Terug naar overzicht
Dag, Mijn dochtertje mijn moeder en mijn broer en mijn man zijn beide ouders zijn overleden wij hebben tijdens onze mis een tekst laten voorlezen met hun namen. Na het voorlezen hebben wij het liedje laten spelen van Enya met If could be where jou are. Op onze stoelen waren er zonnenbloemen aan vast gemaakt die hebben we dag nadien op mijn man zijn ouders graf gaan leggen. Misschien heb je er iets aan, Groetjes Frida
wij trouwen enkel voor de wet ik ben aan het denken om voor de openingsdans een liedje voor hen te laten spelen maar heb totaal geen idee van welk liedje
Hay Dagmar, Ik weet niet of jullie enkel voor de wet trouwen of ook een kerkviering hebben? Maar ik dacht dat jullie misschien voor jullie 3 geliefden die jullie verloren iets kunnen vinden om hen in gedachten bij jullie te hebben. Niet zo zeer lege stoelen, want dit zou voor de mama's wat pijnlijk kunnen zijn, maar bijvoorbeeld 3 mooie kaarsen vooraan (al dan niet met een foto van hen op), waarvan elk vlammetje symbool staat voor hun warmte. Of iets anders wat typisch was voor hen. Zoals Fredie zegt, kan je ook een tekst laten voorlezen / zelf voorlezen, eventueel in jullie naam aan hen gericht. Ik zeg zomaar wat in me opkomt, want het is niet makkelijk... dus sorry als ik stomme dingen neerpen.... Wat het dansen betreft, kan je je man eens met zijn moeder en dan eens met jouw moeder laten dansen. En inderdaad... de mannelijke getuigen inschakelen is een goed idee! Hopelijk heb je hier iets aan.
ik was zo aan het denken om vlak voor de openingsdans http://www.youtube.com/watch?v=I5hjR5_tbfg te laten draaien wij trouwen niet voor de kerk en om onze mama's toch een beetje te beschermen zou ik in het gemeentehuis niets doen denk ik
Hebben jullie nog een doopmeter/dooppeter? De getuigen zijn ook een goed idee, maar mss jullie peter ook?
Wij zijn aan het zoeken voor een optie zonder vermenigvuldigen....We hebben wel nog geen idee hoe we dit gaan aanpakken ...
Wij doen ook geen kerkelijk huwelijk, maar wel een ceremonie in de tuin van waar we de uitgebreide receptie gaan doen. Vermits mijn vader al tegen dan 12 jaar overleden gaat zijn en nooit zijn kleinkindjes heeft gekend, gaan we de kids een ballon laten oplaten met een tekstje die ze zelf mogen kiezen voor opa. Grtz Cindy
Ik ben ondertussen al naar enkele huwelijksfeesten geweest waar het vermenigvuldigen niet traditineel gebeurde... dat er na de openingsdans gewoon omgeroepen werd van "komaan allemaal, vlieg er maar in !" Dat werd trouwens helemaal niet "slecht" onthaald... als je daar de mensen van de suite van verwittigd (ik denk dan aan de moeders), vinden die dat vast ook niet erg !