Nu Online
Momenteel zijn er 570 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankjes / geschenkjes voor de gasten zelf maken

4-3-2011 17:36:37
Hey allemaal

Wij zijn heel stilaan begonnen met de voorbereidingen (zitten in de laatste rechte lijn voor het vastleggen van onze feestzaal, dan ben ik eindelijk gerust!)
Ondertussen was ik zo al wat aan het kijken voor bedankjes / geschenkjes op het avondfeest.
Ik zou ze dat bij het binnenkomen willen geven (dan kunnen we het niet vergeten). Dit geschenkje zou dan ineens ook de tafelverdeling duidelijk moeten maken.

Ik wil echter niet meer dan 1€ per persoon uitgeven (we moeten namelijk heel erg op ons budget letten) en dacht dus dat het misschien leuk was om iets zelf te maken. (ik knutsel/naai/kook graag en heb wel wat vrije tijd)

Hebben jullie enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Een echt thema hebben we niet, wil gewoon met kleuren werken: alles gewoon wit met hier en daar kleuraccenten, ook de tafels zouden dan misschien elk een eigen kleur kunnen krijgen en het lintje van het geschenkje kan dan in die kleur om zo de verdeling te doen.
Alleen weet ik niet goed wat.
Hebben jullie nog ideetjes?
Snoep, choclade, nootjes, non-food zoals zeepjes, een kaarsje, ... ik wil graag iets origineels... :-S

Emy
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2065

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik4-3-2011 18:16:33

Hei

Ik heb, zoals velen op dit forum, overwogen om cupcakes te maken maar ik denk dat dat veel onnodige stress oplevert vlak voor de trouw dus dat plan werd meteen afgevoerd. Ik heb al wel verschillende sites gevonden waar je toffe originele bedankjes vindt, zoals:

www.bedankjes.nl
www.allesvoorjehuwelijk.nl (doorklikken naar huwelijksbedankjes)
www.onestopweddingshop.be
www.origineelkadootje.com

maar ook sites voor businessgifts hebben soms iets passends (zoals www.eurogifts.be )
of zoals ook veel gedaan wordt tegenwoordig: je eigen persoonlijke m&m's!

Op enkele sites kan je ook het budget voor lek cadeautje kiezen (dan krijg je enkel cadeautjes te zien onder 1 euro enz). Wij gaan daar ook niet te veel geld aan geven, tis een attentie he en anders loopt die kost gauw op!

Succes ermee :-)

Kristel
14-5-2011
 Meld misbruik4-3-2011 18:20:07

hey

Je kan wat inspiratie opdoen op de volgende sites:
- http://www.projectwedding.com/
- http://diy.weddingbee.com/
- http://www.marthastewartweddings.com/

Je kan ook google gebruiken met "do it yourself wedding".

Ik ging ook eens naar een trouw waar we een zakje (organza) kregen met snoepjes in. Diegene die vb hartjes hadden moesten aan de tafel zitten met een grote pot hartjes. Andere hadden kleine lipjes, tongetjes, ...

Veel succes met je inspiratie zoektocht

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik4-3-2011 18:28:52

Misschien cupcakes bakken. Tegenwoordig zie je het veel dat je de bovenkant van de cupcake dan kan versieren met suikerpasta of marsepein. Dan kan de versiering de tafelthema's uitbeelden of zo...

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik4-3-2011 19:17:55

of potjes confituur maken als je graag kookt. Je kan ook choco maken.

cupcakes zou ik zelf niet aandurven, doordat dat niet lang vooraf gemaakt kan worden. Hoorde al dat je dat ook kan invriezen, maar ik heb dat nog nooit gedaan, dus zou 't niet durven.

Ik heb al met het gedacht gezeten om kleine bloempotjes met iets van zaadjes te geven, maar ja, 'k weet het ook niet. 't Is moeilijk om iets te vinden waar je iedereen een plezier mee doet. Aan de andere kant is het ook meer het gedacht dat telt dan echt wat je krijgt natuurlijk.
Op dit moment wordt het bij ons waarschijnlijk een kaartje met een foto dat dan achteraf opgestuurd wordt. Maar dan vind ik het wel jammer dat we op het moment zelf niets kunnen geven...

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik4-3-2011 20:14:30

Kijk eens op party-gifts.nl, wij printen de chocolade labels, van 75gr.
Bij aldi kosten 3 repen 1,50 euro. en we doen een wikkel rondom elke reep

Met de tekst, kom nog eens op de koffie.....en bedankt

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-3-2011 7:43:05

Ik dacht weer eens aan iets... Mijn schoonbroer die heeft op zijn trouw als bedankje van die chinese fortune cookies gegeven. Die had hij ergens gehaald in Antwerpen en daar dan met een mini-wasknijpertje een kaartje van bedankt aangehangen. Ik vond het wel een leuk idee!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik5-3-2011 13:37:26

Hoi Emy,
Jeetje, wat ben jij er vroeg bij seg! :-))) Maar alles wat je gedaan hebt, is al maar klaar he! :-) Veel succes!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik11-3-2011 14:01:36

Bedankt allemaal. Ik denk er nog wat verder over na maar in ieder geval leuke weetjes en informatie! Ik ben er inderdaad vroeg bij maar ik wil toch graag al iets doen.

Ci
13-9-2013
 Meld misbruik20-4-2011 13:53:54

Ga repen chocolade halen (al dan niet van bekend merk, of aldi...)
haal het papiertje er af en maak zelf een papire op dezelfde grootte met jullie namen, tekstje, logo, ... en kleef dit rond de chocolade.
heel leuk, lekker, makkelijk en niet duur !
google maar eens, dit wordt ook vaak voor geboortes gedaan, dus je zal wel vb vinden :)

Ci
13-9-2013
 Meld misbruik20-4-2011 13:56:14

vb met hele handleiding
http://fromfraai.nl/tag/bedankje/

hebben jullie trouwens Montreal genomen als feestzaal?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...