TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tamara
24-6-2011
|
1-3-2011 10:21:03
hey kirsten, ik heb dezelfde vragen :)
- onze uitnodigingen moeten nog worden gedrukt enzo. dus ik hoop dat ik nog genoeg tijd heb. ik dacht eerst een afspraak te maken met de traiteur om te zien hoelaat we nu juist gaan eten, hoelang dat dit duurt enz... dan kan ik dat tegoei vermelden op de uitnodiging. want wij hebben eerst eten met de familie en 's avond dansfeest.
morgen hebben we een afspraak met de traiteur en dan snel de uitnodigingen kiezen en drukken.
zonnebank: geen idee. ik ga zo om de 2 weken er is onder. en als we nog een maand ofzo hebben dan ga ik er wat vaker onder.
eerste pas zit erop
trouwringen zijn eind deze maand klaar
proefmake-up moet nog gebeuren. mijn zus gaat mijn haar doen.
nog veel planplezier!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
1-3-2011 10:32:41
Dag Kirsten, Wij trouwen op dezelfde dag he Wij zijn wel enorm vroeg met alles, dus geen paniek ! Onze uitnodigingen zijn verstuurd & iedereen die ik wou heeft al bevestigd. Mijn tweede pas is op 12 maart voorzien. Mijn proefmake up op 20 maart. Mijn proefkapsel op 9 april. Ik ga wekelijks 2x onder de zonnebank, maar ik ben altijd bruin geweest. Wij zijn nu bezig met onze bedanking naar de gasten toe. Is klaar tegen eind deze week. De bedanking van de ouders zijn dit weekend klaar. Die worden binnengebracht nog bij de bloemist voor er een bloemstuk in te verwerken. Onze decoratie (balonnen enz,) is ook reeds besteld. Wij moeten medio april gaan zien om zijn kostuum te laten inleggen want hij is vermagerd. Medio april kijken we ook voor deel 2 van zijn kostuum. Ik had gedacht om begin april samen te zitten met de feestzaal. Tegen dan heb ik ook al een proef van de tafelschikking. De trouwringen zullen zo'n 1 week voor de trouw worden afgehaald, kwestie van ze zeker niet te verliezen. Ik weet nog enkel niet met wat ik zal gooien aan t'gemeentehuis, rijst of rozenblaadjes, k'zal toch eens de knoop moeten doorhakken. Ik zoek nog een gastenboek ... Misschien eentje gevonden naar onze zin, maar nog niet zeker ook.
|
|
Evelien
4-6-2011
|
1-3-2011 10:47:14
Hey Kirsten,
Wij trouwen een 2-tal weekjes later.
* Onze uitnodiginen zijn gedrukt en liggen te wachten op plooi en schrijfwerk. Wij beginnen half deze maand met verdelen en versturen de rest eind maart begin mei op.
* Afspraak met fotograaf, feestzaal ed plannen we ongeveer anderhalve maand voor W-day.
*Wegens een heel bleke en gevoelige huid mag ik eigenlijk niet onder de zonnebank (hoewel het mooier zou zijn) dus pas ik daarvoor (gezondheid eerst)
*De ringen mogen we normaal voor de eerste keer zien deze maand
*Mijn aanstaande is nog op zoek naar een hemd voor onder zijn kostuum (eventueel een tweede op reserve)
*Schoenen inlopen
*Proef voor make-up en haar staan half april op agenda
*Eerste pas half mei (zo laat ik maak me er soms zorgen over)
*Misboekje is bijna af dus in de loop van de week sturen we het de eerste keer door naar de priester (na akkoord drukken)
*Bloemen voorzien voor de kerk en bruidsboeket
*Huwelijkskaars nog bestellen
*Fotolocaties zoeken voor zowel goed als slecht weer
*Lijst met liedjes voor de DJ samenstellen
*Bedankjes maken en snoepzakjes voor de kleinsten voorzien
*Speech voor avondfeest bedenken
*Eerste hulp tasje voor de dag zelf maken
Ik zal nog wel iets vergeten zijn maar dit is het ongeveer denk ik
groetjes, Evelien
|
|
Leen
28-5-2011
|
1-3-2011 14:14:47
Hey Kirsten,
Ik denk dat ik eerst een vooral moet zeggen, neem geen voorbeeld aan mij..
