Nu Online
Momenteel zijn er 571 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget ouders komen niet overeen...! Wat met genodigden?

2-3-2011 12:34:15
Hoi iedereen,
We hebben inmiddels samengezeten met onze ouders en het budget besproken.
We zijn heel erg blij dat ze willen sponsoren maar het bedrag van mijn ouders en schoonouders is toch wel verschillend...
(verschil is toch ongeveer € 2000)

Nu moet het net lukken dat de familie langs mijn verloofde's kant nogal groot is en mijn familie helemaal niet.
Die ooms/tantes/neven/nichten zien we eigenlijk niet veel (3x/jaar, bij een jubileum/etentje grootouders) maar als we ze zien, is het altijd leuk. In het 'dagelijkse' leven zien we ze echter niet. Mijn schoonouders hebben met elk van hen een goede band.

Voor ons is het niet noodzakelijk dat alle ooms/tantes/... aanwezig zijn. Mijn schoonmoeder zegt : 'doe maar'.
We willen natuurlijk wel niemand op de tenen trappen! We hadden nu gedacht om enkel de ooms/tantes uit te nodigen en neven/nichten niet. Vinden jullie dit raar?

We betalen ook ongeveer 1/3 van de gehele trouw zelf maar ik wil niet nog meer geld uitgeven aan 'onnodige' familie...!

Alvast veel dank voor jullie reacties!

Bruidje
28-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 1657

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik2-3-2011 12:47:04

Mijn ouders geven ook minder dan mijn vriend zijn ouders... ze hebben hetzelfde aantal genodigden...
Als ze moeilijk beginnen doen dan is het antwoord simpel:
"we moeten u geld niet" en dan laten ze ons toch ons gedacht doen!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik2-3-2011 12:48:33

Goh, ik denk dat je niet mag gaan vergelijken wie zijn ouders het meeste bijleggen..
Tenslotte is dat een "cadeau" en doet iedereen daarmee wat hij/zij zelf wilt!
Mijn ouders leggen ook een groot bedrag bij en ze hebben mijn trouwkleed betaald.
De ouders van mijn verloofde zijn gescheiden en tot op heden hebben we nog niks gehoord dat zij Wouter zijn kostuum zullen betalen of dat ze iets bijleggen aan de trouw. Mijn familie is ook veel kleiner als de gamilie van Wouter, maar dat belet ons niet om iemand wel of niet uit te nodigen.
Wij kiezen voor de mensen die wij op het trouwfeest willen en niet de mensen die onze ouders willen. (Als zij die verre nonkel willen uitnodigen die wij nog nooit hebben gezien betalen ZIJ ook maar voor die nonkel!!)
Je moet echt doen wat je zelf denkt dat het beste is, volg je hart!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik2-3-2011 12:52:20

wij kiezen ook enkel voor ooms een tantes, en niet voor neven en nichten... waar stopt het anders hé, want neven en nichten hebben ook aanhang en kinderen en de kinderen hebben misschien al een lief..... als je begrijpt wat ik bedoel.

Bruidje 02042011
2-4-2011
 Meld misbruik2-3-2011 12:53:07

het enige ik kan zeggen is
Dit is een hele moeilijke en ambetante situatie

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik2-3-2011 13:00:13

de enige bedenking die ik heb bij nonkels en tantes is of je dan niet enkel de oudere familieleden hebt... de neven en nichten zijn toch diegene die van jou leeftijd zijn?
en waar het anders stopt, wij trekken de lijn bij neven en nichten, die hun kinderen zijn niet meer gevraagd, en dat is de gewoonte bij iedereen van mijn familie...

verder qua verschil van budget, nodig uit wie je wil uitnodigen, is toch niet abnormaal dat (schoon)ouders niet noodzakelijk evenveel geld geven... is leuk meegenomen dat ze centen geven, maar toch geen vereiste... ik zou uitnodigen wie jullie er graag bij willen hebben en gebruik centen van beide ouders en leg bij wat te kort is... ik zou zeker niet maar evenveel mensen vragen van die kant van de familie als er budget is van de ouders...

