Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tips avondfeest/trouwfuif (geen uitgebreid eten)

6-3-2011 12:32:29
Hallo aanstande bruidjes!

Ik heb al veel op dit forum zitten rondneuzen naar ideetjes voor ons trouwfeest. Wij trouwen 18 juni 2011 en dachten eerst een soort buffet te doen voor iedereen en daarna dessertenbuffet. Nu kwam dit toch wel duurder uit als we dachten, aangezien we ons eerste kindje verwachten deze maand en alles zelf bekostigen voor de trouw.
We hadden nu een ander idee in het hoofd en ik had graag geweten wat jullie mening hierover was of misschien andere nog een ander idee, voorstel hebben? Uren staan nog niet vast, maar zijn een voorstelling van hoe ik het momenteel in gedachten heb(eventuele andere voorstellen steeds welkom!!) want het word tijd om aan de uitnodigingen te beginnen!

broers en zussen, zo'n 25 pers.)

16-18u: aperitief en diner met de daggasten (ouders, getuigen, grootouders (meter en peters zijn dit),

18u30-20u: ceremonie rent a priest (doop + trouwviering, ongeveer een dik uur+ extra tijd bij gerekend voor moest het uitlopen)

vanaf 20u: start "avondfeest/dansfeest voor tantes, nonkels, neven, nichten, vrienden, etc.
met 7tal hapjes, uitgebreide kaasschotel en dessertenbuffet, ik dacht voor te stellen hier een 30 min aperitiefdrank te schenken en erna gewoon wijnen en frisdranken, bieren.

om 22u30 zouden we onze collega's laten komen na al de hapjes, desserts en kaas; Aangezien ik met een 50 tal collega's ben (ploegensysteem dus zullen er 15 tal mss van komen, en mijn vriend een jaar opleiding doet als inspecteur-politie en met 40 mensen in de klas zitten, waar grote deel wel van zal komen (jonge mensen allemaal). Als we deze voor hele avond laten komen, zou het terug vele duurder worden zoals dat we toch eten voor de hele familie geven. zij zouden een halfuur aperitief dan krijgen en 2Tal hapjes

om 23 u: zouden we de openingsdans doen
om 24u: nog minibroodjes + taart (mijn papa is bakker en maakt een bruidstaart) Zo hebben de collega's ook iets om te eten en de familie ook nog iets extra

mijn mama had graag apart een receptie gezien, omdat zij bepaalde mensen wil uitnodigingen die ze niet voor de hele avond ook wil laten komen. Echter zou dit gaat om een 25 tal mensen waar wrs een paar ook niet van zullen komen. Zij zou deze dan wel zelf betalen. Het lijkt mij wel onozel om het zo te zeggen om voor zo'n kleine groep apart een receptie te doen? Aangezien we geen receptie apart doen voor de avondgasten, kunnen we dit ook niet daarmee laten samen lopen. hier tips voor?

Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes en veel plezier allemaal nog met het plannen ;)

ellen
17-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 3986

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik6-3-2011 13:05:39

Ik vind de dingen die je voorstelt heel goed.
Hieronder wel enkele opmerkingen:
- Voor de avondgasten vind ik het niet nodig dat je 30 min aperitief schenkt. Als jullie het niet te duur willen maken, schenk dan gewoon vanaf het begin wijn, fruitsap, frisdrank en bier. Op onze receptie zal er ook gewoon wijn zijn, blijkbaar wordt dat veel gedaan...
- Voor de collega's en zo vind ik het een beetje raar om dan een tweetal hapjes te serveren. Vooral omdat er dan toch nog broodjes en taart zijn. Ik zou die 'minireceptie' gewoon laten vallen. Leuk dat je vader de taart kan maken!
- Die gasten die je moeder er graag bij wil, zijn dat mensen die jullie ook goed kennen? Kunnen zij niet bij de collega's aansluiten in de plaats?

Alvast veel plezier nog bij het voorbereiden en uiteraard veel geluk moet jullie kleine spruit op komst!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-3-2011 14:14:14

Ik dacht net hetzelfde als Sylvie! ;-)
Ik zou ook geen aparte receptie doen, voor die paar mensen... Laat ze ook 's avonds aansluiten. Hapjes voor deze mensen zou ik niet geven. Dit is overbodig als er daarna nog broodjes en taart is. Anders komt alles wel snel opeen...

ellen
17-6-2011
 Meld misbruik6-3-2011 14:27:31

hey merci al voor de reactie! het 'apertief' om 20u zouden we doen om toch iets van bubbeltjes te schenken en omdat man lief dit ook wel graag zo heeft. De hapjes voor de mensen die als laatst aanschuiven had ik zo gezet omdat dit zo in een infobundel stond (receptie avondgasten 30min. met 2 hapjes), maar idd dit kan ook zonder hapjes met gewoon een bubbeltje om hun even apart te kunnen ontvangen om dan daarna de 2 groepen samen te voegen voor de openingsdans. (formule hapjes-kaasschotel-dessert loopt 3 uur normaal, maar 23u vonden we te laat om nog mensen te laten komen, daarom een halfuurtje ervoor die ontvangst apart).
ga idd nog eens voorstellen ook om die mensen dat mijn mama wil, 's avonds laten bij te komen. Heb al 3 keer een poging gedaan om geen aparte receptie te doen, en elke keer is het dan conflict..en zoek ik toch weer een andere oplossing..grrrrr ouders hé...gewoon omdat het zo hoort en blablabla is de reden bij haar hoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...