Als ik bekijk hoe ver sommige al staan begin ik te denken dat ik mij moet beginnen haasten, maar... ik hou mij aan een schema (en ja hoor, als ik hier van op aan zou gaan komt alles goed op tijd af!)
De uitnodigingen: we hebben vorige week aan onze fotograaf doorgegeven wat we willen, dus nu is het nog wachten op zijn ontwerp. De uitnodigingen willen we rond 7 april verzenden.
Bruid: ikzelf ben helemaal in orde.. hiermee wil ik zeggen dat, mijn trouwkleed besteld is, 22 maart mijn pasbeurt, papa heeft mijn juwelen klaar, mijn lingerie ligt al in de kast, schoenen heb ik ook (tenzij ik ergens nog mooiere tegenkom -> voordeel van zeer goedkope schoenen!), de curlies voor mijn haren heb ik ook al en ik heb alle vertrouwen in mijn kapster, die meteen ook mijn visagist is! Ik ga nu 1 keer per week onder de zonnebank, over 2-3 weekjes verander ik dit naar 2 keer per week en als ik mijn kleurtje heb bereikt ga ik weer 1 keer per week..
Bruidegom: Wouter is een ander paar mouwen.. Hij heeft nog niks in orde, is nog niet gaan kijken voor zijn kostuum of zijn schoenen want hij wilt graag nog wat kilo's kwijt (dit zal toch niet gebeuren omdat hij te graag eet =D maar ik zie hem en zijn love-hendels graag!) De kapper (voor zijn baard te scheren) ben ik dan maar gaan zoeken.
Ringen: Deze zijn al even geleden besteld, we kunnen ze gaan halen wanneer we willen (juwelier houdt ze in bewaring!)
Feestzaal: de menu staat vast, lekkere BBQ! Ook het dessertbuffet is gekozen, nu moeten we eigenlijk alleen nog met de bakker van de feestzaal gaan bespreken hoe onze taart eruit moet zien.
Bedankjes: Midden februari hebben we de knoop door kunnen hakken wat de bedankjes betreft, ze worden gemaakt op het dagcentrum waar mijn gehandicapte broer zijn dagen slijt! (Steunen we een goed doel, ze maken er mooie en leuke dingen, en mijn broer gaat zo fier zijn!)
Fotograaf: Deze ligt ook al even vast, we moesten toen beslissen omdat er nog mensen waren die hem op onze trouwdatum wouden boeken!
DJ: op de huwelijksbeurs in 2010 hebben we deze vastgelegd, we waren wel te vinden voor zijn concept (gasten kunnen hun top 3 doorsturen en adhv deze lijst maakt hij een play-list waar wij volledige inzage en inspraak in hebben.. willen wij een liedje niet, dan komt er dat ook niet!!)
Viering: de locatie hebben we nog niet, maar de begeleiders al wel. Wij hebben gekozen voor de Vliegende Pastoors! Ook het boekje hebben we nog niet. We hebben al wel een paar teksten, maar dit moeten we nog in volgorde brengen en de gepaste muziek moet nog worden uitgekozen!!)
Auto: Normaal gezien zou een vriend van mijn schoonbroer ons rondrijden in zijn pas aangekochte old-timer. Nu blijkt deze bij keuring niet in orde te zijn (chassis nummer was doorgekrast!). Op zoek naar een andere auto dus!
Receptieboek: ik vind mijn zin maar niet! Misschien moeten we maar eens aan de fotograaf vragen of hij hier iets voor heeft..
Openingsdans: wij hebben gekozen voor een tegelklever (geen dansles voor ons dus). Het liedje staat al zooooo lang vast.
Versiering: We weten al in grote lijnen hoe we onze balonnenversiering zien, we moeten deze enkel nog gaan bestellen.
Boeket: hier kan ik helemaal niks van zeggen, dit laat ik aan Wouter over =D
Speech: Ik ben niet zo'n grote spreker en mijn aanstaande ook niet, wij zeggen gewoon SMAKELIJK en amuzeer u!
