn shoonmoeder kon hare grote mond niet houden en ging ze aan iedereen vragen of dit niet ouderwets was....nou aan alle reaktie's te horen heb ik geen sluier gekocht
ook bij ons krijgen we nu al de vraag : wat gaat dat allemaal wel niet kosten ? terwijl ook wij alles zelf betalen ....maar tis nu eenmaal zo he , trouwen in deze tijd is nu eenmaal niet meer zo goedkoop als vroeger

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik25-2-2011 21:23:45

dames toch... af en toe gewoon reageren met de zin... wie zijne trouw is het? die van mij of van u....

en als ze over budget beginnen, dat alles teveel is, moet je gewoon ns goed antwoorden... "als je wilt sponseren, geef maar een seintje" ik ben er heel zeker van dat ze het dan nooit meer gaan zeggen...

en voor rest, niet laten ontmoedigen door zulke reacties, het zal toch nooit goed zijn voor iedereen en dat moet het ook nie, het is uwen dag, dus het moet enkel goed zijn voor u en u aanstaande, en voor de rest gewoon genieten, af en toe ns durven bitsig te antwoorden, vb als het hun allemaal teveel is, zeggen, "als het teveel gevraagd is, blijf dan thuis" heel zeker da ze die opmerking neit meer maken, en zich gaan herpakken..

succes allemaal

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-2-2011 9:35:04

Beste bruidjes,

Kan me best voorstellen dat het helemaal niet leuk is dat (schoon)moeders soms raar reageren maar wees blij dat ze er nog zijn. Zowel mijn moeder en die van mijn man zijn overleden maar op zo dag mis je die heel erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

frida

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik26-2-2011 9:46:01

Mijn papa doet ook niet enthousiast over die dag. Nors doet hij er eigenlijk over. Alles kost te veel geld, waarom zou je dat of dat doen? Maar eigenlijk besef ik héél goed dat hij SUPERFIER is, en hij doet enkel zo omdat hij weet dat hij het die dag HEEL moeilijk gaat hebben om "zijn" meisje los te laten, ok, we hebben al een kindje, maar toch is trouwen voor die generatie dikwijls een grotere stap he.
Dus ik laat hem lekker nors en lastig doen en glimlach er ne keer naar als hij weer begint te zagen. Meneer bolt het af, omdat hij beseft dat ik hem door heb

Misschien dat het bij uw mama ook wel zo'n onderliggende reden heeft? Dat ze weet dat ze heel den tijd gaat bleiten dien dag van de emoties? Pas op, ouders zijn rare wezens hoor, begin dat meer en meer te beseffen nu ik zelf mama ben

En als je echt het er zo moeilijk mee hebt, zou ik haar erover aanspreken. Misschien wacht ze daar wel op? Om het er eens rustig met u over te kunnen hebben?

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik26-2-2011 10:57:38

amai zeg

veel ouders gaan gelijk dwarsliggen bij zo een dag

mijn mams zal het weten mijn budget mijn wensen en normen
mams mag iets zegge maar wij zullen alles naar ons zin brengen
ik weet mijn mams haar daar ni teveel zal in moeien(of hoop ik toch)
over geld zal we niks zeggen :-) ze weet ik ni te zot ga doen
en wat betreft het verre rijden naar het feest mijn mams komt ook van de limburg(meeuwen-gruitrode tegen bree)
en mijn mams moet nog stukje verder komen(wetteren net iets voor gent)

en da zal haar niks doen wij hebben hier in huis ook een kamer waar ze kunnen slapen dus denk mijn mams dagen op voorhand zal komen om me te helpen en me vooral met de voetjes op de grond zal houden

wan ik zal wel dagen op voorhand lopen stressen of ik wel niks ben vergeten zal het wel goe lopen en dan heb je die mama

en schoonmama die ga in de zevende hemel leven ze wan wij zijn betse maatjes zou geen andere schoonmama willen

trouwen is jullie dag en alles wat je doet moet jullie keuze zijn en ouders draaien wel bij

hen even op hun plaats zetten en komt in orde

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik26-2-2011 21:43:44

Het is inderdaad zeer jammer dat je mama zo reageert, maar ik denk ook dat er een onderliggende reden moet zijn. Zoals ik uit je verhaal kan opmerken had je dit helemaal niet verwacht en dus neem ik aan dat jullie vóór de trouwplannen zeer goed met elkaar konden opschieten, anders zou je dit wel verwacht hebben en je niet zo erg aantrekken.
Ik zou ook het gesprek eens aangaan met haar en haar vriendelijk maar kordaat duidelijk maken hoe jij je hierbij voelt. Misschien raak je dan een gevoelige snaar en draait ze bij of geeft ze op zijn minst de reden waarom ze zo lastig doet.
Ik hoop alvast dat jullie vlug weer op een zelfde lijntje zitten.
Veel geluk alvast.
Groetjes
Cindy

Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik28-2-2011 8:48:18

Oh hier is het ook zo hoor. Van de schoonouders dan. Alles kost te veel geld, en dat is allemaal niet nodig. Terwijl mijn pa een groot deel sponsort en zij niks.
Reden hier is omdat we niet voor de kerk trouwen. En als we niet voor de kerk trouwen, dan moeten we ook geen andere viering doen vinden zij. Da's toch belachelijk!
Juist om die reden alleen al zou ik het juist wel willen doen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...