Nu Online
Momenteel zijn er 279 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbereiding / planning

7-3-2011 17:48:20
Hallo,
Verleden week kwam totaal onverwacht de grote vraag. Ook al trouwen we pas volgend jaar zit ik vol vragen...
Wanneer ga je best voor je trouwkleed; wanneer leg je best de fotograaf vast...

iemand die mij wat info kan geven?

Mieke

Mieke
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 702

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik7-3-2011 17:57:15

Hey hey!

Eerst en vooral proficiat!

Wat je zo snel mogelijk moet vastleggen is een feestzaal, dj en fotograaf! Daarnaast zou ik ook reeds beginnen kijken voor ev. een ceremoniemeester en trouwvervoer!

Wij trouwen in september 2012 en hebben in oktober 2010 onze feestzaal vastgelegd en toen waren er al een aantal data volzet in 2012 dus dat is echt wel het allerbelangrijkste! Daarnaast hebben we vorige maand onze fotograaf, ceremoniemeester en trouwvervoer vastgelegd. Een dj moeten wij zelf niet vastleggen (hebben er 1 in de familie) maar ik hoor dat deze ook snel volzet zijn, dus hier misschien ook al eens voor kijken :-). Trouwkleed, dat kan ongeveer 12 à 10 maand op voorhand, dus daarvoor heb je nog wel even tijd.

Veel succes!!

Groetjes,
Evelien.

Julie
10-9-2011
 Meld misbruik7-3-2011 18:00:47

Voor een fotgraaf kijk je inderdaad toch wel best een jaartje op voorhand, want de besten zijn meestal snel bezet.
Wat een trouwkleed betreft rekent men 6 maand op voorhand, aangezien vaak de juiste maat dient besteld te worden, daarna nog aanpassingen, enzovoort. Mocht je in de eerste winkel je keuze niet vinden, ga je wellicht ook eens naar een andere zaak. Ik heb enkele weken geleden hiervoor afspraken gemaakt en heb ondertussen een trouwkleed gekozen. Ik had wel geluk dat ze mijn maat reeds hadden.
Trouwzaal, DJ, fotograaf, ceremoniemeester zijn zaken dat je best een jaar op voorhand vastlegt. Wij hadden de zaal 1,5 jaar op voorhand vastgelegd en we hadden geluk dat ze nog vrij was, want de rest van de maand was al bezet.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik7-3-2011 18:10:20

Ik kan maar hetzelfde aanraden, fotograaf, dj en zaal is prioriteit. Laat ook je trouwkleed niet te lang wachten, dan heb je mooi tijd moesten er "problemen" zijn (met de bestelling, de aanpassingen, enz)... Ik speel graag op safe dus ook ceremoniemeester, vervoer enz werd bij ons super vroeg geregeld!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik7-3-2011 18:10:55

Hey Mieke,

Proficiat!!
Wij hebben vorig jaar in november de zaal vast gelegd.
In januari hebben we de fotograaf gereserveerd en deze week hebben we nog een gesprek met een DJ.
Deze maand gaan we toch wel de knoop doorhakken voor de DJ.
Deze 3 zaken zijn, denk ik, het belangrijkste, eventueel ook nog vervoer en ceremoniemeester.
Die laatste nemen wij niet, aangezien wij enkel voor de wet trouwen.
Het gemeentehuis kunnen wij bij ons max een jaar op voorhand vast leggen, dus dat is nog even wachten.
Tegen de zomer zal ik mijn zoektocht naar een kleed starten.
Leuk toch, die voorbereidingen.

Groetjes,
Sonja

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-3-2011 19:36:34

Nog iets interessants ivm de jurk: rond oktober-november komt telkens de nieuwe collectie trouwjurken uit!

Mieke
12-5-2012
 Meld misbruik7-3-2011 21:49:05

Hey,

Allemaal superbedankt voor de reacties.
Ja het is idd wel super die voorbereidingen ook al wist ik even niet waar begonnen :).
Komt nog eens bij dat we gaan bouwen, dat zijn dus planningen die er nog eens bijkomen
Maakt het allemaal wat veel in één keer :).
Daarom dacht ik om mss zoveel mogelijk te regelen voor de bouw echt van start gaat.
Maar dat is dus blijkbaar niet zo aan de vroege kant :-).

Kga zeker deze tips gebruiken en al eens rondneuzen :).

Grts & aan iedereen een dikke proficiat
Mieke

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 1:10:24

Sonja, misschien even een tip.. De nieuwe collectie bruidskleren hangt vanaf september in de winkel, misschien wil je liever iets uit die collectie, wacht dan tot midden september..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...