Nu Online
Momenteel zijn er 532 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dessertenbuffet

8-3-2011 22:39:10
hoi heeft er al iemand ervaring met het geven van een diner in buffet vorm voor een aantal gasten en hierna het desserten buffet voor nog een extra groep gasten die vanaf het desserten buffet aankomen? Wij zitten met enkele vragen hoe we dit juist het best laten verlopen. Geven we deze gasten dan ook eert nog een appretief vooraf, komen zij gewoon het feest binnen of moeten wij dan als bruidspaar en onze ouders deze dan ook weer verwelkomen.
Hoe laat nodig je deze gasten voor het desserten buffet dan uit?

Iemand ideeën hiervoor???

goele
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1289

Darline
23-7-2011
 Meld misbruik8-3-2011 22:46:48

hallo,
Wij geven eerst een avondfeest en er komen gasten later aan voor het desserten buffet en dansfeest.

Bij ons krijgen de gasten eerst een aperetief en een paar hapjes. Dit gebeurd in de tuin van de zaal. Alleen wij ( ik en mijn toekomstige) gaan hen begroeten daar het alleen maar mijn collega's zijn. zij zouden tegen een uur of 20 komen en dessertenbuffet word gestart om 20u 30- 21u

groetjes

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik8-3-2011 23:14:34

Hoi,

Zoals Darline zegt best een aperitiefje voorzien voor de latere gasten.

Ik ben namelijk op een trouwfeest geweest voorbije zomer waar ze dat niet deden en het voelt dan toch erg onwennig aan als je zo binnenkomt in een zaal waar alle famillie enzo al aan tafels zit en dan sta je daar zo wat stom tot de bruid en bruidegom komen verwelkomen...

Dus moest ik dit doen zou ik zeker zorgen dat ik deze gasten even een aperitiefje aanbied en hen echt wel persoonlijk ontvang. Ik zou hen zeker niet gewoon laten binnenvallen op het avondfeest waar alle andere gasten al gewoon aan tafels zitten e.d.

Groetjes,
Celesta

steph
14-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 8:33:31

Hallo

idem als boven. Mijn collega's zouden ook voor het dansfeest+ dessertbuffet komen. Ze krijgen een glaasje cava, wij gaan ze verwelkomen en ze kunnen plaats nemen aan bistrotafels. Daarna sluiten ze als eerste aan (of als één van de eerste) voor het dessertbuffet. Zo voelen ze zich niet al te veel buitengesloten denk ik.

Groeten

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik9-3-2011 9:04:06

Wij doen hetzelfde.
Wij gaan eerst eten met onze naaste familie (ouders, zussen, tantes, nonkels, grootouders). We hebben gekozen voor een luxe koud buffet. We beginnen om 18.00 tot 20.00 uur. We eten in de tuin van onze feestzaal.
Daarna hebben we een half uurtje voorzien om ons wat op te frissen, de zaal te bekijken, ... Om 20.30 uur nodigen we de rest van de gasten uit (neven, nichten, vrienden, collega's). We geven eerst een korte receptie (tot 21.45 uur) met cava, fruitsap en hapjesborden. Om 21.45 uur worden de mensen aan tafel gevraagd. Om 22.00 uur geven we een korte speech en nadien is er bruidstaart en dessertenbuffet. Om 23.00 uur de openingsdans en om 00.30 uur kleine zakjes fritjes.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 9:47:17

Geen ervaring mee..
Iedereen mag bij ons de voetjes onder tafel schuiven!
En als ik die problemen zo zie, ben ik daar waarschijnlijk heel blij mee dat we dit beslist hebben!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 9:59:23

Ik vind dat eigenlijk vrij raar, maar blijkbaar wordt dat in Vlaanderen veel gedaan. Bij ons nodig je iedereen extra uit op een receptie, maar toch niet enkel voor een dessertenbuffet. Ik zou het niet aankunnen van stress ook, want als je wat later ben in je planning of er zijn gasten die wat langer aan hun eten bezig zijn, komen uw extra gasten dus toe als de mensen nog aan het eten zijn

Charlotte
21-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 11:44:48

Wij doen het ook met dessertbuffet. De gasten die de hele avond komen, zijn gevraagd om 19.00u, na een korte receptie starten we met soep-warm voorgerecht-hoofdgerecht. De gasten voor dessertbuffet zijn gevraagd om 22.15u (meestal gaan die mensen toch zelf eerst iets gaan eten op restaurant of zo). Zij krijgen eerst nog een aperitief en dan is't dessertbuffet met bruidstaart.

