Terug naar overzicht
Hey Kelly, Ik weet hoe je je voelt! Wij gaan namelijk trouwen in een kapel ipv in onze parochiekerk en met de pastoor van een andere gemeente :-) het is niet om ingewikkeld te doen hoor ! Wij hadden dus ook bij de pastoor van ons dorp nekeer gaan horen, kei onvriendelijke mens me veel blabla! hij wou het ook ni tekene en veel ditten en datten. om even te schetsen daar ik al die speciale termen ni ken :-) Wij wonen in Wezemaal en Wezemaal (dorp) hoort bij Rotselaar (gemeente) Na dit slechte gesprek, zijn we dan naar de pastoor van Rotselaar gegaan en we hebben heel die historie uitgelegt, en hij begreep ook niet waarom de pastoor zo moeilijk deed enzo... met als gevolg eigenlijk dat hij dan contact had opgenomen met de pastoor mijn parochie. Deze ziet nu ineens geen reden niet meer waarom hij de papieren niet zou tekene... Conclusie van het denk ik verwarrende verhaal. Als dat echt een probleem wordt, gaan naar de pastoor of persoon die boven de pastoor van je parochie staat want indien er echt iets zou zijn, kunnen zij ook nog de papieren in orde brengen. (dat is toch wat ze tegen ons gezegt hebben) Ik hoop dat je er iets aan hebt!! Veel succes Groetjes
Hallo Wij trouwen ook in andere parochie dan in die dat we wonen. We zijn 1st naar de pastoor van de andere parochie gegaan om te vragen of hij dat zag zitten: ja dus. We vroegen hem of we onze eigen pastoor moesten verwittigen en dat was niet nodig zei onze huidige pastoor. Ik weet wel dat er andere koppels ook al toestemming hebben gevraagd elders te trouwen en dat deze daar niet echt een probleem van maakte... Maar volgens onze huidige pastoor moet dat dus niet?! Misschien toch een navragen bij je huidige pastoor? Grtjs
Daar wordt meestal niet zo moeilijk over gedaan, hoor!
Wij trouwen ook in een andere gemeente. Wij hebben eerst toestemming gevraagd aan de pastoor die ons gaat trouwen. Hele leuke man, dadelijk akkoord. Wij moesten wel nog contact opnemen met de pastoor van onze parochie. Die moest ons dossier opstarten (onze doopaktes opvragen bij de kerken waar we gedoopt zijn). Maar die man was er dus niet mee opgezet. Hij heeft ons letterlijk gezegd dat het voor hem ok is omdat de andere pastoor al had ingestemd, maar anders was hij niet akkoord gegaan! We zijn dan ook heel blij dat we met de andere pastoor onze mis kunnen doen want anders had de trouw voor de kerk voor mij echt niet nodig geweest. Het is denk ik echt van pastoor tot pastoor afhankelijk. De ene is al wat moderner als de andere natuurlijk
Onze pastoor deed hier helemaal niet moeilijk over. Zolang hij onze (toekomstige) kindjes mocht dopen was 't in orde :)
Wij zijn ook in een andere parochie getrouwd. De diaken heeft alles geregeld. We hebben zelfs geen contact moeten opnemen met de priester van de parochie waar we wonen.
oh amai spannend vanavond moet ik hem terug bellen naart schijnt ne strenge... Hopelijk gaat die ni moeilijk doen.