TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Emily
26-5-2012
|
8-3-2011 13:17:05
Het feit dat ze niet willen antwoorden op de vraag over de maat vind ik persoonlijk al veelzeggend. Ik vermoed dus idd dat ze de verkeerde maat hebben besteld en hun fout te laat hebben ingezien. Ik zou wachten op het resultaat van de naaister (denk je zelf dat dit genoeg verbreed zal worden?) maar alleszins niet zo laten. Ik zou ze er niet zo gemakkelijk van af laten komen, doordrammen over die maat, de bestelling en een oplossing eisen als het niet goedkomt, vragen naar hun voorstellen. echt, je niet laten afschepen hoor, het is je trouwkleed he!!
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
8-3-2011 13:26:47
Ik zou ook écht die maat willen weten hoor! Als ze een fout hebben gemaakt, is alle tijd nu nuttig om die recht te zetten. Wat als ze aan het kleed beginnen te klooien en niet in orde krijgen? Is allemaal kostbare tijd en jij zal de klos van het verhaal zijn... Heb je op papier welke maat moest worden besteld? Anders kunnen ze op een bepaald moment zeggen wat ze willen en moet je misschien betalen voor iets wat je niet kan dragen.
Nu denk ik wel dat trouwkleden erop voorzien zijn om eventueel een klein beetje uit te laten, dus dat kan wel een oplossing zijn...
Ik wil je echt niet onnodig schrik op het lijf jagen, maar zit er maar zeker achteraan!!
|
|
anne
4-6-2011
|
8-3-2011 13:54:35
Bedankt al voor de snelle reacties.
Op de aankoopbon werd vermeld (1 maat groter dan pasmodel). Nu was het zo dat ik in november een 38 heb aangehad. Die zat dus bovenaan wat nipt. De week nadien ben ik nog eens terug gegaan om het nog een te passen. Ik was ondertussen naar enkele andere winkels gegaan en begon te twijfelen. Toen ik "mijn" kleedje terug op kapstok zag, wist ik meteen: dit is het en was ik gerustgesteld! Toen was het wel een 36. Dat was echt wel te klein en was niet dicht te krijgen. Ik was wel gerustgesteld want 1 maat meer/ minder scheelt dus zo'n goede 6cm. Nu begin ik al te denken dat ze een 38 hebben besteld ipv een 40. De korset binnenin is niet dicht te krijgen. De rits zelf wel, maar echt veel te nauw. Op den duur stond er 3 man rond mij (verkoopster, verkoopster van de 1ste keer en naaister). Ze waren mij en het kleed volop aan het nameten. Normaat gezien mocht het niet te klein zitten hoor. Ben bovenaan geen cm's bij en op mijn heupen waren er zo'n 3 af. Ze hebben me op het hart gedrukt dat het wel in orde gaat komen bij de volgende pas. Weet echt niet wat ze de komende 2 weken gaan doen, maar vind niet dat dit kan. Bovendien zat er normaal zo'n versiering met steentjes op rond de hals. Nu vond ik dit niet echt alles, maar bij de pas hadden ze gezegd dat het er sowieso bijzat. Dan kon ik er nog mee doen wat ik wou. Deze zat er gisteren dus ook niet bij. Ik ben er toen niet echt op ingegaan, maar nu komt het wel allemaal terug boven. Zal morgen nog maar eens een "boos" belletje doen.
Groetjes, Anne
|
|
Katrijn
22-7-2011
|
8-3-2011 13:54:58
Amaai, ik zou ook niet blij zijn! Al die moeite om vier kilo af te vallen waardoor je er zeker van bent dat het kleedje mooi zal passen en dan bestellen ze de verkeerde maat! Ik begrijp je ontgoocheling heel goed en ik duim voor je mee dat het goed zal zitten de volgende keer zodat je je een hele dag goed kan voelen in je kleed!
veel succes!!
|
|
Melodie
4-6-2011
|
8-3-2011 14:10:48
Hoi Anne, om je even wat bemoedigende woorden in te spreken, wees opgelucht dat je nog zoveel tijd hebt om het hun te laten rechtzetten. Ik trouw op dezelfde dag en heb mijn eerste pas pas op 14 mei ...
Mijn advies: Laat je maar goed gelden in de winkel zodat ze weten dat ze het maar beter in orde brengen voor je! En misschien toch even kijken voor een kleine tegemoetkoming (korting of ketting cadeau of zo?).
