TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sylvie
8-7-2011
|
2-3-2011 20:08:29
Dat vind ik echt heel leuk en origineel. Ik heb het alvast nog nooit gezien, maar ik zou het wel super vinden als ik zoiets in de bus krijg. Denk wel dat je goed gaat moeten opletten dat alle tekst nog leesbaar blijft, maar dat moet te doen zijn. Als gastenboek zou je dan ook een lege puzzel kunnen voorzien. Je zorgt dan dat er het juiste aantal stukjes zijn en elke gast mag dan iets op een stukje noteren. Achteraf is het dan aan jullie om alles samen te puzzelen. (Hm, bedenk wel dat dat moeilijk wordt als er geen tekening op de puzzel staat)
|
|
ann
2-7-2011
|
2-3-2011 20:18:20
indd...ook met dat idee gespeeld,maar niet simpel...intussen vonden we wel een gastenboek in ecru waarbij kaft eruit ziet als puzzel en aan de 2 lintjes hangen puzzelstukjes
we zoeken wel nog iets om tijdens de viering een puzzel van grote reuzestukken te maken,bv iemand die een tekst leest heeft een puzzelstuk,de kinderen hebben er eentje,in onze viering worden door familie en vrienden wensen naar voor gebracht,die hebben er eentje,de getuigen...enz....en dan telkens de puzzel verder te maken doorheen de viering
blanco die ze persoonlijk maken??of iets met een foto??of bv met bedankt erop...als hij af is...zijn er nog niet gans uit ;)
tof van je positieve reactie!!
|
|
Ann
5-8-2011
|
2-3-2011 20:48:48
Hallo,
Wij zijn in de omgekeerde richting ook aan dit thema gekomen..
Wij hadden een uitnodiging gekozen bij onze drukker met puzzelstukjes (er zijn 2 puzzelstukjes uit het papier gehaald en die hangen bovenaan de kaart, waar de stukjes uitgehaald zijn staan onze namen)
En ik had opt internet het volgende gevonden:
http://www.arnhemsmeisje.nl/2011/01/12/ideeen-die-je-gezien-moet-hebben-voordat-je-gaat-trouwen-gastenboekpuzzel/
De misboekjes wouden dan hetzelfde maken als de uitnodigingen
en ik wou de naamkaartjes op tafel ook in puzzelstukjes steken (wou ze met isomo maken en dan ververven)
Ik ben ook nog op zoek naar een bezinningstekst voor in de kerk dat over puzzelstukjes gaat want ik vind niet direct één.
|
|
evy
18-6-2011
|
2-3-2011 20:53:25
hoi hoi,
kvind het ook heel erg mooi en origineel.
we wilden hier ook voor gaan, enkel was er teveel tekst voor op die grote mooi uit te laten komen. anders hadden we hier zeker voor geopteerd!
eindelijk zoeens iets leuks, iets anders...
|
|
Heidi
7-7-2012
|
3-3-2011 11:41:09
Héy, mijn broer hun trouw-thema was ook de puzzel. Mijn schoonzus had de uitnodigingen in papier besteld, en dan zelf verder afgewerkt; Oude puzzels volledig in het zilver gespoten en telkens op de uitnodiging twee puzzelstukjes gehangen met elk hun naam in. Voor op de trouwfeest de tafelschikking weer te geven had ze een soort tafelkleed, maar in waterdichte stof, van die kleden die je in de keuken vaak op tafels ziet, met puzzelmotief. Elk stukje stelde dan een tagel voor en de namen van de gasten werden zo genoteerd. Als huwelijkscadeau'tje voor de gasten hadden zij verschillende puzzeltjes voorzien (zo houten blokjes die je moet samenleggen tot een piramide/ van die ijzeren ringen die in elkaar verwikkeld zitten die je moet uit elkaar proberen te krijgen/ .. deze waren gepresenteerd in leuke kleine stoffen zakjes (het pastte net in je hand))...
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2011 20:26:27
Als je niet wil puzzelen:
Van Mercard:
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2011 20:29:33
Je kan het kaartje hierboven trouwens aanvragen op de site om eens te bekijken:
Model aanvragen
Om een voorbeeldkaart aan te kunnen vragen, moet u zich eerst aanmelden (zie: rechts boven "login"). Ga vervolgens naar het kaartenassortiment en selecteer het kaartje. Klik vervolgens op "model aanvragen". Controleer uw gegevens en klik nogmaals op "model aanvragen". Het (gratis) proefexemplaar ontvangt u binnen 1 week per post.
http://huwelijk.mercard.be/99/index.html
|
|
Véronique
31-7-2009
|
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2011 20:35:09
Bij vrienden van ons hing er een puzzelstukje aan het misboekje. Binnenin stond volgende tekst:
Als verwelkoming geven we u deze zelfgeschreven tekst. Op dit ogenblik flitsen er zoveel dingen door onze gedachten die we u willen zeggen.