Wij kiezen voor deze formule omdat we er bepaalde mensen graag bijhebben voor 't dansfeest maar het budget niet hebben om deze allemaal een hele avond te vragen.

het uur (22.15u) is zo voorgesteld door de feestzaal. Zij nemen graag de tijd om 2 à 3 keer rond te gaan tijdens het hoofdgerecht om bij te vullen en ik vind dit hoegenaamd geen probleem. Ik ben al dikwijls naar een trouwfeest geweest waar dit zo is en ik vond dat alleszins méér dan geslaagd! dus:
@Leen: iedereen geeft de feest die hij zelf kan/wil geven natuurlijk.
@Aurelie: wij hebben ook een receptie maar uit vorige huwelijksfeesten weet ik dat je als bruid en bruidegom die gasten bijna niet te zien krijgt omdat je anderhalf uur handjes schudt. De mensen die we voor dessertbuffet vragen hebben we er liever bij voor 't plezier en 't amusement 's avonds dan op een stijve receptie waar je toch niet zo veel tijd hebt voor je gasten.

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 12:29:54

Hier idem als Charlotte
Qua budget zien wij het niet haalbaar iedereen te laten eten.
Op een receptie heb je inderdaad geen tijd om iedereen de nodige aandacht te geven, idd anderhalf uur handjes schudden even tussen het volk en dan een vriendelijke dame die afroept dat de genodigden voor het avondfeest mogen aanschuiven. En de rest goodbye en bedankt voor jullie komst.
De mensen hebben zich opgetut en nodige km gereden om 2 uurkes een hapje te eten en een drankje te nuttigen.

Wij nodigen de meeste vrienden, collega's, kennissen uit vanaf 21u30 voor het dessertbuffet. Mensen kunnen zich 's avonds op hun gemak klaarmaken en zijn hiervoor niet hun halve namiddag kwijt. Wie wil kan idd op voorhand iets gaan eten en dan maak je het mooiste van het huwelijksfeest mee (openingsdans, dessert en dansavond)

Iedereen is wild enthousiast over het concept.

Enekel jaren geleden werden wij op dezelfde manier gevraagd op een huwelijk. Op het eerste moment vonden wij dit ook vreemd. Maar het was een prachtige avond. We voelden ons welkom en hebben een mooie avond gehad. Op dat moment zeiden we direct, als wij trouwen doen we dit ook zo.
Een echte aanrader voor mensen die budget onder controle moeten houden

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik9-3-2011 12:48:28

Ook hier hetzelfde als Charlotte en Sofie

onze ruwe planning:
15u - 17u: receptie van 2u voor buren, collega's, vrienden van ouders, ...
17u - 18u: uurtje (waar mss half uurtje van overblijft) om even tot rust te komen
18u - 18u45: ontvangstreceptie voor avondgasten: 45min
19u - 21u30: diner aan tafel met voorgerecht, soep en hoofdgerecht
21u30 - ... : extra gasten voor dessertenbuffet (close-re collega's, vrienden, ...) pikken mee in.
(Zij krijgen eerst nog drankje in een andere zaal waar wij ze dan gaan verwelkomen.
Op die manier kan het opgevangen worden als er iets uitloopt qua timing van het eten)

Na het aansnijden van de taart en dessertenbuffet is er de openingsdans en kan het feest beginnen.

Fijn om te weten dat we niet alleen zijn met deze 'kostenbesparende strategie' om toch veel mensen op je avondfeest/dansfeest te hebben

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik9-3-2011 14:28:49

Wij nodigen de naaste familie uit voor het avondeten (50 personen, broers zussen, nonkels en tantes) en voor het dessertbuffet de neven, nichten, collega's vrienden....
Ons voorlopig idee is om 18u aan tafel, en om 20u a 20u30 de mensen van het dessertbuffet laten komen. Wij hebben wel niet de mogeljkheid om hen in een aparte zaal te ontvangen, maar ze krijgen wel een aperitief. Onze voorlopige planning is :
voormiddag foto's maken
13u30 trouwen voor het stadhuis
14u vertrek naar de kerk
14u30 aankomst kerk, zegening
15u30 einde viering, aansluitend receptie aan de kerk
17u vertrek naar de zaal
18u eten
20u dessertbuffet

Wij willen graag vroeg beginnen met ons feest, omdat mijn nonkels en tantes allemaal eind 60 of al goed in de 70 zijn, we willen ons feest vroeg laten beginnen zodat iedereen er wat aan heeft.
Dessertbuffet heb ik zelf nog nooit meegemaakt, maar het lijjkt me de beste optie om iedereen uit te nodigen en het toch betaalbaar te houden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...