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
1-3-2011 14:15:31
Hey Kirsten,
Wij trouwen op 7 mei. De uitnodigingen liggen klaar, maar moeten nog verstuurd worden (ten laatste volgende weekend). De ringen zijn besteld en klaar vanaf 19 maart. Mijn vriend zijn kostuurm is dit weekend gekozen (Wellens/Herentals; een aanrader) en is klaar vanaf midden maart. Mijn eerste pas is 6 april; de tweede + afhaling op 27/04. We moeten nog kleding zoeken voor de 2 kids. Mijn schoenen moeten nog gekocht worden (voor de eerste pas). De snoepzakjes voor kindjes moeten nog besteld worden. Proef make-up en kapsel nog te plannen. Lijst liedjes nog samen te stellen. Zonnebanken nog starten (ik begin een 5 à 6 weken op voorhand en ga 2 keer per week); ik wil niet te bruin worden. Ik ga zeker in de week voor ons huwelijk 3 keer (ma/woensd en vrijd). Afspraken met de feestzaal nog doornemen met hen. Wite ballonnen of rozeblaadjes nog kopen/bestellen. Afspraken kapper/make-up/nagels/ gelaatsverzorging liggen allemaal vast voor 6 of 7 mei.
Disco Swng volgen we sinds half januari (voor onze dansavond). De openingsdans wordt een traag nummer.
|
|
Kelly
4-6-2011
|
1-3-2011 18:58:03
Wij trouwen 4 juni, dit is mijn checklist:
Te doen |
Richt-datum |
Voltooid |
Feestzaal gereserveerd |
|
Ok |
Fotograaf |
|
Ok |
Videograaf |
|
Ok |
Bruidsjurk |
|
Ok |
Kostuum Bart |
|
Ok |
Trouwringen |
|
Ok |
B&B boeken |
|
Ok |
Afspraak DJ |
1/2/2011 |
Ok |
Dansles 1 |
6/2/2011 |
Ok |
Bestellen uitnodigingen |
10/2/2011 |
Ok |
Schoenen Kelly |
12/2/2011 |
Ok |
Lingerie Kelly |
11/02/2011 |
Ok |
Speelgoedje bruidskindjes |
13/2/2011 |
Ok |
Bruidsboeket |
12/2/2011 |
Ok |
Bloemen kerk |
12/2/2011 |
Ok |
Afspraak pastoor |
15/2/2011 |
Ok |
Bus gaan vastleggen |
17/02/2011 |
Ok |
Kledij bruidskindjes |
19/2/2011 |
Ok |
Schoenen bruidskindjes |
1/3/2011 |
Ok |
Proefsessie make-up |
26/2/2011 |
Ok |
Enveloppen kopen |
Februari |
Ok |
Schoenen Bart |
Begin maart |
|
Huurkostuums mannen suite |
Begin maart |
|
Enveloppen schrijven |
Half maart |
|
Dansles 2 |
20/3/2011 |
|
Huwelijkskaars bestellen |
Maart |
|
Opsturen uitnodigingen |
Eind maart |
|
Kostuum Bart opmaak laten zetten |
April |
|
Misboekjes drukken |
April |
Ok |
Bedankjes kindjes maken |
April/mei |
|
Bedankjes gasten maken |
|
Ok |
Bedanking ouders |
|
|
Kerk betalen |
April |
|
Afspraak notaris |
20/4/2011 |
|
Afspraak gemeentehuis |
21/4/2011 |
|
Kledij Jens afhalen en op maat zetten |
Eind april |
|
Bruidsboeket bestellen |
Eind april |
|
Bloemen kerk met tante Annie |
Begin mei |
|
Afspraak met de zaal |
Begin mei |
|
Afspraak ceremoniemeester |
Half mei |
|
Afspraak fotograaf |
Half mei |
|
Afspraak videograaf |
Half mei |
|
Kelly naar kapper voor kleuring |
3de week mei |
|
Tasje voor bruid maken met praktische dingen |
|
|
Contant geld afhalen |
30/5/2011 |
|
Naar B&B toegangscode halen |
30/5/2011 |
|
Nagels laten doen |
2/6/2011 |
|
Kelly gelaatsverzorging |
2/6/2011 |
|
Bart naar kapper |
3/6/2011 |
|
Ballondecoratie & cadeau kindjes |
4/6/2011 |
|
Bruidsboeket afhalen/leveren |
4/6/2011 |
|
Kelly naar kapper |
4/6/2011 |
|
Visagiste aan huis |
4/6/2011 |
|
|
|
Shirley
3-6-2011
|
22-3-2011 14:10:51
Wow Kelly, wat heb je dat netjes voor elkaar!! Wij trouwen een dag eerder, hebben eigenlijk bijna alles al wel geregeld. Alle laatste afspraken zijn gepland,dus kan nu niet meer zoveel doen! Aftellen en dromen dus!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|