Nu Online
Momenteel zijn er 296 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hartje luchten: serieuze dip :-(

7-3-2011 19:06:55
Hei medebruidjes,

eventjes mijn hart luchten: mijn omgeving (lees vooral mijn zus die getuige is, al heeft ze ondertss ook mijn papa aangestoken precies) geeft vaak opmerkingen over het feit dat het allemaal veel te vroeg is om al met de voorbereidingen bezig te zijn, dat het idioot is om nu al catering te zoeken, een fotograaf vast te leggen, zelfs de zaal was zo echt van 'wat, nu al??'. Mijn zus heeft zelf haar trouw op 10 maanden geregeld en veroordeelt ons precies omdat wij het anders aanpakken.

Wij hebben reeds een zaal en fotograaf vastgelegd, en that's it. Dat is nu toch niet extreem? Al die opmerkingen zorgen ervoor dat ik bijna niets meer durf te vertellen en dat ze mijn plezier in de voorbereidingen voor een stuk wegnemen :-(

Is jullie dit ook overkomen?

We hébben veel tijd maar we hebben er ook voor gekozen omdat we een zaal hebben waarbij we zelf catering en meubels moeten verzorgen, drank zelf regelen, eigenlijk echt alles. Bovendien houden we een buitenceremonie die we helemaal zelf ineen moeten steken. Pfff, ik heb heel de tijd het gevoel dat we onszelf moeten verantwoorden omdat wij wél enthousiast zijn en al vanalles willen regelen...

groetjes van een triest bruidje-to-be!

Emily
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1226

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:14:31

Wij trouwen al over 5 maand en ik heb alles geregeld gekregen op 2weken tijd, heb wel bijna iedere dag van s morgens tot s avonds overal naartoe zitten rondbellen, ... ben 1 week echt ziek geweest van de stress zelfs... Als jullie zin hebben om nu al te beginnen met plannen dan moet je je door niemand laten tegenhouden. Als je je daar goed bij voelt, dan moet je dat doen... Het is jullie dag en probeer wat van de voorbereidingen te genieten, want dat kan ik momenteel niet :)

groetjes en veel succes!

roxanna
6-8-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:16:56

Hoi,

Laat het niet aan je hart komen, wij hadden nog 586 dagen op de teller toen ik de zaal vastlegde ed. Je kan nooit te vroeg zijn, wel te laat. Uiteindelijk is het ook fijn om alles op je gemakje te regelen en écht van ieder detail te genieten. Alé dat is mijn mening natuurlijk!

Ik wens je nog veel plezier met de voorbereidingen, en laat die anderen maar "zagen".

groetjes

Roxanna

kelly
25-9-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:22:12

families hé ;-) hier is het ook zo hoor.Mijn familie vindt het geld verspilling dat ik wil trouwen.Toen mijn oudste broer trouwde amai dan waren ze niet te houden maar tegen mij is het:spaar je centjes toch of waarom moet dat allemaal zo'n feest ga dan gewoon iets eten met je getuigen ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar hij zin in heeft.Tenslotte is het jullie dag en jullie beslissen.Ik ben ook al heel lang bezig met de voorbereidingen omdat ik hier van geniet!De dag zelf zal zo snel voorbij gaan dan is het toch normaal dat je van elke seconden wil genieten ook van de tijd als je verloofd bent.Ik zou zeggen trek het je allemaal niet zo zeer aan en geniet.

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:23:08

Ik zal de andere 6 augustus bruidjes volgen en ook even reageren ;-)

Ik vind dat je zelf toch kiest hoelang op voorhand je start. Wij hadden een weekje minder dan een jaar (vriend heeft mij op 13 augustus ten huwelijk gevraagd). Ik ben toen onmiddellijk in actie geschoten en ben in die eerste weken van mijn zoektocht tal van zaken tegengekomen die voor mijn datum al bezet waren (zalen, dj, vervoer,...)

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:24:51

hmm raar, de helft van mijn bericht werd hierboven niet gepubliceerd....

Ik had nog gezegd dat ik haar hier eens op zou aanspreken. Jullie zullen wel goed overeenkomen vermoed ik daar ze uw getuige is dus vraag het haar op de man af. Misschien is ze zich hier niet van bewust, spelen er ergens gevoelens van jaloezie mee... Nu sta jij in de picture en denkt ze misschien aan dingen die ze liever anders had gedaan bij haar trouw ofzo...