Laat je niet doen!
|
|
Baci
30-7-2011
|
8-3-2011 20:18:05
Hey Amai, ik hoop dat dit mij daar niet gaat voorkomen, want dan ga ik mijn stem toch wat laten verhogen zenne... Ik trouw 30 juli en eerste pasbeurt is 6 juni... Ook in le chapeau te antwerpen... Ik ben zelf niet de magerste, dus dat is echt wel, tot dan, mijn grootste angst... Niet in mijn trouwkleed geraken... Is het mogelijk om mij iets te laten weten hoe het afliep? En vooral!!! Laat u niet kennen e! Het is aan hen om jouw trouwkleed te maken op jouw figuur! Veel succes!
|
|
anne
4-6-2011
|
9-3-2011 7:08:33
Ik heb besloten om vandaag terug naar de winkel te gaan en te eisen om mijn kleed te zien zodat ik zelf kan kijken om welke maat het werkelijk gaat. Het blijft zo raar dat een maat groter geen verschil maakt met het kleedje dat ik eerst gepast heb. Ik denk nog altijd dat ze geen maat groter besteld hebben.
Nu ik jullie reacties heb gelezen en 2 slapeloze nachten later ga ik zeggen dat ik geen te klein kleed wil. Ze hebben nog een kleine 3 maanden om de juiste maat te bestellen. Het is toch aan hen om te weten welke maat ik moet hebben, vind ik.
Ik zal zeker laten weten hoe het vandaag is afgelopen.
Groetjes
|
|
ineke
9-7-2011
|
9-3-2011 9:00:58
Beste Anne Ik heb ook een kleedje van Blue en heb het besteld bij le chapeau in Bree... Nu begin ik me zorgen te maken... Bij mij wisten ze niet goed welke maat te bestellen. De één zei 2 maten groter, de ander 3 maten. Uiteindelijk is 2 maten groter besteld. Hoop ik nu natuurlijk!!! Is het toevallig niet de Dayton die jij gaat hebben? (aan je beschrijving te horen..) Ik duim mee!!! Ik moet 2 mei gaan passen...
|
|
anne
4-6-2011
|
9-3-2011 11:28:27
Hallo Ineke,
Ik heb inderdaad het kleedje "Dayton". Bij mij waren ze ook aan het twijfelen of het 1 of 2 maten groter moest zijn. Ze hebben (volgens hen) 1 maat groter besteld. Toch heb ik sterk mijn twijfels want bij mijn pas maandag hing het prijskaartje in mijn kleed dat toen ook in de winkel hing. Ik denk niet dat als je een kleed besteld van Blue dat geleverd wordt met een prijskaartje in hé . Het kleedje dat ik de eerste keer gepast heb, was een 38. De week nadien heb ik een 36 aan gehad (dat van Bree kwam) want ondertussen hing die 38 in Bree. Ik weet echt niet wat er is mis gegaan, maar volgens mij is het echt geen maatje groter. Van zodra mijn mama terug is, trek ik richting Antwerpen. Ze mogen het daar eens goed gaan uitleggen en een nieuw bestellen.
Groetjes
|
|
ineke
9-7-2011
|
9-3-2011 12:39:35
Hoe raar!!! Wij pasten waarschijnlijk dezelfde kleedjes!!! Ik had eerst een 36 in Bree en de week erna ging ik opnieuw passen en toen hadden ze een 38. Wilden ze misschien een maat groter bestellen dan de 36? Nu ben ik ook niet echt gerust meer... Op mijn bestelbon staat enkel de nummer van het kleed. Misschien ga ik ook eens op voorhand informeren!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
9-3-2011 13:35:09
Je bent toch zeker dat het een nieuw kleed is, hé! En dat ze je niet het pasmodel willen aansmeren!! Heb dit nog al van bruidjes gehoord, maar weet niet meer welke winkel dat was..., dus durf niet te zeggen of dat nu in Le Chapeau was of niet...