hopelijk raak je er aan uit...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik2-3-2011 13:12:19

ken deze situatie het is hier van het zelfde maar mijn ouders betalen bijna de helft van onze bruiloft en mijn schoonouders niets maar zijn ook niet geintreseerd in onze trouw langs hun kant van de familie word zo nooit is gepolst of dingen over de trouw gevraagt en nu vroeg ze vorige week zat met de voorbereidingen en ik vertelde dat alles bijna gedaan is dat we op schema zitten en dat mijn familie me enorm heeft geholpen en enkel mijn vrienden en familie iets gaan voorlezen in de kerk en dat ze iets speciaal hebben geplant .
nu was ze natuurlijk in haar gat gebeten :-) wat mijn bedoeling was :-p en paar dagen geleden belde ze met voorsstellen dat ze mijn verloofde haar zoon zijn kostum wilde betalen en dat van onze dochter ook en gistere kwam ze af dat ze het trouwvervoer ging betalen ook dus ze zal op hete kolen gezeten hebben zeker :-)

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik2-3-2011 13:13:54

Ken probleem. Wij bekostigen heel den trouw zelf, mijn ouders betalen mijnen outfit en van ons zoontje als kado, mijn schoonouders doen niets. uiteindelijk is er bij ons wel wat conflicten gekomen over genodigden. Mijne kant: heel klein, dus iedereen kon komen, verloofde zijn kant (vooral van moeders kant) héél groot, omwille van budget wilden we dan van die kant evenveel mensen uitnodigen zoals mijne kant. Amaai, niet in goede aard gevallen bij schoonmoeder, gevolg: ons budget is nu de spuigaten overgelopen en ALLE familie komt...
Moraal van verhaal: niet zien wie wat betaald, en probeer uw eigen ding te doen als iedereen het toelaat. Want bij ons gaat grootste deel van kost naar mijn schoonfamilie, terwijl mijn ouders toch ons financieel helpen. En spijtig genoeg hoor je het meer: bemoeienissen ga je altijd hebben...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik2-3-2011 13:16:15

nu met al mijn gezever wilde ik nog zeggen
wij doen dus aan de kant van mijn verloofde enkel ooms en tantes
en mijn familie ooms , tantes,neven en nichten met hun kindjes maar we stellen wel voor om de kindjes op een bepaalt uur naar huis te laten gaan wat natuurlijk moeilijk is wnt dan heb ik het gevoel dat ik mijn neven en nichten ook naar huis stuur :-(

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik2-3-2011 13:27:58

Hallo,

ik zie dit niet als een probleem hoor, ik vind dat je al blij mag zijn dat je iets krijgt van je ouders en je schoonouders. Wij moeten alles zelf betalen!!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik2-3-2011 14:11:48

@ Kim, natuurlijk zijn we hier superblij mee, zie ook hierboven!! :-)
@ Kirsten : we hebben een ontzettend grote vriendengroep en collega's met alleen maar jonge mensen dus dat wordt (hopelijk) wel een feestje! :-)

Bedankt alleszins voor alle reacties!
We gaan gewoon diegenen uitnodigen die we zelf erbij willen hebben/willen betalen, maar zullen wss toch wel even overleggen met de schoonouders...!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik2-3-2011 14:37:25

Ja ewel, hier ken ik ook beetje probleem. Mijn mama, de simpele bediende die zelfs nooit een eigen huis heeft kunnen kopen, heeft sinds dat we het gezegd hadden dat we gingen trouwen gezegd dat ze voor 1/4 ging instaan voor het feest, wrs met de gedachte dat mijn pa de andere 1/4 ging nemen, zijn ma 1/4 en zijn pa 1/4. Als je weet dat 1/4 van het feest +- 1500€ is, en dat mijn mama daarvoor meer dan een jaar heeft gespaard, vind ik het gewoon super mooi van haar!
Nu kunnen we enkel vaststellen dat het enkel mijn mama zal zijn die IETS zal betalen. ... Ik weet ook via via dat mijn papa de dranken voor zijn rekening zal nemen, hoewel het er officieel nog niet van is gekomen, maar verwacht dus wel een dikke envelop.
Maar van zijn beide ouders NIETS. Ik vind dat echt onwaarschijnlijk Wij nodigen alle familie uit, omdat we niet vinden dat de familie dat moet bekopen, maar we zijn wel serieus in ons gat gebeten en we zullen dan ook (vooral met mijn mama dan) iets gaan eten na de trouw.

We zijn jong, wij huren nog ons appartement, wij willen voor eeuwig samen blijven, over 2 jaar willen we een huis kopen... Ik begrijp de reactie van zijn kant echt niet.

Ze moeten natuurlijk niets geven, maar dat wordt toch verwacht zeker...

Enfin , ik breek er mijn kop niet mer over. Wij zullen zelf een goed 5.000eur moeten inbrengen en voila

Bruidje 02042011
2-4-2011
 Meld misbruik2-3-2011 14:44:57

ga toch ff reageren

bij ons betaald men schoonmoeder men partner zijn kant
zij heeft dan ook mogen kiezen wie mocht komen
zo ook vriendinnen van haar en buren van haar

mijn ouders betalen niets, het is te zeggen eigelijk
men ouders hebben altijd, tot zelfs nu nog, 25 euro gezet op een spaarrekening voor mij
en die rekening gebruiken we daarvoor
dus voor mij betalen ze wel vind ik !
zij hebben ook beetje inspraak gehad, maar toch heb ik besloten dat er toch aantal neven niet mogen komen!
aangezien we die nooit zien
mijn kant is ook heel groot, tegenover die van men partner niet, aangezien zen ouders gescheiden zijn en hij zijn pa nooit ziet !

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik2-3-2011 16:00:02

Mijn ooms/tantes en neven en nichten komen allemaal, dit is in totaal zo ongeveer 25 personen... De ooms en tantes van mijn verloofde komen ook allemaal (die zijn op zichzelf al met 20 :)) en hun kinderen (dus zijn neven en nichten) nodigen we uit tegen het dessertbuffet.
Toen wij aankondigden dat we gingen trouwen gingen we er van uit dat we alles zelf zouden betalen, Oa. omdat mijn verloofde nog 4 broers heeft, die wou het zijn ouders niet aandoen dat zij mee betaalden voor zijn feest; die moeten wel misschien 5 trouwfeesten mee betalen hé dan !! Ondertussen weten we dat ze wel zullen bijleggen, en wij appreciëren dat enorm !
Algemeen gesproken is het zo dat je ouders betalen voor gasten die zij willen vragen, die jullie anders niet zouden vragen. Ik denk dat dit perfect te bespreken valt met hen ! het is misschien niet leuk om zo'n gesprek te starten, maar door communicatie bekom je uiteindelijk de beste oplossing !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-3-2011 16:39:39

Wij betaalden alles zelf, maar hebben gewoon de gasten gekozen die wij erbij wilden.
Langs mijn kant was dat dus iedereen van de familie, ook al is die héél groot (mijn mama was vroeger met 8 kinderen thuis en mijn papa met 6, die zijn allemaal getrouwd en hebben allemaal kinderen die op hun beurt ook bijna allemaal al zijn getrouwd of een vriend(in) hebben). Wij zien elkaar enkele keren per jaar, maar dan is de band supergoed! Ook met de neven en nichten die 10 jaar ouder zijn. Dus vonden we gewoon dat zij erbij moesten zijn.
Langs mijn man zijn kant was het net iets anders. Hij heeft heel wat neven en nichten die hij nooit ziet. We zijn nu bijna 10 jaar samen en sommige nichten of neven van hem moet ik nog altijd voor de eerste keer zien. Ook voor hem was de keuze snel gemaakt: enkel de nonkels, tantes, neven en nichten die hij af en toe nog ziet. En de rest, tja... spijtig, hé! En ja, daar waren dus ook nonkels en tantes aanwezig van wie de kinderen niet waren uitgenodigd. Maar wij vonden het nogal 'vreemd' om die uit te nodigen, terwijl je daar dan als vreemden tegenover elkaar staat...