Veel succes nog en probeer toch echt te genieten want de tijd gaat snel!!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:29:42

Zever! Als je een groot feest wil, moet je gewoon zo goed op voorhand met alles beginnen ... Kwestie van het op het gemak te doen! Wij zijn verloofd sinds begin april 2010 ... Onze droomzaal was vol in juni 2011 zodat we noodgedwongen in mei moeten trouwen... Dus zo zie je maar... Je bent ZEKER niet te vroeg!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik7-3-2011 19:37:59

Nog iets, als zij haar huwelijk in 7 haasten wil organiseren, wil niet zeggen dat jij dat moet

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik7-3-2011 19:55:19

Bedankt allemaal voor de lieve reacties :) daarom is dit forum toch wel een dankbaar medium... Ik mag het mij zo niet aantrekken, maar bij haar huwelijk heb ik haar zoveel mogelijk gesteund en reed ik met plezier een uur om dan met haar een halfuur naar de naaister te gaan, en dit 8 keer. enfin, tzijn kleine dingetjes maar dat maakt het nu zo extra erg naar mijn gevoel.
Ik kan mijn zus er inderdaad maar best eens persoonlijk over aanspreken, heb het gevoel dat zij de anderen 'opstookt'. enfin, diep ademhalen ;)

@Aurelie: inderdaad, een droomfeest ineen steken kost tijd, zeker als je alle details goed wil regelen en leert uit de fouten van een ander :) en meibruidjes rock!

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik7-3-2011 20:04:57

Heyhey,

Wij hebben ook een lange verlovingsperiode (verloofd sedert 29 juni 2010). Wij wouden normaal gezien deze zomer trouwen maar mijn verloofde's broer heeft zich na ons verloofd en wou heel graag in de zomer van 2011 trouwen. Om de kosten beetje te spreiden voor de ouders hebben wij ons goed hart getoond en gezegd dat wij in de zomer van 2012 zouden trouwen en eigenlijk ben ik daar heel blij om. Wij hebben heel rustig de tijd om over elk detail na te denken en alles rustig te regelen. Wij trouwen na jullie en hebben al veel meer vastgelegd hoor: locatie, DJ, fotograaf, videograaf, ceremoniemeester, 2 live-bands & vervoer. We hebben ook al een verlovingsshoot laten doen, zijn naar de trouwbeurs geweest, etc. Dit voorjaar gaan we een afspraak maken met de ceremoniemeester en al eens samenzitten met de mensen van UVV voor de huwelijksviering. In het najaar gaan we dan onze trouwringen kiezen en ga ik beginnen kijken voor een kleedje. Nadien komen dan uitnodigingen en het pak van mijn ventje en de suite aan de beurt. Je ziet: wij zijn dus ook nu al heel druk bezig met onze trouw en genieten hier ongelofelijk van. We doen alles stap voor stap en volledig op ons gemakje :)

Ik zou mijn zusje hier eens over aanspreken en gewoon eerlijk zeggen hoe je je voelt. Als dat niet helpt, zou ik me er niks van aantrekken en gewoon lekker met jullie tweetjes verder plannen en genieten van de voorbereidingen!

Veel liefs & succes!

Nathalie

ann
2-7-2011
 Meld misbruik7-3-2011 20:05:53

wij zullen ook 2 weken minder dan een jaar verloofd zijn en ben ik blij dat we de grote lijnen(vervoer,foto, reserveren viering met goede herder,zaal,dj...)reeds begin van dat jaar hebben vastgelegd...er komt dan even een tijd dat je denkt,ok zover zijn we,we hebben nog wel tijd voor de rest...en dan plots is het 4 maand voor dn trouw...,uitnodigingen,menu,gastenlijst,ringen,boeket,mix voor openingsdans,versieringen,voorbereiden viering,.....enz....help,nog zoveel te doen...dus,wees blij dat je al aan begonnen zijt,want er komt zoveel bij zien..
en weet je wat??geniet gewoon met jullie tweetjes...je hoeft helemaal niet te vertellen waar je mee bezig bent...als ze dan toch commentaar geven
enkel onze getuigen( 4 beste vrienden) weten voor een stuk onze plannen(en dan nog niet alles),broer ,ouders,familie weten bijna niets...alles zal een verrassing zijn.mijn mama heeft wel mee mijn kleed gekozen..verder lossen we niet veel en zij vinden dat zelfs spannend!!
dus geniet maar volop!!en heb je zin iets te regelen!!gewoon doen!!!xx

