Nu Online
Momenteel zijn er 264 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waterlanders en emoties

3-3-2011 15:41:28
Hallo,

De kogel is door de kerk, ik ben dus bezig met het misboekje. Wat op zich al een hele onderneming is, een heleboel teksten te lezen, te zoeken, te kiezen. Het is niet alleen een beproeving voor mijn besluiteloosheid, maar ook mijn vrouwelijk kantje heeft het wat te verduren. Geregeld komen de emoties hier op wanneer ik een mooie tekst lees of liedje hoor.

En dan vraag ik me af, als dat nu al zo is, hoe gaat dat de dag zelf dan niet zijn? En dan zijn er precies nog stukjes die we zelf zullen moeten voorlezen... Ik vrees dat ik dan zo emotioneel zal zijn dat het echt niet mooi meer zal zijn...

Hoe zit dat bij jullie? Gaan jullie zelf ook iets zeggen, een tekst voorlezen, verwelkoming, ... ? En hoe pakken jullie dat aan?

Groetjes,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 694

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 15:45:43

Ik heb besloten om toch iets te zeggen tijdens onze ceremonie, maar ik zal het ook niet droog houden hoor...:) Maar ik denk net doordat je emotioneel bent ( natuurlijk spreek ik hier over een beetje, een traantje kan geen kwaad, maar een grote huilbui is natuurlijk iets anders) dat het net eerlijk en oprecht is...En nog een tip, een flesje water klaarstaan hebben om die brok in je keel door te spoelen kan altijd handig zijn:)...

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik3-3-2011 16:16:00

Ik doe de verwelkoming in de mis met een rijmpje dat ik heb gemaakt over de ontmoeting met mijn vriend en de weg die we hebben afgelegd. DUS vlak na de intrede met mijn papa (wat sowieso al een beladen moment zal zijn) moet ik voor in de kerk gaan staan en iedereen toespreken ... en dan moet je weten dat bij elke trouwmis waar ik heb moeten voorlezen, ik heb zitten huilen. En dat waren echt geen emotionele teksten. ik ben gewoon een slechte spreken in een trouwmis. Maar ja, ze zullen het emotionele bruidje er maar bij moeten nemen! want ik vind wel dat als de bruid en bruidegom spreken, het de mis persoonlijker maakt.

Sandy
28-5-2011
 Meld misbruik3-3-2011 17:09:19

Ik doe samen met verloofde ook een welkomstwoord met een persoonlijke touch, toen we de tekst aan het maken waren, waren we al samen aan het wenen. Hetzelfde met de persoonlijke geloften en dan hebben we besloten samen de ouders en grootouders ook nog te bedanken aan het einde van de mis. Er zullen dus heel wat traantjes vloeien, maar ik gok niet alleen bij ons twee :) en die tranen gaat iedereen der maar moeten bijnemen.
Ik ben trouwens stiekem van plan cleenex (of hoe schrijf je dat) doosjes te hangen aan de rijen ipv bloemetjes. Traantjes met een knipoogje...

Groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik3-3-2011 19:01:53

Ik ga in de feestzaal iets zeggen an onze ouders, maar telkens als ik nog maar DENK hoe hij me bv zal komen halen, hoe we daar zullen staan enz.... beginnen er al tranen te vloeien Gelukkig is mijn make up girl één van mijn beste vriendinnen en is die de hele dag mee met ons ... Amai die zal werk hebben

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-3-2011 19:53:52

Ik zei het welkomstwoord en de bedankingstekst voor de ouders, maar had daar geen problemen mee. Ben dat wel meer gewoon, als juf, met de eerste communie en andere vieringen. Mijn ventje had het wel moeilijk. Als we gewoon thuis de geloften al eens lazen, waren er bij hem al traantjes, dus ja, ook in de kerk had hij het moeilijk, maar dat was best vertederend! ;-)

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 21:26:01

Kan toch mooi zijn, traantjes van geluk....en iedereen snottert even mee.....van geluk!
T'zal bij ons niet anders zijn!

An
23-7-2011
 Meld misbruik3-3-2011 22:29:29

Ben ook zo'n emo-kip Onze pastoor vond het mooier als we de verwelkoming zelf zouden doen. We hadden zoiets van ja ale, we zullen dat dan doen. Maar als ik er nog maar aan denk begin ik al schrik te krijgen. Dus heb afgesproken met m'n vriend dat ik die verwelkoming zou doen.. mocht het me toch iets teveel worden dan neemt hij het van me over BTW: een traan in de mis kan toch ook mooi zijn en meestal volgen de mama's, tantes,... dan meteen qua snotteren.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik4-3-2011 11:44:22

Goh, ik weet het niet, ben niet zo'n plein public spreker... En dan loopt die make-up uit en zo, en vrees eens ik begonnen ben dat het niet meer zal ophouden met wenen! Misschien dat het ventje dat idd kan doen! ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...