Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat de gasten geven op het feest?

28-2-2011 9:54:25
Hoi

Ik ben er dus totaal niet uit wat ik wil van eten voor het feest Oftewel een receptie met hapjes of in de late avond een pizzakraam of iets anders. Eerst waren we van plan hapjes te doen, maar dan kregen we de commentaar van de schoonouders dat de mensen verwachten op het feest dat ze genoeg te eten krijgen en dat hapjes maar niets zijn. Ben nu dus ongelofelijk aan het twijfelen. Wat doen jullie?

Groetjes!

Cynthia
14-10-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1022

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik28-2-2011 10:07:15

Je moet gewoon doen waar jullie zin in hebben. Wat je ook doet, er zal altijd wel iemand commentaar hebben.

Lieve

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik28-2-2011 10:07:30

hoi Cynthia,

Wij geven ook geen diner voor iedereen, enkel voor de suite. De avondgasten komen om half 9 en worden ontvangen met receptiehapjes, daarna volgen borrelhapjes (vooral gefrituurde dingen), daarna mini-hamburgers, visburgers en hotdogs, en rond +- 1u volgen er nog eens frietjes.
Ze krijgen dus geen volledig menu, maar hoeven 's avonds ook niet uitgebreid te eten...
Misschien is dat iets?

groetjes
Joyce

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 11:04:25

Wij doen een volledig diner voor alle genodigden op het feest. Hebben het wel beperkt gehouden (70 pers.). Wij moeten binnenkort ook naar een feest waar enkel hapjes zullen geserveerd worden en wij zullen die mensen daar niet minder voor bekijken. Wij weten dit op voorhand dus zullen in onze dagplanning daarmee rekening mee houden en voor het feest zelf al een maaltijd voorzien.

Als je een dansfeest met hapjes zou doen zou ik het wel duidelijk maken op de uitnodiging zodat jullie gasten al een maaltijd kunnen eten voor ze aankomen en niet met honger naar de dichtsbijzijnde frituur moeten lopen in de loop van de avond.

Lesley
8-7-2011
 Meld misbruik28-2-2011 11:22:32

Je kan ook altijd een walking diner houden, dan hebben jullie héél wat kleinere hapjes, maar toch een hele menu erin verwerkt. Je hebt dat eerst apero hapjes dan een klein soepje, enkele kleine voorgerechtjes, enkele kleine soorten hoofdgerechtjes en enkele kleine soorten dessertjes. Zo heb je én hapjes én een soort menu...

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik28-2-2011 12:09:17

Wij zijn er ook nog niet uit wat we juist gaan geven, maar het zal wel in walking diner stijl zijn. Wij hebben als thema Festival en overlaatst kwam iemand met het idee om ballekes met krieken te geven. Ik vond dat een zeer leuk idee, past bij het thema, maar mijn partner en schoonouders vonden het maar niks. Misschien leuk voor jullie?

bruidje
20-8-2011
 Meld misbruik28-2-2011 12:43:31

Wij doen ook diner voor dichte familie en vrienden. De andere gasten komen tegen 21 uur en krijgen Zuiderse Tapas hapjes. Om middernacht krijgen ze ook nog eens bruidstaart. Ik zal wel op mijn uitnodigingen vermelden dansfeest met hapjes ofzoiets.. dat ze wel weten dat het geen volledige menu is. Dit is tegenwoordig de nieuwe trend, je ziet dat mensen het meer doen.. dus waarom niet.. "Schoon"moeders zijn daar vaak nog niet echt met mee meer klassiekere trouwpartijen.. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! succes!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik28-2-2011 12:56:15

Wij doen enkel diner voor de suite. Om 20u komen dan de rest van de gasten en zij kregen eerst gedurende twee uur koude hapjes en nadien rond half elf is het dan bruidstaart. De bruidstaart blijft wel de hele avond staan. Wij gaan het wel zo vermelden op de uitnodiging: receptie met aansluitend dansfeest. Dan weet iedereen ook dat ze geen uigebreid diner moeten verwachten.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik28-2-2011 16:16:12

Wij geven een avondfeest, dus voor iedereen eten, maar ik vind het wel een schitterend idee om pizza te serveren!
Ik zou met veel plezier naar zo een trouwfeest gaan!

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik28-2-2011 16:39:21

Hoi,

Wij hebben lang nagedacht over hoe we het zouden aanpakken, aangezien we het met een vrij beperkt budget moeten stellen en bijna alles zelf moeten bekostigen.

Wat gaan we nu uiteindelijk doen?
18u30 alternatieve ceremonie in de feestzaal
19u00 - 20u00 receptie met bubbels, fruitsap en chips, nootjes e.d. op de receptietafels
20u00 - 22u00 Kaas/charcuteriebuffet voor 120personen
22u00 - .... Dessertenbuffet voor 120personen
23u00 - .... Openingsdans met aansluitend dansfeest met dranken aan democratische prijzen (lees: alles aan 1euro)

Ik moet wel zeggen dat we heel erg veel geluk hebben met onze traiteur, het eten komt op 27euro per persoon.
Dranken nemen we bij een drankenhandel en de traiteur vraagt geen kurkrecht of iets dergelijks. Ook de bediening tijdens het eten is inbegrepen, enkel de bediening aan de bar tijdens het dansfeest moeten we betalen. (3kelners aan 35euro per kelner per begonnen uur)

Zo heb je al een beetje een idee van wat prijzen betreft ook, als je meer info wilt over welke traiteur enzo moet je maar en seintje geven ;)

Groetjes,
Celesta

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...