TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Véronique
31-7-2009
|
8-3-2011 13:50:13
Wij hadden:
Voor een koppel:
Mr. en Mevr. Achternaam Man - Achternaam Vrouw
Bij een vrijgezel (jong):
Jhr. Voornaam Achternaam
Mej. Voornaam Achternaam
Vrijgezel (ouder):
Mr. Voornaam Achternaam
Mevr. Voornaam Achternaam
Bij een gezin:
Mr. en Mevr. Achternaam Man - Achternaam Vrouw
Jhr. Voornaam Achternaam en mej. Voornaam Achternaam (de familie eerst, dus bv. bij een neef: eerst jhr. en dan mej., maar bij een nicht eerst de nicht haar naam: mej. en dan jhr.)
andere kinderen kwamen ook hieronder
|
|
Emily
26-5-2012
|
8-3-2011 13:51:32
Kan je anders bij een gezin, als het groot is bvb, niet gewoon schrijven: familie (achternaam man)?
|
|
marjan
16-7-2011
|
8-3-2011 13:58:25
Ik vind dat persoonlijk zeer moeilijk en ben er ook een beetje mee aant sukkelen voor de moment. Ik ga dat per envelop bezien.. Bv. mijn schoonmoeder is nogal een statige, dus bij al haar gasten moet er al zeker De Heer of Mevrouw voor..moest ik dat bij een paar van onze vrienden doen, zouden die eens goed lachen denk...
|
|
Leen
28-5-2011
|
8-3-2011 14:17:04
Wij zouden eigenlijk echt niet willen beginnen met "Meneer, mevrouw, ..."
Zo wordt er in de familie nooit gedaan dus nu ook niet!
Ook bij vrienden zouden we dit niet willen gebruiken, ze zouden ons uitlachen als we ineens mejuffer of jongeheer zouden zeggen
De families zijn niet groter dan 5 personen, dus ik wil alle namen op de enveloppen vermelden!
Voor tantes en nonkels wil ik "Nonke Wouter & Tante Leen" gebruiken.
Dus, jullie zouden eerst de naam van de man zetten, daarna de vrouw?
Véronique, had je ook neefjes of nichtjes (in een rij van 3 kinderen de middelste) met vriend(in)
Als er kinderen zijn die een vriend/vriendin hebben, hoe zet je dit dan: (Normaal gezien zet je de kinderen van oud naar jong, stel dat de 1ste of de 2de in rij een vriend/vriendin hebben?) Voornaam kind, voornaam kind (plusteken, komma, en-teken "&") vriend/vriendin, voornaam kind (Sofie is hier de vriendin en dus geen nichtje) Wouter & Leen Juul, Jan + Sofie & Marie Juul, Jan, Sofie & Marie Juul, Jan & Sofie & Marie Juul, Jan - Sofie & Marie
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
8-3-2011 14:20:04
Ik denk dat het meest gebruikelijke is zoals Véronique zegt:
Dhr. en Mevr. Verheyen - Bergerhof
Jhr. Juul Verheyen - Mej. Sofie ...
Jhr. Jan Verheyen
Om het aan de hand van jouw voorbeeldje te doen :-)
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
8-3-2011 14:23:25
Lol Leen, je bent het moeilijk aan het maken hé :-)
Ik zou het zo doen:
Wouter & Leen
Juul & Sofie
Jan & Marie
Gewoon onder elkaar werken, van oud naar jong voor de kinderen en gewoon de koppels samen laten.
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
8-3-2011 14:59:49
Leen,
Ik zou gaan voor keuze 3.
Onze uitnodigingen zijn net de deur uit en ik vind dat het allemaal best wat losser mag: niet te formeel. Als het natuurlijk een chic feest is of als je het héél officieel wil aanpakken zou ik voor Dhr. & Mevr ... gaan.
Groetjes,
|
|
Leen
28-5-2011
|
8-3-2011 15:44:18
Niks te chique bij ons..
Als je weet dat de gasten bij ons een BBQ krijgen, dat weet je dat het heeeel los is bij ons!
Bij ons op het feest komen geen meneertjes en mevrouwtjes, maar enkel familie, vrienden en collega's!!
Sylvia, dankjewel voor de tip, hier ben ik wel voor te vinden, lekker los en toch weet iedereen dat ze mogen komen! (ook de aanhangsels van mijn neefjes/nichtjes)
We waren ook even aan het denken geweest om de neefjes en de nichtjes met vriend(in) een aparte uitnodiging te sturen, maar waar stop je dan, want dan vragen de andere neefjes en nichtjes zich af waarom hun geen aparte uitnodiging krijgen..
De neven en nichten die niet meer bij mama en papa wonen krijgen wel een aparte uitnodiging, zouden jullie dit ook zo doen?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
8-3-2011 16:16:33
Idd, wie niet meer thuis woont, krijgt een aparte uitnodiging! Logisch ook, aangezien zij meestal ook een apart cadeau geven...
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|