Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonzus wil (ex) man meebrengen ..

27-2-2011 1:08:19
Even de geschiedenis: mijn schoonzus is jaren getrouwd met haar man en samen hebben ze een dochter van 16 jaar. Ik heb haar man maar 2 keer of zo gezien want enkele jaren geleden ging het heel slecht tussen hen, hij had een relatie met een ander en zo. Mijn schoonzus heeft er enorm van afgezien, idem voor haar familie. Ze zijn wel altijd samen blijven wonen (hij ging af en toe naar de andere) en werken (zelfde kantoor). Periodes dat hij meer bij zijn nieuwe vriendin was en periodes dat hij meer bij mijn schoonzus was. Soms ging het wat beter tussen hen en soms niet. Naar familiefeestjes (Kerst en zo) kwam hij niet meer mee.

En nu heeft ze vandaag dus gevraagd of hij mee naar de trouw mag komen want ze zijn terug goede vrienden. Wat doe je daar dan mee? Ten eerste behoort hij dan wel tot de suite en is hij plots wel terug heel betrokken. Ten tweede is dat nét een persoon te veel want er kunnen maximum 18 mensen aan de eretafel en dan zouden we met 19 zijn. Ten derde zou het wel eens kunnen dat wij of mijn schoonmoeder zich er aan gaan ergeren en dat willen we absoluut niet.

Anderzijds begrijp ik wel dat het voor mijn schoonzus fijner is dat zij ook met een partner komt. Ook voor hun dochter is het wellicht wel leuker dat ook haar papa er is.

Kim
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 878

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik27-2-2011 1:12:32

Ai, moeilijke situatie... 't Is inderdaad moeilijk om hem niet te vragen, maar minstens even moeilijk om hem wel te vragen...
Wou dat ik je kon helpen, maar ik vind het zelf ook uiterst moeilijk.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik27-2-2011 1:14:26

Nja, eigenlijk waren we echt niet van plan om hem te vragen. Hij heeft zo veel kapot gemaakt en ook mijn schoonmoeder kan er niet veel goed meer over zeggen. We hebben hem ook al zeker 3 jaar niet meer gezien. Maar had ergens wel gevreesd dat de vraag ging komen .. Misschien morgen eens even aan de schoonmoeder haar mening vragen. Ik wil absoluut niet dat zij zich slecht voelt op die dag (of wij) ..

renske
12-8-2011
 Meld misbruik27-2-2011 10:11:46

oei moeilijke situatie maar als je dat zelf niet graag hebt en zeker bent dat er nadien misschien word over gepraat zou ik eerlijk tegen je schoonzus zeggen neen liever niet dan , of als je een receptie hebt enkel naar de receptie laten komen ofzo.
Het is echt een moeilijke situatie ja.
Het is jullie dag uiteindelijk hé

sabrina
4-2-2011
 Meld misbruik27-2-2011 12:14:51

Hey Kim
Wij zitten met een gelijksoortige situatie. Mijn schoonzus en haar man zitten sinds vorige zomer in een relatie getrouwd/gescheiden. De ene keer wonen ze samen de andere keer apart. Op sommige feestjes zijn ze met 2, op andere feestjes zij alleen. Voor ons feest wisten we ook niet goed wat en hoe. Maar wij zijn er van uitgegaan dat ZIJ dat moeten beslissen, wij niet, de ouders niet... De uitnodiging hebben we naar hen beiden gestuurd : zolang ze getrouwd zijn.....
Uiteindelijk zijn ze beiden gekomen. Het is een beetje een rare situatie maar wij hebben ons daar niets van aangetrokken. Ik denk dat het voor hen het meest bizarre is hoor. Ik vind niet dat iemand zich daar in moet moeien én, we zijn allemaal volwassen, dus gewoon beleefd doen.
En wat die tafelschikking betreft : dat doet er niet toe , dan zit er iemand op kop, was bij ons ook zo.
En wat familie foto's betreft : wij hebben er eentje kunnen maken met enkel de ouders en de schoonzus en eentje met hen beiden. je weet nooit hé
Ligger er maar niet wakker van : mijn raad : nodig ze beiden uit, en je ziet dan wel, maar dan heb jij alvast geen partij getrokken!

Succes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik28-2-2011 11:20:57

Ook hier ongeveer zo'n situatie..
Mijn schoonouders zijn gescheiden en mijn schoonpapa heeft een nieuwe vrouw.
Als mama en papa alleen samen zijn (is een keertje gebeurd tijdens het inrichten van ons app.) gaat het redelijk goed. Maar als de nieuwe vrouw van papa erbij is, dan worden er steken gegeven.
Omdat ik het niet zie zitten dat er ruzie wordt gemaakt op de belangrijkste dag van ons leven, heb ik eigenlijk meer en meer zin om de nieuwe vrouw van papa, bij haar familie (mijn verloofde zijn stief-familie) te zetten en papa gewoon bij ons aan tafel. Kunnen we dit maken?! Ik wil echt niet dat ik me moet ergeren aan het feit dat er rotsteken worden gegeven, daarvoor is de dag waarschijnlijk al "te kort"..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...