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 1:04:41

Mijn vriend en ik (ik kan, zelf na een jaar, maar niet wennen aan het woordje "verloofde") zijn ook al een jaartje bezig met de voorbereidingen (nuja, het heeft een tijdje stil gelegen) wij hebben onze fotograaf al een jaar vastliggen (en hebben eigenlijk redelijk snel moeten beslissen want na ons kreeg hij nog 3 aanvragen voor onze trouwdatum)
Ook onze zaal hadden we toen in optie gezet (in optie, voor moesten we toch nog iets anders vinden dat ons beter aanstond..) en op het stadhuis zijn we ook een jaar voor datum gepasseerd..

Ik heb ervoor gekozen om een lange voorbereidingstijd te nemen, ik wil niet alles snel snel moeten doen, ik wil genieten van onze voorbereidingen en dat is nu net hetgeen ik met volle teugen doe, elke keer als we weer ergens mee bezig zijn!

Doe alles op JOUW tempo en vooral, GENIET!!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik8-3-2011 9:53:39

Heyhey,

Wij trouwen pas in september 2012 en hebben reeds in oktober 2010 onze zaal vastgelegd (en toen al waren er een aantal data volzet!). Nu in januari hebben wij onze fotograaf, ceremoniemeester en ceremoniewagens vastgelegd. Als ze al vinden dat jij er vroeg bij bent, wat moeten ze dan niet van ons denken ;-)!

Als je keuze wil en alles goed wil vergelijken (en niet wil nemen wat er overschiet), dan moet je er nu eenmaal op tijd aan beginnen, dus trek het je niet aan! ;-).

En laat ze desnoods eens op dit forum rondneuzen, ze zullen hun ogen opentrekken want hier zijn heel wat "vroegboekkers" aanwezig ;-).

Groetjes!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik8-3-2011 14:39:19

Hoi Emily!
Trek je hier zeker niets van aan meid!
Wij trouwen einde april en zijn verloofd sinds afgelopen Kerst.
Bij ons is volgende al geregeld = zaal / DJ (die hoorde bij zaal) / fotograaf / gemeentehuis / kerk. Binnenkort gaan we ook op zoek naar een ceremoniemeester en vervoer.
Wss zal het dan wel even stil liggen tot aanstaande zomer.
(dan zullen we wss trouwringen / trouwkleed / ... bespreken)

Alles wat je al gedaan hebt, is toch maar gedaan?
Geniet er met volle teugen van, niet naar iemand anders kijken!!!!
En hopelijk begint je zus je wat te steunen, dit mag toch wel als getuige he? :-)

Veel succes!

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 15:07:15

trek het je zeker niet aan, ik ben ook heel vroeg met mijn voorbereidingen begonnen. Wij hadde nog meer dan 350 dagen op de teller staan als we ons zaal vastgelegd hebben.
Wij hebben ook ons 1ste keuze moeten laten gaan omdat de periode dat we wouden trouwen al barstensvol zat en dat meer dan een jaar op voorhand! Je kan nergens vroeg genoeg bijzijn!

als je alles heel goed wil doen, neem daar gerust je tijd voor he!
er zijn hier heel veel vroegboekkers hoor :D ;)

veel succes nog met je voorbereidingen!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik9-3-2011 9:35:55

Hoi Emily

Ook hier zijn we al volop bezig met feestzalen. Als je zeker wil zijn van een bepaalde datum moet dit echt meer dan een jaar op voorhand.

Wij hebben er daarvoor ook voor gekozen om pas in mei 2012 te trouwen toen mijn vriend mij vroeg half/eind januari.

Ik verwacht elke moment een telefoontje van de mevrouw van de feestzaal voor de bevestiging. Ben ook al gaan kijken voor een trouwkleed om een idee te hebben van stijl en prijs. Een fotograaf ligt vast omdat we die goed kennen, taartenbakster ligt ook al vast (familie). Kapper heb ik ook al gevonden (nog niet echt vastgelegd maar zoveel trouwen doet die niet). Onze openingsdans staat vast, ... Je mag dus gerust al bezig zijn met de voorbereidingen en er vooral van genieten!
Nu kan je alles rustig aan doen ipv een stressy bedoening om alles nog klaar te krijgen.

