Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

keuze huwelijksreis

8-3-2011 12:40:49
Hoi lieve bruidjes,

Normaal gezien gaan wij niet op huwelijksreis omdat we net een huis hebben gekocht enzo..
Nu heb ik even gekeken en de tickets richting Italië vallen wel goed mee..
Dus nu ben ik van plan als ' verrassing' een tripje naar Rome of Venetië te boeken..
Tickets zijn even duur, hotels in Rome vallen precies wel iets beter uit..
Wat zouden jullie kiezen?? En wanneer vertel ik het hem... 16 maart zijn wij 5 jaar samen

Alvast bedankt..

bruidje
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 775

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:47:38

Rome is over het algemeen iets goedkoper dan venetië...
Ik ben voorbije zomer naar Rome geweest met mijn vriend en das echt wel leuk om te doen.
Er is zo massa's veel te zien enzo.

Eén aanrader als je ergens gaat eten of iets wil drinken in een bar... Het is goedkoop om een fles water(3euro) en twee glazen te vragen of een fles wijn, maar een cola of andere frisdrank is al gauw 5euro voor een glas.

In de zomer kan het er wel erg warm zijn, wij zijn begin september gegaan en het was er in de stad zo rond de 35graden, wat heel warm is in een stad. Aanrader is dus wel een kamer nemen met airco en een frigo ofzo zodat je zelf wat drank kan koelen voor onderweg.

Groetjes,
Celesta

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik8-3-2011 12:48:45

hey bruidje

Als ik zou kiezen, Firenze (in combinatie met Pisa en Siena perfect te doen op een midweek) :-). Vlucht met Ryanair op Pisa, van waaruit je rechstreeks met de trein overal geraakt (en vrij goedkoop).

Maar Venetië is ook wel heel mooi en het is de stad van de liefde :-).

Misschien best zo snel mogelijk vertellen, zodat jullie het op je werk nog kan regelen? Maar dan is 16 maart misschien de perfecte gelegenheid?

groetjes en nog veel succes met alle voorbereidingen en verrassingen!
Joyce

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik8-3-2011 13:07:55

Heyhey,

Hier dezelfde situatie, maar ik heb mijn verloofde overtuigd om 6 dagen naar Rome te gaan. De reis is ondertussen al geboekt. We gaan met het vliegtuig, hebben een driesterrenhotel met ontbijt en waren net geen 700 euro kwijt dus dat valt goed mee hé! Hotel is voor ons niet superbelangrijk, omdat het ons meer gaat om de cultuur in Rome enzo...

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik8-3-2011 13:08:37

Vorig jaar zijn vrienden van ons naar Venetië geweest. Ik zei toen tegen mijn vriend "Oooh, zo romantisch" maar die vrienden hebben ons vlug uit onze droom gehaald, blijkbaar was het helemaal niet zo romantisch als gezegd wordt, het stonk er heel erg en het was er ook vuil.
Rome is dan, denk ik, romatischer!

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik8-3-2011 13:13:32

Wel ja, ik zou ook gaan voor een combinatie. Ik werd in Venetië gevraagd en wij zijn toen ook één dag naar Verona geweest. Ook erg de moeite.
Ik ben al 2x in Venetië geweest, al 2x in Rome en heb een rondreis gemaakt in Italië. Ik ben verliefd op Italië, even hard dan op mijn toekomstige man ;)!
Dus ik vind echt alles de moeite. Firenze is volledig autovrij en kei romantisch. En als je daar bent, kan je ook best Sienna, Lucca en Pisa bezoeken. Pisa is niet veel soeps, maar je moet de toren en de basiliek ernaast gezien hebben. Op een halve dag ben je rond. Dus best combineren met Lucca. Alles is makkelijk met de trein te doen.
Als je echter maar een weekje hebt en je kiest voor Rome, dan mag je dat niet combineren, want op een week heb je Rome nog niet helemaal gezien! Het is zo fantastisch en zo veel te zien... Wel een beetje druk en vuil, maar dat ben je snel vergeten met al dat moois en de passie en het temperament van de Italianen... Zeker iets voor verliefde koppeltjes...
Allé ja, ge ziet het, ik zou weer niet kunnen kiezen... Ik heb het je nu misschien nog wat moeilijker gemaakt. Sorry!

Wat je ook kiest, Italy is the best!
Succes
Sharon

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik8-3-2011 13:24:47

Hier ook een absolute Italië-addict!
Als je naar Venetië wil gaan: wij bleven telkens op het Lido (eiland dichtbij Venetië), waar je dan geraakt na 15 minuutjes op de vaporetto(bootje dat daar fungeert als bus). Ik vond het een verademing om uit die drukke stad te zijn. Wij hadden daar een hotel met prachtige tuin en suuuuuuuuuuuuperlekker eten. Hun terras waar het eten wordt gegeven is echt feeëriek. Ik mag hier geen reclame geven maar kan het eventueel doorsturen moest je willen.
In Firenze en Lucca zijn wij ook gebleven, in schappelijke B&B's en zalig dicht bij het centrum. Firenze is echt supergezellig, Lucca ook. Pisa is idd ni veel soeps maar als het de reeste keer is kan je wel is gaan piepen, eventueel combineren met namiddagje strand of idd Lucca. Lucca is supergezellig om rond te kuieren, maar qua eetgelegenheden vond ik dat niet super.
Enfin, kan hier dus eigenlijk een halve pagina volschrijven, als je tips wilt kan ik het doorsturen maar egwoon doen doen doen! En Venetië is echt wel romantisch vind ik, maar soms moet je efkes afwijken van de platgetreden toeristische paden.

Succes met het plannen!

katrien
12-8-2011
 Meld misbruik8-3-2011 22:02:09

Hey, je hebt me op ideën gebracht om mss ook wel een city tripje te doen na onze trouw ook wel nie t geplant. maar mss hou ik het ook wel als verassing? dan kan hij geen neen zeggen hé. Wat zijn de beste sites om zo een tripje te boeken?

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik9-3-2011 17:03:47

Beste,

Ben in augustus 2009 in Rome geweest. Augustus is de warmste maand van het jaar, dus idd kamer met airco en frigo boeken. Rome is zeker romantisch en gezellig. Ook niet te duur om te eten zoals velen zeggen. Je kan een pizza kopen op bijna iedere hoek. We hebben zo eens voor 5€ met z'n tweeën gegeten. Ook een gezellige plaats om te gaan eten is PastaRito : je kan er je pastasoort en saus kiezen voor een heel schappelijke prijs (7€ - 12€).

Veel plezier met de voorbereidingen

Groetjes Nathalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums