TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Leen
28-5-2011
|
9-3-2011 10:00:03
Laten jullie de mensen betalen voor de dranken op jullie trouwfeest?!
|
|
Jessica
26-8-2011
|
9-3-2011 11:03:48
Hey Celesta
Ik denk dat als je je gasten laat betalen voor hun dranken dit misschien tot wrevel zal leiden, omdat jullie ook jullie rekeningnr op de uitnodiging zetten?
Persoonlijk zou ik mijn gasten niet laten betalen voor hun drank. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.
|
|
Celesta
22-10-2011
|
9-3-2011 11:22:55
Hoi Jessica en Leen en alle anderen die hier nog commentaren wensen te schrijven over het betalen voor de dranken,
Ik vroeg gewoon om even naar de stijl van de uitnodiging te kijken niet naar waarvoor mensen worden uitgenodigd.
Daarnaast wil ik jullie toch even meegeven dat drank laten betalen op het dansfeest geheel geen probleem is. Ik heb dit uitvoerig besproken met heel wat vrienden van ons en zij vonden dat zelfs maar normaal dat wij niet alles zelf kunnen betalen. Het is ook zo dat iedereen zoiezo zal genodigd zijn vanaf 18u30 zonder uitzonderingen (dus geen latere gasten). Iedereen krijgt dus een receptie en volwaardige maaltijd aangeboden. Pas na de openingsdans wanneer het dansfeest begint is de drank betalend.
Wij hebben het niet zo breed, maar wilden toch graag een groot feest voor iedereen en op deze manier is dit haalbaar. Het is ook niet de bedoeling om winsten te halen uit de dranken deze zulen gewoon aan aankoopprijzen aangeboden worden.
En als mensen dan minder cadeau geven... dan doen ze maar. Ik ben mooi binnen budget dus indien ik zelfs helemaal niets terugkrijg heb ik me nog niet in de schulden gewerkt. Rekenen op de cadeau's lijkt me trouwens zoiezo belachelijk, vele van onze vrienden studeren nog, hebben net en huisje gekocht of zijn nog op zoek naar en baan. Dat wil ook zeggen dat zij zeker geen fortuinen cadeau kunnen doen en dat hoeft voor ons ook helemaal niet! Wij willen gewoon dat iedereen erbij kan zijn.
De rekening op de uitnodiging is alleen een cadeauTIP: niet verplicht, maar als ze dan toch echt iets willen geven dan liever een centje dan hopen bloemen of potten en pannen want deze laatste hebben we al.
Groetjes,
Celesta
|
|
Peggy
18-6-2011
|
9-3-2011 12:01:07
ik vind de tekst prima Mss " receptie en avondfeest" veranderen naar "receptie en diner" of zo iets ? tis maar dat je kort op elkaar "feest" hebt avondfeest - dansfeest
geen commentaar voor de rest
|
|
Celesta
22-10-2011
|
9-3-2011 12:24:22
Thanks Peggy,
Heb me ook eens laten inspireren door een andere forumcollega...
En die vond het nogal zakelijk... en niet zo enthousiast...
Heb er dus eens het volgende van gemaakt.
... & ...(op de voorzijde)
Wij geven elkaar ons ja-woord op 22 oktober 2011 om 10u10 in het stadhuis van Gent.
Wij nodigen u van harte uit op onze alternatieve ceremonie om 18u30 in ArtCube Gent. Daarna heffen wij hierop graag met u het glas om vervolgens aan de feestdis plaats te nemen. Afsluiten doen wij met een dansfeest met dranken aan democratische prijzen.
Wij kijken alvast uit naar uw komst! Gelieve voor .. september te laten weten of u al dan niet aanwezig zal zijn.
Thema/Dresscode: Gothic-Victorian (kleuren: zwart, rood, paars…)
Cadeautip: We hebben al potten en pannen, maar nog zoveel andere plannen… http://www.trouweninderegio.nl/images/artikelen/envelop... " type="#_x0000_t75" o:spid="_x0000_i1025"> rek.nr.: …-……-…
Email: ...@gmail.com GSM: 00000000
|
|
Peggy
18-6-2011
|
9-3-2011 12:42:46
yes !! Is idd vééél beter, leuker en idd wat losser. Komt goed !
|
|
evy
18-6-2011
|
9-3-2011 12:53:53
vind dit wel goed,
ik moet voor de laatste bevestiging gaan van de uitnodiging ,en je inspireerd me best wel!
We hadden enkel verwittigen indien je komt, maar niet aan gedacht er een datum bij te zetten, wel goed! Zo zit je niet met een extra dilemma of ze nu nog iets gaan laten weten of niet...!
grjtes
|
|
Celesta
22-10-2011
|
9-3-2011 13:04:09
@ Evy: ja en best vragen te verwittigen als ze niet komen EN als ze wel komen. anders heb je soms de verwaring dat mensen alleen laten weten als ze wel komen of juist omgekeerd en dan wet je niet wat te doen met gasten waarvan je niets hebt gehoord.
Groetjes,
Celesta
|
|
Peggy
18-6-2011
|
9-3-2011 13:13:23
@ Evi, ook een 18/6 bruidje zie ik :-) lukt het wat met de voorbereidingen?
@ Celesta , ik vind het super dat je voor je eigen ding gaat ! dresscode : gothic-victorian !!! Zullen sjieke foto's worden ...
|
|
Jessica
26-8-2011
|
10-3-2011 8:26:40
Hey Celesta
Het was helemaal niet mijn bedoeling om je aan te vallen, dus mijn excuses hiervoor.
Maar voor mij persoonlijk kwam dit raar over, omdat dit hier niet de gewoonte is. Ondertussen snap ik wel waar het vandaan komt.
Het woordje 'feestdis' kennen wij hier niet. Maar ik veronderstel dat jullie gasten daaruit wel kunnen opmaken dat ze een maaltijd krijgen aangeboden?
Voor de rest een leuke tekst! Ook de dresscode ;)
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|