Nu Online
Momenteel zijn er 279 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellen en bruggen opblazen

8-3-2011 12:04:27
Hallo,

Mijn vriendinnen zaagden al een tijdje voor een namenlijst voor mijn vrijgezelle. Braaf als ik ben heb ik die vorige week doorgegeven. De meisjes die ik meevraag hebben elk wel een plekje in mijn leven: jeugdvriendinnen, recentere dichte vriendinnen, vrollega's, ... Ik had vernomen dat je best ook de vriendin van je partners getuige meevraagt. Wat ik dus heb gedaan. Zij is ook de mama van een van onze bruidskindjes en das wel een lieve.

Nu kent zij voor de rest eigenlijk niemand van de andere meisjes. Mijn vriend heeft ook een goede vriendin, die ze dan wel kent. In het begin dat we samen waren viel die goed mee, maar na een tijdje is ze afstandelijker geworden. Eigenlijk hebben wij nauwelijks contact. Ik heb een tijdje geprobeerd, maar had het gevoel dat het altijd van 1 kant komt, dus na een tijdje had ik er genoeg van en heb er geen energie meer in willen steken. Maar, aangezien ze een zogenaamde hele goede vriendin is van mijn toekomstige, heb ik ergens het gevoel dat ik haar zou moeten uitnodigen op mijn vrijgezelle. Ik wil nog wel eens mijn goede wil laten zien, maar langs de andere kant bedenk ik mij ook, het is mijn vrijgezelle, hoor ik dat niet met mensen te doen die mij nauw aan het hart liggen? Ze vertelde trouwens tegen mijn vriend "seg, ik kom toch op uwe vrijgezelle, he!". Maar hij heeft liever een guys only vrijgezelle. Ware het niet dat dat meisje eigenlijk best een halve jongen is en daar niet mis zou staan.. ;-)

Je hoort mij al afkomen... Ik weet niet wat te doen, nodig ik haar toch uit, en probeer geen bruggen op te blazen, of blijf ik bij mijn vertrouwde groepje meiden?
Ik weet dat het antwoord is: volg je gevoel, doe waar jij je goed bij voelt, en dat is uiteindelijk wat ik wel zal doen. Maar ik had graag jullie gedacht eens gehoord om mijn gevoel eens te polsen... Denken jullie even mee met mij?

Liefs,

Tinneke

Tinneke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1051

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:09:52

Ik zou ze niet uitnodigen. Uiteindelijk zeg je zelf, je hebt het geprobeerd en je hebt je dus niets te verwijten. Dat kan nu eenmaal dat de karakters wat botsen of dat ze gewoon niet geïnteresseerd is in je vriendschap, maar in die van je aanstaande. Ik zou het er niet bepaald moeilijk mee hebben, ik zou dat gewoon met je verloofde bespreken en zeggen dat ze je liever er niet bij heeft, maar hij mag het u dan ook niet kwalijk nemen.

Ik zou dat meisje moeten zijn, zou ik niet bepaald kwaad zijn ook. Je hebt geen band met de bruid maar met de bruidegom, en als hij een only guys wil, wel dan is dat zijn volste recht! Dan moet je dat respecteren vind ik.

Kan zij niet leven met jullie keuzes, dan is ze dan toch niet een al te goede vriendin ....

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:12:52

Hoi Tinneke, de enige waar ik eventueel rekening mee zou houden, is de mening van jouw verloofde. Als hij graag heeft dat je ze uitnodigt, zou ik het wel doen. Maar als hij het aan jou overlaat, zou ik het zo laten en je amuseren met je vertrouwde vriendinnenkliek! Of je ze nu uitnodigt of niet, zorg maar dat jij je amuseert!!

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:15:10

Hey!

Bedankt voor je reacties...
Mijn vriend raadt me aan ze uit te nodigen, mijn goede intenties te laten zien... Maar ik weet het zo niet goed

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:15:11

Ik kijk op naar mensen als Aurelie, die voor hun eigen mening kunnen uitkomen...

Helaas ben ik van het andere type, en zou ik in jouw geval haar toch meevragen. Dan ligt de bal - misschien voor de zoveelste maal - in haar kamp, en kan je achteraf niets worden verweten.

Jaja, trouwen, het gaat m vaak om de compromissen hé ;-).

Wat je ook doet, het blijft jouw keuze. Eens die is gemaakt, hoef je er niet meer over te tobben!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:36:14

Iedere mens krijgt van mij kansen, maar als je ziet dat het geen zin heeft, steek ik daar mijn tijd niet meer in.

Ik heb inderdaad een vrij rechtuit mening, ik heb daar al veel mensen mee gekwetst maar daarvoor zal ik hem niet veranderen....

Alle wat je ook kiest, ik zou dat gewoon rustig met hem bespreken en hem doen begrijpen dat jij dat niet bepaald ziet zitten omdat je altijd al zoveel moeite hebt gedaan..

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 13:11:51

Je moet misschien ook even in gedachten houden dat je, normaal gezien, de mensen die je meeneemt op je vrijgezellen, ook uitnodigd op je trouwfeest!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik8-3-2011 13:30:40

Ik zou ze niet uitnodigen. Niemand kan u verplichten om met iemand goed overeen te komen, toch? En dan ga je je dat toch maar aantrekken op je vrijgezellen.
Ik heb ook een beste vriend, maar geen haar op mijn kop dat eraan denkt om te vragen dat mijn vriend die zou meenemen op zijn vrijgezellen.
zoals eerder gezegd, het is een vriendin van je vriend en niet van jou, ook al ken je ze nu via hem. Echt, ni aantrekken, ze gaat daar zeker geen aanstoot aan nemen. Zij zal wsch ook zoiets hebben van 'ik ben bevriend met.... maar daarom moet ik toch niet per se bevriend zijn met zijn verloofde?'

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-3-2011 13:42:09

Ik zou het ook niet doen. Jij zult je ongemakkelijk voelen en dat is toch het laatste wat je wil? Je moet dan enkel genieten van het moment!

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik8-3-2011 14:12:14

Ik geef Aurelie ook gelijk. Een goeie vriend van mijn verloofde (ik blijf dat een raar woord vinden), die zijn vrouw heeft ook al heel duidelijk gepolst om uitgenodigd te worden, maar ik kies voor mijn vriendinnen en de mensen die ik erbij wil...

jelly
3-6-2011
 Meld misbruik8-3-2011 22:28:50

Ik zou haar niet meevragen! Je vrijgezellen moet een leuke boel worden en je ergert je nu al aan die meid...
ik zou er wel met mijn vriend over praten, natuurlijk... Maar uiteindelijk is het JOUW vrijgezellen en moet hij respect hebben voor je keuze.

Tinneke
9-7-2011
 Meld misbruik9-3-2011 11:35:37

Merci meiden, heb de knoop doorgehakt en the talk gehad met de vriend, ik ga haar niet uitnodigen en hij is er ok mee!
Thnx a lot!!

Groetjes,

Tinneke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...