|
|
anne
4-6-2011
|
9-3-2011 17:47:23
Ondertussen ben ik terug van Antwerpen. Ik denk Ineke dat het inderdaad om dezelfde kleedjes gaan. Bij mijn eerste pas was het een 38. Ze hebben me toen opgemeten en omdat ik toen vertelde dat ik zo'n 5kg wou vermageren, hebben ze een 40 besteld. Tot op vandaag beweren ze dat het een 40 is, maar echt zeker ben ik niet hoor. Nu heb ik vandaag mijn kleed aangehad en heeft de naaister het terug opgemeten. Mijn décoleté zit prima, zelfs iets te ruim, ook de rest van het kleed zit als gegoten, maar die korset zit veel te spannend. Aan mijn borstkas was het kleedje dus 5 à 6 cm te klein. Het kan inderdaad dat het die 40 is, maar dan zit het echt heel krap daar. Nu gaan ze in spoed een nieuw bestellen. Zou kunnen, zelfs 2 maten groter. Dit kleedje zou normaal de 3de week van mei binnen komen. Best wel spannend als je weet dat ik 4 juni trouw, maar ze garanderen dat het in orde komt. Welke maat is er bij jou besteld Ineke? Zat het op die plaats ook te nauw? Naar mijn gevoel zit er bij Blue niet veel verschil op die korset. Ik weeg momenteel 63kg met 1m69 en zou maat 44 nodig hebben. Vond ik wel even schrikken...
Groetjes
|
|
ineke
9-7-2011
|
9-3-2011 20:01:11
Bij mij hebben ze een 42 besteld. Waren wel aan het twijfelen of ze een 44 zouden bestellen... Bij mij zat het bovenaan bij de 38 al redelijk goed, maar ik heb een smalle taille en brede dijen, dus het schoof nog niet goed door naar beneden toe. Per maat zeiden ze dat er 4 cm bij komt... Jij mocht gelukkig al vroeg gaan passen. Bij mij 2 maanden op voorhand, dan kunnen ze het niet meer opnieuw bestellen hè! Maar ga me geen zorgen maken... Helpt toch niks hè!
|
|
anne
4-6-2011
|
9-3-2011 20:19:13
Nee,
Je moet je inderdaad geen zorgen maken. Ik vrees wel dat ze bij mij serieus wat werk gaan hebben om het in te nemen aan mijn heupen. Die 40 zit daar namelijk super. In een 44 gaat dat net een "zak" lijken denk ik, maar ik vertrouw op de ervaring van de naaister.
Hoe dan ook, het is toch een mooi kleedje hé? Nu ik het vandaag nog eens heb aangehad, ben ik er helemaal weg van. Best wel een "gek" idee dat we dezelfde jurken hebben aangehad in de winkel...
Veel tijd is er bij mij ook niet meer hé. Zie hier net op de teller: nog 86 dagen te gaan! En mijn kleed moet opnieuw besteld worden. Brrr. Dat wordt de week voor de trouw spannend.
Groetjes
|
|
ineke
9-7-2011
|
9-3-2011 20:44:01
Dat zijn ervaren naaisters hoor! En ja, heb het al lang niet meer in't echt gezien... maar ik kijk af en toe nog eens naar een foto... Ik heb trouwens de dayton-d, dat is het kleed zonder 'halssnoer'... Groetjes!
|
|
annelies
12-9-2009
|
10-3-2011 12:07:28
Beste Anne,
Als het prijskaartje aan uw kleed hangt heb je dan niet gewoon het pasmodel dat ze nu iets uitgelaten hebben ??
Groetjes en succes,
|
|
anne
4-6-2011
|
10-3-2011 12:43:05
Hallo Annelies,
Dat was dus ook hetgeen dat wij denken. Volgens ons is die 38 aan mij gegeven. Toen ik dat vernoemde (van dat prijskaartje) gaven ze er zo een draai aan. Volgens hen hangt aan elke jurk het prijskaartje. Daar geloof ik geen snars van, maar kom. Ik denk ook niet dat ze, als zij niet in fout zijn, zomaar een nieuwe jurk gaan bestellen met nog maar 85 dagen op de teller. Ben blij dat ik een nieuwe (passende) jurk krijg, maar ben wel enorm zenuwachtig dat ze er niet op tijd gaat zijn.
Groetjes
|
|
Sofie
30-4-2012
|
17-4-2012 7:33:00
Hoi Anne,
Hoe is het vorig jaar met je kleed afgelopen? Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand. Over 13 dagen trouwen we en heb nog steeds geen kleed...
Groetjes
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|