Terug naar overzicht
Hallo,Je bent daartoe niet verplicht. Wij zijn thuis met 4 dochters en wanneer mijn oudste zus getrouwd is, was ik getuige voor de kerk en een andere zus voor de wet. Je mag daar dus mee doen wat je zelf wilgroetjes
Je bent inderdaad niet verplicht om op beide gelegenheden dezelfde getuige(n) te kiezen. Zelf heb ik mijn zus gevraagd voor ons burgerlijk huwelijk, en mijn beste vriendin voor ons kerkelijk huwelijk.Zo kan je meer mensen een plezier doen en een actieve rol laten spelen op die mooie dag.
Zoals hier al vermeld is ben je inderdaad niet verplicht om dezelfde personen te nemen. Volgens mij is het zelfs niet nodig dat de getuige voor de kerk meerderjarig is. Dus ook een minderjarige broer of zus kan bijvoorbeeld getuige zijn in de kerk. Groetjes, Mieke 7-7-06
Bedankt.Ben blij dat ik min beide broers + schoonbroer en schoonzus kan vragen!Anders is kiezen toch wel beeje verliezen eh ;-)
Hoi,Dit is idd niet nodig. Ook mijn ventje neemt 2 verschillende getuiges. Z'n broer voor het officiële deel en z'n beste vriend voor het kerkelijk deel!Grtz Debra11/08/06