Woorden ervoor zoeken was niet gemakkelijk. Samen hebben we uitgekeken naar deze dag. Het zal één van de meest speciale herinneringen van ons leven blijven. Een leven waarin we 1000 kleine dingen zullen delen met elkaar.
1001 dingen gebundeld in een geheel van warmte, liefde en tederheid, verweven in elkaar gedachten en gevoelens. Net als een grote puzzel waarin 1 puzzelstukje uit de 1000 precies in dat andere uit zovele past.
De kern zal bij ons groeien in voor- en tegenspoed, met vallen en opstaan, geven en ontvangen.
Wat er ook gebeuren mag, het zal onze relatie boeiend houden, inhoud geven en nieuwe mogelijkheden bieden.
We doen er ons best voor! Dat beloven wij.
Omdat jullie, door uw aanwezigheid en vriendschap, ook in onze puzzel passen, hangt er aan het misboekje een puzzelstukje voor jou. Help ons het geheel te vormen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2011 20:41:01
Ooit al eens gebruikt in een misviering bij ons op school:
Eerste lezing: de puzzelstukjes
Op de zolder van de speelgoedwinkel heerste een geweldige drukte. Het was vakantie. Dat wil zeggen; twee weken lang zouden de deuren van de speelgoedwinkel dicht blijven. En dan was het feest voor al het spiksplinternieuwe speelgoed. Ze hadden lang uitgekeken naar de vakantieperiode. Ze zouden zich dit jaar eens goed amuseren.
De poppen waren zich al aan't verkleden. De autootjes reden hun eigen parcours, de voetballen rolden door elkaar en de knuffels speelden gezelschapspelletjes.
Maar in de puzzelhoek... daar was het een lawaai van jewelste.
De doos van een mooie puzzel was reeds geopend. Al de puzzelstukjes wilden wel een kijkje gaan nemen op de grote speelgoedzolder. Wij mogen eerst, riepen enkele van de stukjes! En waarom jullie, riep een klein blauw stukje. Wij zijn toch de belangrijkste stukjes van heel de doos. Wij zijn de hoeken, als de kinderen beginnen te puzzelen, halen ze er ons steeds eerst uit.
Wat denken jullie wel, riepen ineens enkele andere stukjes. Wij zijn minstens zo belangrijk, wij vormen de rand, wij houden heel de puzzel bij elkaar.
Maar kijk eens goed, riep een puzzelstukje met een mooi paardenhoofd, op jullie is bijna niets te zien van de mooie puzzel? Jij bent enkel blauw van de lucht, en jij bent zo bruin als het zand op de grond. Ik heb een prachtig paardenhoofd op mijn buik. En ik, riep nog een ander stukje, ik ben een stukje van een goudgele bloem, de mooiste van heel de puzzel. En wij dan, wij zijn elk een stukje van het hoofd van Jantje. Jantje is toch wel het belangrijkste op de puzzel! Zonder ons was er aan deze puzzel niks aan!
Het geruzie bleef maar duren! Ze raakten er niet uit!
Tot na een tijdje een klein groen puzzelstukje het woord nam. Zeg, met hoeveel zijn wij hier? Met 35, antwoordden de anderen bijna tegelijk. Hebben jullie al eens een puzzel gezien waar één stukje van ontbreekt?
Wat zou er gebeuren als iemand van ons er niet meer bij zou zijn?
Al die 35 stukjes zijn nodig voor onze mooie puzzel. En iedereen, welk stukje ook, is even belangrijk!!
Daar moesten de puzzelstukjes eens diep over nadenken.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-3-2011 20:42:33
Uit diezelfde viering:
Slotgebed:
Heer onze God,
we waren hier vandaag samen als stukjes van Uw en onze puzzel.
Aan het einde van deze viering willen we dank zeggen naar elkaar en naar U. Geef dat wij gesterkt door deze viering elke dag weer ons stukje van de puzzel waarmaken.
