Terug naar overzicht
Ik volg mee want ik heb dit ook gedaan allé mijn ouders voor mij,en vroeg me da ook af.
CM is daar onlangs mee gestopt, dus dat zal de reden zijn dat je er niets meer over terug vindt op hun site. om duidelijk te zijn, ze zijn ermee gestopt voor nieuwe spaarders niet voor de mensen die al sinds lang sparen. Wij zelf zijn bij de voorzorg (soc. mut) en hier kan je twee maand voor het huwelijk het geld ontvangen mits voorleggen van een attest van de gemeente. anders is het na de trouw mits vertoon van het trouwboekje. Ik veronderstel dat dit hetzelfde zal zijn voor de CM. Mss best gewoon eens bellen. Grtjs!
Kopie van de huwelijksakte binnenbrengen en dan krijg je het na 14dagen gestort op je rekening dacht ik..
Hoi Claudia, zowel ik als mijn vriend doen aan het voorhuwelijkssparen bij de CM.Mijn vriend is afgelopen week 30 geworden en een week na zijn verjaardag zat al een brief van de CM in de bus om het sparen stop te zetten en om een rek.nr. door te geven waarop ze het geld konden storten. Maar aangezien we nog in het jaar trouwen dat hij 30 is geworden, mogen we nog wachten tot na de trouw om alles af te sluiten. Immers een stopzetting omwille van trouwen brengt meer intrest op dan een stopzetting omwille van 30e verjaardag.Dus ben ik uit nieuwsgierigheid ook eens gaan muizen op de website. Ik heb mijn persoonlijk dossier geopend. Dat kun je doen door op de startpagina van de website rechtsboven op de knop 'Mijn dossier' te klikken. Dan kun je je inloggen met ofwel een cardreader met je digitale pas ofwel met een token (dat is hetzelfde als wat je gebruikt om je belastingen online in te vullen). Dan kwam ik op een pagina waar ik mijn heel dossier kon nazien en daar was ook een document van het voorhuwelijkssparen bij. Ik kon daar perfect zien hoelang ik reeds aan het sparen ben en hoeveel ik tot nu toe in totaal gespaard heb. Daarnaast kon ik ook een brochure downloaden waarin een interessante tabel staat met alle intrestvoeten, dus kun je perfect berekenen wat je in totaal krijgt als je trouwt. Moest het zijn dat je geen token hebt en dus niet kunt inloggen in je persoonlijke dossier, geef mij dan even je e-mailadres door en dan mail ik je die brochure. Ik heb die namelijk opgeslagen op mijn pc. Voila, dat was een hele boterham. Hopelijk ben je er wat wijzer door geworden.Vele groetjes Lindsay
Oh ja, om even terug te komen op de reactie van Sara.Bij de CM kun je het geld dus niet VOOR de trouw krijgen.Zoals Mieke al zei: na de trouw met de nodige bewijzen even binnenspringen.Doehoei !
Je kan het ook krijgen vanaf je officieel samenwoont dacht ik, maar dan berekenen ze maar tot de datum dat je samen bent ingeschreven. Als je dus een hele tijd samenwoont voor het huwelijk, is het best dat je op basis van uw huwelijk het geld gaat 'afhalen'.Je kan waarschijnlijk wel een simulatie laten doen bij de CM.
Hm. mijn ouders deden ook aan voorhuwelijksparen en toen ik in 2009 ging samenwonen en mijn domicilieadres veranderde(wij tekenden geen samenwoon-contract), kreeg ik een brief van de CM ook al met de vraag op welke rekening het kon gestort worden OF of ik zelf ging verdersparen. Ik heb dan verder gespaard, en had begrepen dat ik ten allen tijden naar de CM kon wanneer ik het geld wou ophalen... maar nu ondertussen zijn we ook zinnens om te wachten tot na ons huwelijk (in 2012) om het bedrag op te vragen.
Blijkbaar is voorhuwelijksparen toch nog populair. Mijn ouders hebben dit voor mij gedaan, maar mijn vriend zijn ouders niet (eigenlijk stom want het is een klein bedrag per jaar en een groot "extra" cadeau voor je kinderen op latere leeftijd!)
Bij mijn vriend zijne thuis hebben ze dat ook gedaan!Zeker vermelden bij aangifte van de trouw op de gemeente, wij krijgen een bonus van de gemeente omdat ze dat gedaan hebben! extra goed meegenomen zeg...
Hey Claudia.Ik heb zelf in december 2010 een overzicht gekregen van mijn persoonlijke 'saldo'.Ik wist niet eens dat ik spaarde??? :-) Ofwel kan je dat opnemen als je officieel samenwoont en bijv. nooit trouwt (moet wel voor je 30e! verjaardag zijn) ofwel na de trouw. Attest binnenbrengen en dan krijg je het ineens gestort...Wist je trouwens dat het bedrag bijna wordt verdriedubbeld?bijv. 500 EUR gespaard = bijna 1500 EUR gestort krijgen! Goed he? :-)
Lindsay, Is het mogelijk de tabel ook door te zenden naar mij? Doe ook aan voorhuwelijkssparen en ben wel eens benieuwd! Alvast bedankt! bjoke20@hotmail.com
naar mij mag je die tabel ook doormailen vaessuzy@hotmail.com
Hoi Sara, Ik wist dat je het twee maand op voorhand kon afhalen. De voorzorg zei tegen mij een maand op voorhand. Ik kan het op 2/08 binnenbrengen en twee weken later heb ik het geld op mijn rekening! Heb jij gebeld of hoe weet jij dat! Want twee maand op voorhand de centjes krijgen vind ik leuker. Groetjes
Is het ook mogelijk om de tabel naar mij te sturen?Ben ook wel benieuwd eigenlijk!ellendeghilage@hotmail.comBedankt!
Hoi iedereen, Ik heb op mijn 30ste verjaardag een brief van ze (CM) ontvangen met de melding dat ik het kon afhalen of laten staan. Ik heb het even laten staan. En een paar weken na onze trouw hebben ze terug een brief gestuurd hoe ik aan het geld moest geraken. Gewoon kopie trouwakte + identiteitskaart. Na 16jaar had ik 2100€ ontvangen. leuk meegenomen.