Nu Online
Momenteel zijn er 349 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het land van de grote woordfabriek

8-3-2011 15:15:10
Na lang zoeken heb ik een mooi prentenboek gevonden om te gebruiken in de misviering. (Het land van de grote woordfabriek)
Ik zou graag enkele kinderen van mijn klas hieruit laten voorlezen.
Heeft er iemand van jullie dit verhaal al gebruikt? Werd het boek dan voorgelezen, of was de tekst omgevormd tot een soort van dialoogje?
Alle hulp is welkom!

Dorothy
6-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1675

tinne
22-7-2011
 Meld misbruik8-3-2011 16:12:31

Hoi,

Wij hebben ook gekozen voor dit verhaal. Ik wil de prenten graag projecteren in de kerk terwijl het verhaal wordt voorgelezen. Ik zit ook in mijn hoofd met het idee om kinderen iets te laten doen met de woorden (kersenrood, ...), maar ik weet nog niet goed wat. Ik wil graag een rode draad rond het verhaal in de viering, maar ik ben dus nog volop aan het nadenken... Ik volg je item mee!

groetjes
Tinne

Dorothy
6-8-2011
 Meld misbruik8-3-2011 16:37:25

Wij zouden ook graag projecteren! Da's toch aangenamer dan gewoon luisteren naar een verhaaltje vind ik.
Ik denk er eens verder over na, en hopelijk komt er iemand met een super geweldig idee op de proppen!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik9-3-2011 9:16:44

Hallo Dorothy,

Van welke uitgeverij is dat prentenboek? Het lijkt mij erg leuk.
Ik geef ook les in het tweede leerjaar en voor de kinderen van de klas is het altijd leuker om naar een verhaaltje te luisteren dan naar een saaie tekst.
Is het haalbaar om enkele kinderen van de klas het verhaal mee te laten uitbeelden?
Projecteren kan bij ons in de kerk niet.
Misschien een klein boekje maken met de prenten uit het boek, zodat iedereen de prenten kan bekijken terwijl het verhaal verteld wordt.

Dorothy
6-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 16:08:24

Is van uitgeverij 'De Eenhoorn'.
Auteur : Agnès De Lestrade
Ik weet nog niet precies hoe we het gaan doen.
Ik zou het graag idd laten uitbeelden/spelen door enkele kinderen van de klas.

tinne
22-7-2011
 Meld misbruik13-3-2011 12:53:14

Hoi,

Ik ben nog aan onze viering aan het werken. Ik wilde dit even met je delen. Ik ben tijdens mijn zoektocht nog een verhaaltje tegengekomen van Jip en Janneke die gaan trouwen. Dit verhaaltje past bij het vergevingsmoment. Ik denk er nu aan om dit verhaal te laten uitbeelden en het verhaal van het land van de grote woordfabriek te laten voorlezen. De prenten worden dan geprojecteerd. Heb jij ondertussen nog ideetjes opgedaan rond het verhaal?

groetjes
Tinne

Dorothy
6-8-2011
 Meld misbruik15-3-2011 18:32:57

Bedankt voor de tip!
Ik heb geen ideetjes meer opgedaan... Misboekje ligt opnieuw een beetje stil, druk op het werk!

Elien
8-4-2017
 Meld misbruik26-8-2016 11:35:20

Ik heb het verhaal in mijn klas (tweede leerjaar) voorgelezen op een winterse voorleesavond op school. De kinderen zaten met hun mond open te luisteren terwijl de prenten geprojecteerd werden... 'Ongelooflijk dat je moet betalen om die woorden te kunnen zeggen' ... Niet iedereen maar enkelen hadden zelfs al door waarom die woorden zo duur waren en waarom de andere woorden ook een mooie betekenis konden hebben... Kippenvelmomentje! Lijkt me prachtig om door je kinderen in een kerk te laten voorbrengen. Helaas is mijn huwelijk in West-Vlaanderen en geef ik les in Vlaams-Brabant...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...