Amen.
|
|
ann
2-7-2011
|
3-3-2011 22:23:50
allemaal heel erg bedankt!!!de tekst van veronique is die van onze viering!!
de slottekst is ook wel tof!!de zilveren puzzelstukjes en bedanktpuzzeltjes van heidi is ook tof idee
veronique,de kaartjes zien er wel leuk uit...tof....maar de puzzel zelf blijft nog steeds een optie...twijfel twijfel..
ann,staat jullie uitnodiging bij deze voorbeelden?of is het nog een ander?kan je me anders eens doormailen op ann.vroonen@telenet.be
misschien paar tips voor jou ann vermits jullie zelfde thema kiezen:wijzelf hebben intussen een ponsje(puzzelstuk) van ava waar we onderandere onze talelkaartjes en menus gaan mee versieren,de puzzelconfettiekes die we hierdoor verkrijgen gaan we bijhouden en op de tafels leggen(zijn echt mini puzzelstukjes dan..)verder kochten we bij ava blanco puzzels die onze kinderen gaan verven,elke tafelgast krijgt een stukje in bepaalde kleur..ipv tafelafroeping gaan we dan de kleur vernoemen met(indien onze fantasie groot genoeg blijkt??want zijn er nog mee bezig)bij elke kleur de passende muziek,bv de groene stukjes maken hun entree op green green gras of home,de roze op pink panther,...enz...het is maar een voorlopig idee.in viering gaan we ook een kinderhoekje maken met reuze puzzels over piraten en prinsessen die ik vond in een winkeltje wiens naam me nu ontglipt,erg goekoop!!brolwinkeltje in aalst naast ava en ook een paar blancopuzzels die ze dan kunnen inkleuren met de nodige kleurtjes erbij...hun kunstwerk mogen ze dan op eind van viering komen tonen!
verder hopen we een kaars te vinden die iets met puzzel te maken heeft(die dan als huwelijkskaars kan dienen),en met de tip van heidi met het zilverspuiten van stukjes zou ik deze aan de bloemetjes voor stoelversiering van viering hangen
verder hoop ik op nog meer ideetjes te komen,maar jullie hielpen ons alweer een aardig stukje op weg!!thnx
en ann,als ik nog op iets kom zal ik het zeker doorsturen!!hou jij ons ook op de hoogte??
bedankt allemaal!!xx
|
|
Ann
5-8-2011
|
3-3-2011 23:13:27
Hallo,
Mijn uitnodiging staat er tussen (het is de eerste bij veronique van Buromac)
Ik zal ook eens bij de ava moeten gaan kijken en van die puzzelstukjes uit te ponsen is een goed idee
Ik heb ook een tekstje helemaal voorin in het misboekje (als een soort inleiding dus voor het intredelied..)
Een leven lang zijn we op zoek naar dat passende puzzelstukje...
Eens gevonden, vind je genegenheid, liefde vertrouwen en de kracht om samen iets blijvend op te bouwen...
Er zal nog veel over gedacht moeten worden
Groetjes
|
|
isabel
23-10-2010
|
|
|
ann
2-7-2011
|
5-3-2011 16:11:26
amaai,supertoffe kaars isabel..net wat we zoeken!!zou je me adres van die winkel kunnen doorgeven?
hadden jullie nog tips ivm met de puzzelstukjes??
khoop echt dat we zo een kaars nog kunnen vinden!!
|
|
ann
2-7-2011
|
5-3-2011 16:35:03
Isabel,heb even naar je uitnodiging gekeken en is echt wondermooi...ik zie dat deze van card xl komt,ik heb deze site nochthans gans doorkruist:),maar niet tegengekomen
vind jij hier eventueel nog een merk of naam of nummer van terug?zodat ik ze misschien toch terug vindt?
|
|
Leen
28-5-2011
|
8-3-2011 13:21:59
Hoi Ann,
Ik vind je idee voor puzzelstukjes te gebruiken superleuk!
Ik puzzel graag en heb dit dus ook voorgesteld aan mijn aanstaande, hij was er niet helemaal warm voor en daarom ben ik van mijn gedacht afgestapt.
Je kan (als je graag zou puzzelen) je trouwfoto in puzzel laten maken, wij hebben zo een puzzel van 2000 stukjes van onze foto!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
|
|
isabel
23-10-2010
|
8-4-2011 6:37:36
Hey Ann lees nu pas je bericht.Ze hebben de kaart idd bij cardxl maar toen was ze me ook niet opgevallen.De drukker had die nl ook in zijn boeken zitten.Dus we hebben die daar besteld.Vind niet direct nummer ed terug.
Onze misboekjes en menukaarten waren ook met de afbeelding van een puzzelstuk.
De kaars kwam van
Religiewinkel "De Bron",Marktstraat 88,Harelbeke
056 73 70 70
|
|
Manon
23-6-2012
|
19-6-2011 18:17:34
Dag iedereen
mochten jullie nog teksten/gedichtjes hebben rond het thema 'puzzel' laat ze dan graag weten! Ik ga hoogstwaarschijnlijk (99.99% zeker) ook dat thema nemen en kan nog heel wat creativiteit gebruiken! (zeker voor de lezingen kan ik nog wat hulp gebruiken)
Héél héél erg bedankt!!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|