Terug naar overzicht
Ik gaf gewoon iedereen een briefje mee. Mijn duopartner had stiekem nog wel iets georganiseerd (een liedje en bloemen), dus sowieso waren de kinderen op de hoogte!
Ik geef les in het eerste leerjaar en ik denk dat ik wat smartiekes of zo ga uitdelen, met een briefje aan in de aard van: 1+1 = 2 en op de achterzijde, juf Caroline trouwt met Jef op 15 juli! Wat denk jij daarvan?
Leuk idee, Caroline!
Ik weet ook nog niet hoe ik het ga doen. Ik had gedacht om hen een eenvoudigere uitvoering van onze uitnodiging te geven. Onze uitnodigingen worden gemaakt door mijn vriendin, dus dat zou wel nog goed lukken zonder dat het veel kost. Vraag mij wel af of er veel kindjes zullen komen. Ik geef les in twee scholen. De ene school is in Wallonië (40 minuten rijden), de andere school in mijn eigen gemeente, maar daar ben ik zorgjuf. Ik weet niet of de kinderen komen naar een juf die hen één uurtje per week helpt...
Voor mij is het ook moeilijk. Ik heb 2 jaar les gegeven in een school in het eerste leerjaar. Nu zijn er vorig jaar spijtig genoeg uren weggevallen. Aangezien ik mijn TADD nog niet had, ben ik moeten vertrekken. Ik heb dit jaar wel al 3 maanden vervangen daar en de band met alle kinderen is enorm sterk. Vorig jaar had ik van elke leerling een tekening gekregen, gebundeld in een mooie map omdat ze het erg vonden dat ik weg ging. Sindsdien ga ik nog zoveel mogelijk naar die school (kienavond, schoolfeest, ...) Maar momenteel geef ik er geen les... Nu weet ik niet of ik de kinderen van die school ook zou vragen? Wat zouden jullie doen? .....
De kindjes van mijn klasje zijn mijn bruidskindjes... Ze tellen mee de dagen af :-) Ik zou ook gewoon een leuk briefje of uitnodiging geven...
@Evelyne: Mijn ervaring is dat zo'n contact op een school waar je zelf niet meer lesgeeft, snel verwatert... Zeker bij de kinderen. Aangezien je ook in de 'grote vakantie' trouwt, denk ik dat je niet op al te veel kindjes moet rekenen van daar... Je kan hen natuurlijk vragen, maar wees niet ontgoocheld als het niet is zoals je misschien zou verwachten...