An
25-5-2012
 Meld misbruik29-3-2011 23:36:01

Hey Emily, via dit berichtje wil ik je een hart onder de riem steken. Ik trouw immers een dag voor je en bij ons is eigenlijk alles al geregeld buiten de DJ en gemeentehuis (daar kunnen we pas 1 oktober terecht). De zaal ligt al vast (zij zorgen voor eten, drank, bruidstaart en bloemen), ceremoniemeester is geregeld, pastoor ligt vast, auto voor ons ligt vast (voor de suite zijn we nu al aan het rondvragen om in dezelfde stijl te zitten) en fotograaf is geregeld. Ik vind het een heel gerust gevoel dat alles eigenlijk al geregeld is, zo kunnen we vooral genieten van de echte leuke dingen die nog beslist moeten worden (kledij, kapsel, menu, versiering kerk, ...). Trek je vooral niks aan van de bemoeienissen van andere mensen, dit is JULLIE dag! Groetjes, An

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 10:22:28

Hei An!

dank u, doet nog steeds deugd om dat te lezen :-) ik doe rustig opzoekwerk, overleg wat met mijn aanstaande en binnenkort gaan we toch weer wat proberen vast te leggen. Ik rapporteer niet meer alles naar mijn familie/zus, dan kunnen ze ook geen commentaar geven.... Hopelijk krijg jij geen commentaar op de voorbereidingen? goed bezig alleszins ;)

Ik ben zelf nogal een stresskip, niet dat ik nu zit te stressen maar dat wil ik dus die laatste maanden ook vermijden. Zoals je zegt, dan is het des te leuker om aandacht te besteden aan de kleinere dingen die moeten geregeld worden en kan je op het einde de tijd vullen met uit te kijken en de allerlaatste kleine dingen die je niet zo lang op voorhand kàn doen. Lijkt me super!

Dus, bedankt voor je bericht :)

Groetjes!

kim
7-7-2012
 Meld misbruik30-3-2011 15:58:36

Hoe meer je op voorhand kan regelen, hoe beter vind ik.
Dan ben je zeker dat alles nog vrij is... En dan is er geen last-minute-stress!

Bij ons ligt de feestzaal ook sinds begin 2011 vast, en we trouwen in de zomer van 2012. Ceremonievervoer ligt vast, dj, mijn make-up madam :-)
En heb bijna alles al tot in detail uitgewerkt, gewoon omdat ik er zo naartoe leef :-)

Spijtig dat je zus zo doet, ze zou blij moeten zijn en je helpen met ideetjes enz...

Maar... dit forum is er nog altijd om je te helpen.
Heb je iets vastgelegd en ben jij alleen er blij om ? Laat ons dan delen in je feestvreugde :-)

Groetjes!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 16:03:51

Dank je Kim! Ik moest direct lachen van je berichtje :-)
Wel zie, dan ligt er bij ons echt nog niet zoveel vast! Ik vermoed (heb net je berichtje over honeymoonshop gelezen en beantwoord) dat je ook van het Antwerpse bent? Zou ik je dan misschien om een tip mogen vragen voor de make-up? Vind dat zo moeilijk om uit te zoeken... Ook naar een DJ zijn we nog op zoek, maar een fotograaf hebben we al wel.

Ik vind dat allemaal zo leuk, ik leef er ook enorm naartoe en wil van elk stapje genieten, niks in 7 haasten moeten doen.
Ben onlangs gaan eten bij mijn zus, bij deze is zogezegd alles 'vergeten', maar echt uitgepraat niet... Enfin, we zien wel hoe het verder loopt!

En idd, dit forum doet echt deugd om je hart is te luchten tegenover mensen die misschien in dezelfde situatie zitten of er toch begrip voor kunnen opbrengen :-)

Veel plezier nog!!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik31-3-2011 18:34:34

Nix van aantrekken! Wij trouwen pas op 30 juni 2012 en er ligt al een heleboel vast.

Zaal; check
Gemeente; check (alé morgen)
Kerk; check (zaterdag afspraak)
Vervoer; check
Fotograaf; bijna check
Kleed; afspraak in november voor 1tje te kiezen.

Het leuke aan zo'n lange verloving is uiteindelijk dat je alles goed kan afwegen en je zeker ook niets kan vergeten hé! :-)

Vooral veel van genieten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...