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik2-3-2011 17:04:25

Hey iedereen,

Wij willen een romantisch tuinfeest voor ons huwelijk met live-bands, originele accenten en een superlekker, verfijnd diner. We hebben onze droomlocatie gevonden en de grote dingen beginnen vorm te krijgen, zo leuk! :) Het totaalplaatje zal denk ik een 25000 EUR kosten. Hiervan betalen we zelf een dikke 10000 EUR. De schoonouders doen een bijdrage van 1500 EUR en mijn ouders betalen de rest (waarvoor we hen beide héééél dankbaar zijn)! Mijn verloofde is Nederlander en in Nederland wordt een huwelijk iets minder groots aangepakt. Zij trouwen meestal enkel voor de wet, eten 's middags enkel met de suite en 's avonds is er dan de eigenlijke bruiloft vanaf 18u00 waarop iedereen uitgenodigd is. Daar worden dan bitterballen, nootjes en dranken voorzien en wordt er gedanst. Omstreeks 01u00 is het feest afgelopen. Aangezien mijn verloofde's broer deze zomer trouwt en hij 1500 EUR krijgt van mijn schoonouders, schenken zij ons voor onze trouw volgend jaar hetzelfde bedrag. De trouw van mijn verloofde's broer zal ongeveer 6000 EUR kosten zodat voor hen 1/4 van de trouw al betaald is; wij kiezen er zelf voor om het veel duurder te maken dus wij komen minder ver met dat bedrag (maar da's onze eigen keuze). Van die 1500 EUR gaat mijn verloofde zijn kostuum kopen. Zijn kant van de familie is ook heel klein (papa enig kind, mama slechts 1 broer) zodat we met de rest van dat geld de Nederlandse gasten kunnen betalen. Mijn ouders betalen mijn kleed en mijn familie (papa 7 broers en 1 zus + hun kinderen, mama 1 broer + 1 zus + hun kinderen maar nodigt ook al haar neven en nichten uit). Onze vrienden & collega's betalen we zelf. Wij vinden het wel goed zo en zijn onze ouders superdankbaar dat ze al willen bijleggen voor onze droomdag! Ze geven elk wat ze kunnen en da's alleen maar mooi!

Persoonlijk zou ik niet zozeer kijken naar wie wat betaalt, maar zou ik eerder kijken naar wie jullie er écht bij willen. Als jullie enkel de ooms en tantes willen uitnodigen en niet de neefjes en nichtjes omdat het voor jullie niet nodig is dat zij erbij zijn die dag, dan zou ik dat gewoon doen. Zorg alleen dat je nadien geen spijt hebt dat jullie een aantal mensen die jullie er graag bij hadden gehad, niet uitgenodigd hebben.

Veel succes & liefs,

Nathalie

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik2-3-2011 17:46:01

Heyhey,

Bij ons betalen de ouders ook een groot deel van de trouw. Mijn schoonouders 1/2, mijn ouders elk 1/4 (ze zijn gescheiden).

Aangezien ik ook aan mijn moeder's kant een grote familie heb, aan vader's kant een kleine en aan schoonouders' kant een kleine maar met heel veel vrienden, hebben we besloten om het avondfeest anders op te lossen. Ons moto: iedereen betaalt wie hij of zij vraagt. Zo gaat mijn moeder meer betalen aangezien ze de hele familie vraagt (wel maar tot aan nichten en neven, kinderen van nichten en neven komen niet mee) en mijn vader minder omdat hij minder mensen moet vragen wegens kleinere familie. Wij vonden dit het eerlijkst :-).

Groetjes!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik2-3-2011 19:51:23

Bij ons betalen mijn ouders mijn trouwkleed en zijn ouders zijn kostuum en de helft van ons feest (ongeveer 2000 euro). De rest betalen wij allemaal zelf
Ik vind het niet erg dat zijn ouders meer betalen voor ons feest dan mijn ouders, omdat ik weet dat mijn ouders mij mijn hele leven alles hebben gegeven wat ik nodig had en zij ons heel hard hebben geholpen bij de lening en de bouw van ons huis.

Wij nodigen enkel de mensen uit waar wij een goed contact mee hebben. Sommige neven en nichten nodigen we wel uit, anderen niet.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik2-3-2011 20:23:53

Hoi bruidjes en gommen,

Bij mij is er ook een heel verschil hoor.
Schoonpapa geeft 1000 euro meer als mijn ouders, maar anderzijds hebben mijn ouders al heel mijn leven gespaard voor mij en ik krijg van hen dus een fantastische spaarcent wat de schoonpapa niet doet...

Niemand voelt zich slecht bij die verschillen hoor. Iedereen kan maar geven wat hij heeft hé.

Mijn vriend en ik betalen het grootste deel zelf (welliswaar ook met de spaarcentjes die ik kreeg, maar we doen ons best om het betaalbaar te houden want ik wil niet al onze spaarcenten zien verdwijnen).

