TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
tima
8-9-2012
|
2-3-2011 10:15:47
stel je voor je kon zo schoon met een ander getrouwd zijn
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
2-3-2011 10:17:25
Amai! Even schrikken...
Achteraf - eind goed, al goed - wel een leuke anekdote .
|
|
Leen
28-5-2011
|
2-3-2011 10:18:23
Ik ben er zeker van dat ze er toch bij waren uitgekomen, maar dat zou dan zijn op onze grote dag zelf (als de namen van de ouders worden voorgelezen) en dat zou ruim laat zijn..
|
|
Nathalie
10-6-2011
|
2-3-2011 10:21:44
Hey Leen,
Wij hebben vorige week onze ondertrouw gedaan en dat moest precies allemaal rap rap gaan. We hebben een papier voor onze neus gekregen met zo enkel onze namen, geboortedatum en woonplaats op en dan moesten we een blanco papier tekenen. We moesten zelfs niet de naam van de getuigen opgeven. Was dat bij jullie ook zo?
Groetjes Nathalie
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
2-3-2011 10:36:50
Begrijp dat je geschrokken bent! Zou me ook niet zo'n fijn/gerust gevoel geven. Maar goed, het is allemaal in orde gekomen. Misschien wel leuk om dit voorvalletje in je speech te verwerken? :)
Veel liefs,
Nathalie
|
|
ellen
14-4-2012
|
2-3-2011 11:03:36
Hey, Amai, stel je voor getrouwd met de verkeerde (kan blijkbaar niet alleen in FC de kampioenen). Op moment zelf niet zo leuk, maar wel tof om later te vertellen...als oudjes. Veel groeten Ellen
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
2-3-2011 11:14:49
Euhm wat is ondertrouw? Gewoon je datum officieel gaan bevestigen en de namen van je getuigen meedelen enz toch? Moet er daarna nog iets gedaan worden t.a.v. de gemeente ?
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
2-3-2011 12:17:02
@ Aurelie: Ik denk dat na het vastleggen van datum, opgeven van getuigen, tekenen van zo'n register én betalen trouwboekje , je enkel nog een tweetal weken voor trouwdatum een attest van de notaris moet afgeven indien jullie niet volgens het wettelijk stelsel huwen...
|
|
Leen
28-5-2011
|
2-3-2011 12:23:38
Inderdaad Charlotte, toen we gister hadden betaald zeiden ze dat alles in orde was!
Voor de zekerheid vandaag toch nog maar eens langs het gemeentehuis geweest.
Ik had doorgegeven dat mijn broer in een rolstoel zit (dit moest je doen omdat je dan in de raadzaal trouwt ipv in de trouwzaal), nu bleek daar weer een probleem mee te zijn. Wij trouwen om 12.00 uur voor de wet en om 12.15 uur stonden de laatste van die dag op. Nu kunnen ze niet ons omm 12.00 uur in de raadzaal trouwen en daarna om 12.15 uur weer in de trouwzaal staan (andere locatie), dus we moesten de trouw maar uitstellen Ik dacht dat ik ging flauwvallen!! Gelukkig bedoelde hij het tijdstip wat later zetten (had dat dan zo gezegd eh vent!) Nu trouwen we om 13.00 uur en raad eens, dat komt ons ook nog beter uit Eind goed, al goed!
|
|
Leen
28-5-2011
|
2-3-2011 12:26:32
Bij ons moest het wel niet zo rap rap gaan zoals jij zegt Nathalie.. En zeker omdat die fout er was ingeslopen hebben we daar toch een dik half uur gestaan (langer als de werkelijke trouw dus!)
Wouter en ik geven geen speech, zijn we beide niet zo goed in..
Maar normaal gezien vertellen onze familieleden een verhaaltje over ons leven, eerste over elk apart en daarna ons leven samen (hoe hun het zien), dus misschien gaan hun het wel gebruiken!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
2-3-2011 16:14:04
Bij de "ondertrouw" stellen je ze als koppel soms ook enkele vragen waarom je juist wil trouwen, maar dit wordt niet meer overal gedaan..
|
|
Cindy
17-9-2011
|
2-3-2011 18:22:52
Wij hadden iets gelijkaardigs voor maar dan bij de geboorte aangifte van ons eerste zoontje. Toen mijn vriend de aangifte ging doen kreeg hij een document met onze namen enzo op en daar stond dan bij dat mijn vriend gescheiden was. Bleek gelukkig ook om een administratie fout te gaan ... oef, want ik kreeg het toen even warm vanbinnen ;)
|
|
Leen
28-5-2011
|
2-3-2011 18:33:12
Ja Cindy, dat kan ik geloven dat dat even slikken is als je zoiets te horen krijgt!
Heidi, ik denk dat dit in uitzonderlijke gevallen nog gedaan wordt, maar dan vooral om 'trouwen voor een verblijfsvergunning' tegen te gaan!
|
|
Sara
20-8-2011
|
3-3-2011 16:30:23
amai, ik hoop dat dit ni bij ons gebeurd, want dan zou ik mijn mond weer ni kunnen houden ;-) Wij zijn twee weken geleden geweest, enkel moeten we nog eens terug want onze geboorteakte was nog steeds niet binnen! Ik begrijp er niets van, wij hebben een half jaar geleden reeds een mail gestuurd met de reservatie van datum en uur, ze hebben dit bevestigd en nog steeds geen geboorteakte... Vroeg aan de vrouw of ik er zelf om moest rijden, dan had ze hem dezelfde dag nog... Ze kon er niet echt mee lachen, maar jammer ik ook niet... Mijn aanstaande had speciaal verlof genomen hiervoor, nu kunnen we nog eens terug! Ze gingen ons uitnodigen, hoop dan maar dat het ni de laatste twee weken gaat zijn...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|