Wat onze gasten betreft. Mijn vriend heeft niet zoveel famillie dus dat zijn maar enkele mensen. Mijn famillie is vreselijk groot.
Ik nodig enkel nonkels en tantes en de neven en nichten waar ik nog contact me heb. Mensen die ik al en eeuwigheid niet gehoord of gezien heb nodig ik niet uit. Daarnaast nodigen we gewoon nog een bergje vrienden uit en wat buren, want daar hebben we uiteindelijk meer aan dan aan famillie die je nooit ziet.

groetjes,
Celesta

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik2-3-2011 20:51:15

Geen problemen bij ons.....wij hebben besloten om enkel te feesten met de mensen die ons nauw aan het hart liggen..;en niemand anders, enkel uitnodigen wie WIJ zelf willen!
Wij hebben ook de volledige organisatie op ons genomen, alles naar onze wens, geen "moeials".....
Wij hebben ook besloten om alles zelf te betalen!

En we zien wel hoe dik de envelop is ven ouders -)

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik3-3-2011 10:47:44

Bij ons gebeurt het zo:
- Familie van mijn vriend: wordt betaald door ouders van hem
- Vrienden van de ouders van mijn vriend: wordt ook betaald door zijn ouders
- Familie van mij: wordt betaald door mijn mama
- Vrienden van mijn mama: wordt betaald door mijn mama
- Al onze vrienden/collega's: betalen we zelf

--> Mijn vriend heeft een heel grote familie en zijn ouders betalen naar verhouding veel meer dan mijn mama. Maar zo heeft iedereen er wel bij wie ze er bij willen hebben en is dit ook niet moeilijk voor ons wat dat deel wordt door henzelf betaald.

Mijn mama wil er 8 goede vrienden bij hebben, de ouders van mijn vriend een stuk of 12, maar omdat ze dit betalen is dit voor ons allemaal OK (ook omdat we deze mensen zelf allemaal ook goed kennen...mijn vriend is praktisch opgegroeid met de vrienden van z'n ouders, bij mij hetzelfde).

Ik vind dit zelf heel handig, zo is er geen geruzie om wie er wel bij mag en wie niet.

Groetjes

Chantal

Maartje
21-5-2011
 Meld misbruik3-3-2011 11:44:30

Ik zou liever mn neven en nichten er wel bij hebben omdat die van mijn generatie zijn, en ik zou er toch graag een echt spetterend feest van maken waar veel gedanst wordt, en dat is toch wel net een tikkeltje meer het geval met mensen van je eigen generatie ..

Valerie
27-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 18:24:55

Wij hebben het anders opgelost. Wij nodigen alleen de mensen uit die wij op ons feest willen. Ons feest is ook volledig geregeld volgens ons budget. Hetgeen we dan krijgen van onze ouders aanzien wij dus echt als cadeau en niet als het betalen van de trouw.
Mijn moeder zal mijn kleed cadeau geven, maar van mijn vader en schoonouders weten we nog niet hoeveel we gaan krijgen. Wij vinden het niet nodig dat zij een gedeelte van ons feest betalen, uiteindelijk zijn wij diegenen die gaan trouwen en is het ons feest. Hetgeen we dan cadeau krijgen zal bij ons gaan naar de laatste verbouwingen van ons huisje.

Sindy
1-7-2011
 Meld misbruik17-3-2011 14:04:11

Hier was het ook een hele situatie... Schoonouders en ouders zouden elk de helft van het feest betalen. Wat wij natuurlijk heel erg appreciëren! Tot mijn schoonouders hoorden wat het feest ongeveer zou kosten... toen konden ze ineens niks meer betalen. Ze wilden wél dat hun ganse familie (51personen!!!) werd uitgenodigd. Moet je weten dat mijn toekomstige zijn familie bijna nooit ziet en dat die voor hem eigenlijk ook niet naar het feest hoeven te komen. Ik heb een hele kleine familie, 15 personen en we zien mekaar wel vaak.
Wij hebben dan gezegd dat ze niet moeten helpen bijleggen, als dat niet gaat, maar dat ze van ons dan ook niet kunnen verwachten dat we zijn ganse familie uitnodigen. Mijn ouders betalen ook mijn kleed en dat van mijn dochtertje...

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik9-7-2011 11:53:10

Amaai, ik verschiet ervan hoeveel mensen geld mee krijgen van thuis uit! Moet wel een luxesituatie zijn! Je kan het maar hebben!
Linde

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info